שר הביטחון נפרד מראש אגף התקשוב היוצא, אלוף עוזי מוסקוביץ'

בדברי הפרידה אמר משה (בוגי) יעלון כי "כבר לפני עשור הבנו שיש התפתחות טכנולוגית שמחייבת להתייחס לתקשוב כאל מאמץ - בסיום תפקידך עסקת גם בהתפתחות נוספת, הסייבר - תרמת רבות בכל תפקידיך"

ראש אגף התקשוב היוצא של צה"ל, אלוף עוזי מוסקוביץ'. צילום: פלי הנמר

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, נפרד מהאלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב. הטקס נערך אתמול (ב'), בלשכת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בקריה בתל אביב, ובנוכחות חברי המטה הכללי.

השר יעלון אמר כי "עוזי, הגעת בזכות לתפקיד בו הובלת את אגף התקשוב. כבר לפני עשור הבנו שיש התפתחות טכנולוגית שמחייבת להתייחס לתקשוב כאל מאמץ. בסיום תפקידך עסקת גם בהתפתחות נוספת, בתחומי הסייבר. תרמת רבות בכל תפקידיך".

האלוף מוסקוביץ' אמר כי "השנים האחרונות חיזקו את ההבנה המשותפת של עמיתי ושלי, ביתרון המבצעי הפוטנציאלי, אשר מוענק באמצעות פעולה רב-זרועית, משולבת ומקושרת". לדבריו, "תכניות משותפות ורב-זרועיות, כמו 'צה"ל ברשת', מאפשרות ויאפשרו לצה"ל לפעול כצבא משולב וגמיש מבצעית, בתקופה בה, כמו תמיד – אי היציבות היא הדבר היציב ביותר".

בדצמבר 2015 פורסם דבר מינויו של ראש אגף תקשוב חדש לצה"ל – תא"ל נדב פדן. השר יעלון אישר את החלטת הרמטכ"ל איזנקוט, על שורה של מינויים בפורום המטה הכללי – ובהם ראש אגף התקשוב.

תא"ל פדן יחליף בתפקידו את האלוף מוסקוביץ', המשמש בתפקיד ראש אגף התקשוב בארבע השנים האחרונות. תא"ל פדן יהיה ראש האגף החמישי מאז הקמתו של האגף במרץ 2003. בעקבות המינוי הוא יועלה לדרגת אלוף.

מינויו של תא"ל מוסקוביץ' לראש אגף התקשוב אושר באוגוסט 2011, על ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק. עם מינויו הועלתה דרגתו לאלוף.

מוסקוביץ' החליף בתפקיד את האלוף עמי שפרן, שהשתחרר מצה"ל לאחר 39 שנות שירות. לפני כן שירת מוסקוביץ' בחיל השריון, בחטיבה 500 ובעוצבת כפיר, ואף היה מפקד החטיבה בין השנים 2001 ל-2003. לאחר מכן שימש כמפקד עוצבת עידן, אוגדת המילואים של השריון בפיקוד מרכז, ומפקד עוצבת הפלדה, האוגדה הסדירה המשוריינת של פיקוד המרכז.

שפרן היה ראש אגף התקשוב השלישי במספר. ראש האגף הראשון היה האלוף יצחק (חקי) הראל, שכיהן בתפקיד פחות משנה, ולאחריו האלוף אודי שני, ששימש בתפקיד ארבע שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים