אפל מציגה: iPhone ו-iPad – הגרסאות המוקטנות

החברה השיקה הערב (ב') את ה-iPhone SE בעל מסך ה-4 אינץ' ואת ה-iPad Pro, שמגיע עם מסך 9.7 אינץ' ● טים קוק התייחס לסכסוך עם ה-FBI ואמר: "אנחנו מחויבים להגן על הפרטיות שלכם"

צפוי במרס 2022. iPhone SE.

אפל (Apple) חוגגת יום הולדת 40 ומשיקה מוצרים חדשים, ובראשם ה-iPhone SE בעל מסך ה-4 אינץ' וה-iPad Pro, שמגיע עם מסך בגודל 9.7 אינץ'. ניתן יהיה להזמין את המכשירים החדשים החל מעוד שלושה ימים, ה-24 במרץ, והם יחלו להימכר בארצות הברית ובעוד כמה מדינות שבוע לאחר מכן. עד סוף מאי הם יימכרו ב-110 מדינות בעולם, ככל הנראה גם בישראל.

"ב-1 באפריל נחגוג יום הולדת 40 לחברה ואני שמח לספר לכם שיש כעת בעולם יותר ממיליארד מכשירי iOS בשימוש", ציין טים קוק, המנכ"ל, שפתח את האירוע והוביל אותו.

בתחילת האירוע לא החמיץ קוק את ההזדמנות לדבר על העימות בין החברה לבין ה-FBI בשל דרישת הממשל לפרוץ ל-iPhone של המחבל מסן ברנרדינו. הוא אמר כי "אנחנו צריכים להחליט כמה כוח יהיה לממשלה בשליטה על המידע שלנו ועל פרטיותנו. קיבלנו תמיכה ממיליוני אמריקנים". מובן שהוא זכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל. "אנחנו מאמינים שיש לנו אחריות לסייע לכם להגן על הפרטיות שלכם ועל המידע שלכם. אנחנו חייבים זאת לכם ולמדינה שלנו, ולא נסטה מן האחריות הזאת", הוסיף.

המכשירים החדשים

ה-iPhone SE הוא בעל מצלמת 12 מגה פיקסל, עם צילום וידיאו ב-4K, סורק טביעות אצבע ומעבד מדגם A9 – כמו זה של ה-iPhone 6s. הדבר צפוי לשפר את מהירותו של המכשיר פי שלושה מזו של ה-iPhone 5s. מחירו יחל מ-399 דולר לדגם עם 16 ג'יגה-בייט.

במסגרת אותו קו, של הצגת טכנולוגיה חדישה במכשיר מוקטן, הציגה אפל את ה-iPad Pro החדש שלה, שמשקלו פחות מחצי ק"ג וגודל המסך שלו הוא, כאמור, 9.7 אינץ'. לדברי פיל שילר, סגן הנשיא הבכיר לשיווק באפל, שהציג את המכשיר החדש, עד כה מכרה החברה 200 מיליון מכשירי iPad בגודל הזה, והיא נענתה לבקשת הצרכנים ויצרו מכשיר נוסף באותו הגודל.

ה-iPad Pro החדש. צילום: יח"צ

ה-iPad Pro החדש. צילום: יח"צ

מבחינת תכונותיו, המכשיר החדש דומה ל-iPad Pro שהחברה הציגה לפני כחצי שנה ולדבריה זכה להצלחה כבירה. אפל מאמינה שגם ה-Pro הקודם וגם זה המוקטן יכולים לשמש כמחשב עבודה לכל דבר, לא פחות מתחנת עבודה שולחנית. עוד הוא ציין כי רבים מרוכשי ה-iPad Pro הקודם הם "מהגרי Windows", כלומר: החליפו בו מכשיר שהיה מבוסס על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft).

ה-iPad Pro החדש הוא בעל המסך הבהיר והחד ביותר שייצרה אפל אי פעם, והוא כולל ארבעה רמקולים ומעבד A9X – שקיים גם בגרסה הקודמת. הוא כולל אף מצלמה אחורית בת 12 מגה פיקסל ומצלמה קדמית בת 5 מגה פיקסל. אחד האביזרים שאפל גאה בהם ביותר הוא העט, שהוצג עם הדגם הקודם. בגרסה החדשה הוא זוכה לשיפורים רבים.

מחירו של ה-iPad Pro בגרסה החדשה יתחיל מ-599 דולר לדגם ה-32 ג'יגה-בייט ובפעם הראשונה החברה מציעה גם מכשיר בעל 256 ג'יגה-בייט. יצוין כי גם ה-Pro עם מסך ה-12.9 אינץ' יזכה לגרסת 256 ג'יגה-בייט.

רצועות חדשות ל-Apple Watch

בגזרת השעון שלה, אפל לא הציעה מכשיר חדש או גרסה חדשה, אלא הציגה מגוון רצועות, עם עיצובים וצבעים חדשים. קוק השתמש במושג מעולם האופנה וכינה את ה-Apple Watch עם הרצועות החדשות "קולקציית האביב" של המכשיר. הוא אף הכריז על הורדת מחירו של הדגם הזול ביותר ב-50 דולר ל-299 דולר.

עוד הציגה אפל שיפורים ושדרוגים בגרסה החדשה של iOS, מספר 9.3, ובמערכת ההפעלה של Apple TV, המבוססים בעיקר על הממשק עם Siri. זו תזכה לגרסאות בשפות נוספות, בהן עברית. לדברי החברה, יש כיום כ-5,000 אפליקציות התואמות למערכת ההפעלה של Apple TV.

בנוסף, אפל טענה באירוע כי היא תורמת להפחתת פליטות הפחמן ועוברת לשימוש באנרגיה ירוקה בכל מתקני החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים