נתי אברהמי, טלדור: "2016 מסתמנת כחיובית לשוק ה-IT המקומי"

"אני לא אוהב את הדיבורים על ייבוא עובדים זרים להיי-טק המקומי", אמר אברהמי לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "יש מקום לפעול ואני אישית פועל בתחום החינוך ובאקדמיה כדי להביא לשינוי המצב הקיים, של מחסור באלפי מהנדסים"

נתי אברהמי, מנכ''ל טלדור

"אנו חשים כי ענף ה-IT המקומי נמצא בשנת 2016 במגמה חיובית. יש התעוררות בעשייה המחשובית, ואנו נמצאים בתוכה", כך אמר נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור.

זהו ראיון ראשון של אברהמי מאז נכנס לתפקידו החדש לפני חמישה חודשים. אברהמי שימש מנכ"ל קבוצת יעל והחליף את אריה רימיני, שעמד בראש החברה שבע שנים. אברהמי עבד ביעל משנת 1993 ושימש מנכ"ל 16 שנים. הוא בוגר מערך המחשבים של צה"ל ובעל תואר הנדסאי מחשבים, תואר ראשון במנהל עסקים וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן ו-MBA במנהל עסקים – כל התארים בהצטיינות.

"עם כניסתי לתפקיד", אמר אברהמי, "בחנו את השוק לעומקו. המגמה העיקרית הראשונה שזיהינו, היא גידול בתחום אבטחת מידע והגנת הסייבר. לכן הקמנו בסוף 2015 פעילות ייעודית בחברה. תחומים נוספים הם Big Data ואינטרנט של הדברים – ובתוכה, ערים חכמות. עוד אנו רואים צמיחה בתחום השירות העצמי, שם אנו פועלים חזק במגזר הממשלתי".

מגמה נוספת, אמר, "היא חדשנות. לחברה יש ניסיון רב בשוק, בן שלושה עשורים, ולצידו אנו רוצים לשלב חדשנות. אנו מחפשים סטארט-אפים שנשלב בפעילות שלנו, שלא במסגרת רכישה. כך, אנו מפיצים בבלעדיות בישראל את מוצרי הזיהוי הקולי, זיהוי הדיבור והדובר של E2M, שמשלבים את הטכנולוגיה של Nuance. המערכת מזהה את המתקשר באופן ביומטרי, ולה טכנולוגיה שמבינה דיבור ומנהלת דיאלוגים עם הלקוח בשירותים עצמיים, בדומה לנציגי שירות. הצורך להביא חדשנות משתלב ברצון המנמ"ר".

פעילות ייחודית לתחום הסייבר

טלדור הוקמה ב-1986 ומספקת פתרונות שכוללים מערכות תוכנה, תפעול פרויקטים, הקמת תשתיות ושירותי תמיכה. טלדור תקשורת גלאסהאוס מספקת פתרונות מקצה לקצה לרבות תשתיות IT ותקשורת, טלפוניה, שיתופיות, סיסטם, ענן ואבטחת מידע וסייבר. "הסייבר הולך ונהיה תחום מרכזי ולכן הקמנו פעילות ייחודית לתחום – עם פתרונות שלנו ושל המובילות בתחום".

קבוצת המערכות עוסקת ביישומים – סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), מערכות שו"ב ו-GIS. עוד עוסקת הקבוצה בפיתוח תוכנה בהיקפים גדולים, בפיתוח מובייל, ליווי חברות סטארט-אפ, יועצים ו-Big Data, ומבצעת פרויקטים – מהגדולים במשק.

קבוצה שלישית היא השירותים המנוהלים, המוכרת ציוד מחשוב עם דגש על עמדות שירות עצמי, חלק גדול של Wincor Nixdorf, ומספקת שירות לציוד היקפי בפריסה ארצית. הרביעית היא קבוצת ה-BPO – המבצעת מיקור-חוץ תפעולי של תהליכים עסקיים מקצה לקצה, עם דגש על קול סנטר, סריקה וטיוב נתונים, "אנו המעסיק הפרטי הגדול באשקלון", הוא מציין.

לטלדור יותר מ-1,000 לקוחות ויותר מ-2,700 עובדים. שווי השוק שלה עומד על 272 מיליון שקלים, נכון לסוף 2015. בדירוג STKI האחרון, לחברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", טלדור דורגה שישית אחרי One1, יבמ (IBM) ישראל ולפני ו-HPE ישראל, TCS ישראל, קבוצת אמן וקבוצת יעל.

"יש לנו מתחרות רבות", ציין. "כשחברה מתחרה בנו, בה בעת היא יכולה להיות שותפה שלנו בפעילות אחרת". השנה, אמר אברהמי, "הדגש יהיה על בניית חברה המספקת פתרונות מקצה לקצה – חומרה ושירות לחומרה, תוכנה, ו-BPO. סיימנו את 2015 עם מחזור של 800 מיליון שקלים ורווח של 27 מיליון שקלים, ונפעל לשיפור הרווחיות".

ב-2012 טלדור רכשה את טריבייס (3BASE), תמורת שמונה מיליון שקלים. אותה שנה אף רכשה את גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל תמורת 6.75 מיליון דולרים. בדצמבר האחרון טלדור רכשה את XGlobe הישראלית, המתמחה בפתרונות מחשוב ענן ואירוח שרתים, תמורת 25 מיליון שקלים. "לצד צמיחה אורגנית", אמר, "נגדל מרכישת חברות. אנו מחפשים תחומי פעילות נוספים, סינרגטיים לחברה".

Big Data וענן

"כמויות הנתונים שארגונים צוברים הולכת וגדלה", אמר אברהמי, "ולא תמיד הם יודעים כיצד להתמודד עימן. בטריבייס יש לנו יותר מ-200 אנשים שחיים, נושמים ומבינים Big Data – אנליסטים ומדעני נתונים. חלקם לא אנשי IT, אלא מתמטיקאים החוקרים ומפתחים אלגוריתמים בתחום. התחום יצמח – וכך גם הפעילות שלנו בו".

בעולם מחשוב הענן, ציין, "יש לנו שלוש פעילויות: חוות אחסון, ארבע בעולם ואחת בארץ. יש לנו עבודה עניפה מול העננים הציבוריים של אמזון (Amazon) ומיקרוסופט. הענן היא תפיסה ולא רק טכנולוגיה, ונדרש להבינה, כי התחום יצמח בארץ".

המנמ"ר, אמר אברהמי, "נדרש להבין טוב יותר את ציפיות הנהלת הארגון שלו. עליו להבין את העסק לעומק, ולספק פתרונות הולמים עסקית – בזמן קצר ובצורה אג'ילית. מאחור, עליו לספק ל-IT תשתיות שיעבדו בצורה חלקה: לאיש אין כיום סבלנות לבעיות".

"אני לא אוהב את הדיבורים על ייבוא עובדים זרים להיי-טק המקומי", סיים אברהמי. "יש מקום לפעול ואני אישית פועל בתחום החינוך ובאקדמיה – כדי להביא לשינוי המצב הקיים, של מחסור באלפי מהנדסים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים