ראש חדש לאגף התיקשוב של צה"ל – עוזי מוסקוביץ'

תא"ל מוסקוביץ' ייכנס לתפקידו בקרוב, ויועלה לדרגת אלוף ● הוא יהיה ראש אגף התיקשוב הרביעי במספר, ויחליף את אלוף עמי שפרן ● תא"ל מוסקוביץ' עשה את מרבית שירותו בחטיבה 500, עוצבת כפיר, ואף היה מפקדה בין השנים 2001-2003 ● לאחר מכן הוא שימש מפקד עוצבת עידן, אוגדת המילואים של חיל השריון בפיקוד המרכז, וכמפקד עוצבת הפלדה, האוגדה הסדירה המשוריינת של הפיקוד

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר ביום ה' את מינוים של ארבעה אלופים חדשים למטה הכללי, וביניהם זה של תא"ל עוזי מוסקוביץ', שימונה לתפקיד ראש אגף התיקשוב. מוסקוביץ' יהיה ראש האגף הרביעי מאז הקמתו במרץ 2003. בעקבות המינוי הוא יועלה לדרגת אלוף.

מוסקוביץ' יחליף בתפקיד את אלוף עמי שפרן, שצפוי להשתחרר מצה"ל לאחר 39 שנות שירות. המפקד החדש של אשף התיקשוב התגייס לצה"ל ב-1982 ושירת בחיל השריון. הוא עשה את מרבית שירותו בחטיבה 500, עוצבת כפיר, ואף היה מפקד החטיבה בין השנים 2001 ל-2003. בשנים 2003-2005 שימש מוסקוביץ' כמפקד עוצבת עידן, אוגדת המילואים של השריון בפיקוד מרכז, ובין 2007 ל-2010 הוא היה מפקד עוצבת הפלדה, האוגדה הסדירה המשוריינת של פיקוד המרכז. מוסקוביץ' הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אווירונאוטית מהטכניון ובעל תואר שני במינהל עסקים מהשלוחה הישראלית של אוניברסיטת ניו-יורק.

לפני שנה וחצי כשל האלוף שפרן בהתמודדות על תפקיד ראש מפא"ת –  המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון. הוא הפסיד בהתמודדות לתא"ל אופיר שוהם, שמונה, בסופו של דבר. שוהם היה עד סמוך למועד ההתמודדות מפקד יחידת לוט"ם ואחד מפקודיו של שפרן. תפקיד ראש מפא"ת נחשב ליוקרתי במיוחד, כיוון שמדובר בגוף בין זרועי ששייך למשרד הביטחון ואחראי על כל תוכניות המחקר והפיתוח הביטחוניים במדינת ישראל.

שפרן התגייס לצה"ל ב-1972 כחייל בגולני ובהמשך עבר לחיל הקשר והאלקטרוניקה. חלק גדול משירותו הצבאי עשה במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, ולאחר ששב משליחות בארצות הברית שימש כראש מטה לשכתו של שאול מופז ולאחר מכן של עמיר פרץ כשכיהנו כשרי הביטחון. הוא עבד עם מופז גם כשהיה רמטכ"ל, עת שימש כעוזרו. שפרן אף היה בעבר ראש המחקר והפיתוח בצה"ל.

הוא כיהן כראש אגף התיקשוב של צה"ל השלישי במספר. ראש האגף הראשון היה אלוף יצחק (חקי) הראל, שכיהן בתפקיד פחות משנה, ועד לאחרונה כיהן כמנכ"ל רכבת ישראל. החליף את הראל אלוף אודי שני, ששימש בתפקיד ארבע שנים, עד שפרש מהצבא ב-2006. לאחר מכן הוא שימש ראש סיב"ט במשרד הביטחון ובתחילת 2010 מונה לתפקיד מנכ"ל המשרד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אתי

    למה לוקחים איש שלא עסק בתפקידיו הצבאיים בתקשוב להיות ראש אגף? נשמע כמו מינוי מכור מראש.

אירועים קרובים