עסקת ענק: מיקרוסופט רכשה את לינקדאין תמורת 26 מיליארד דולר

הרכישה התבצעה במחיר של 196 דולר למנייה - פרמיה של 45% ● לפי פרשנים, היא מתאימה לאסטרטגיה של מיקרוסופט - פנייה ללקוחות עסקיים

עכשיו גם למיקרוסופט יש רשת חברתית

עסקת השנה בהיי-טק: מיקרוסופט (Microsoft) רוכשת את הרשת החברתית העסקית לינקדאין (LinkedIn) תמורת 26.2 מיליארד דולר, בעסקת מזומנים – כך הודיעו היום (ב') שתי החברות. מדובר על מחיר למנייה של 196 דולר – פרמיה של 45%.

בהודעת החברות נכתב כי לינקדאין תמשיך להיות עצמאית ותשמור על המותג שלה, וכי מנכ"ל החברה, ג'ף וויינר, יישאר בכסאו. הוא ידווח למנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה.

העסקה אושרה פה אחד על ידי מועצות המנהלים של כל אחת משתי החברות. היא אמורה להיסגר סופית בשנה הקלנדרית הנוכחית, בכפוף לאישור בעלי המניות של הנרכשת.

סאטיה נאדלה וג'ף וויינר מדברים על עסקת הרכישה.

לינקדאין נוסדה ב-2002 ומספר המשתמשים שלה עמד בשנה שעברה על 400 מיליון. הרשת החברתית משמשת לקשירת קשרים מקצועיים ולמציאת עבודה. לדברי פרשנים, הרכישה תואמת את האסטרטגיה של מיקרוסופט לפנות ללקוחות עסקיים.

"המטרה: לשנות את הדרך שבה העולם עובד"

נאדלה אמר כי "הצוות של לינקדאין עשה עסקים מצוינים במתן פלטפורמה ליצירת קשרים בין מקצוענים בעולם. ביחד אנחנו יכולים להגדיל את הצמיחה של החברה, כמו גם של Office 365 ושל Dynamics מבית מיקרוסופט".

לדברי וויינר, "בדיוק כפי ששינינו את הדרך בה העולם מתקשר והפכנו אותו להזדמנות, היחסים עם מיקרוסופט והשילוב בין הענן שלהם לרשת שלנו נותנים לנו הזדמנות לשנות גם את הדרך שבה העולם עובד".

רייד הופמן, יו"ר מועצת המנהלים, מייסד שותף ובעל השליטה בלינקדאין, אמר כי היום מתבצעת "הלידה מחדש" של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים