האם אפל זונחת את אינטל ועוברת לייצור עצמי של מעבדי ARM?

על פי דיווחים הענקית כבר עובדת על מספר סוגים של מחשבי Mac שבליבם מעבדי ARM, כשבמקביל שוקדת על פיתוח מערכת ההפעלה שלה שתפעל על מעבדים אלו במקום על אלה תוצרת אינטל

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

הדיווחים על כך שאפל (Apple) מתכננת לייצר מחשבי Mac המבוססים על מעבדים בטכנולוגיות של ARM צצות כל מספר חודשים. וזה גם מה שקרה השבוע  כשהאתר הצרפתי MacBidouille דיווח כי חברת התפוח כבר עובדת בפועל על מספר סוגים של מחשבי Mac שבליבם מעבדי ARM, כשבמקביל היא עובדת על פיתוח של גרסת OS X, מערכת ההפעלה שלה, שתפעל על מעבדי ARM שהיא תפתח, במקום על המעבדים תוצרת אינטל (Intel) בהם היא משתמשת כיום.

לפי הפרטים שמסר האתר, החברה תשתמש ביכולות שמציעים מעבדי ה-ARM כדי לבנות מערכת מקלדת שכוללת משטח שליטה, כמו במחשב נייד. בנוסף נטען שהיא כבר בודקת שלושה סוגי מחשבים בפועל: iMac ,Mac mini וככל הנראה, אם מאמינים לדיווחים, גם Macbook Air עם מסך בגודל של 13 אינץ'.

כמו כן מסופר כי הבדיקה מבוצעת עם מערכות שמכילות ארבעה מעבדי AMR מרובעי ליבות 64 ביט וכן מערכות שמכילות שמונה מעבדים כאלה.

יש להזכיר שעד 2005 מכרה אפל את מחשבי ה-Mac שלה עם מעבדי PowerPC, ואז עברה להשתמש בבת אחת במעבדי ה-x86 של אינטל, ושהמכירות שלה בזכות המעבר הזה צמחו לגבהים שלא הכירה לפני כן.

החברה לא אישרה ולא הכחישה את הדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים