מהם הערכים הנקראים ביותר בוויקיפדיה העברית השנה?

האנציקלופדיה החופשית פרסמה את רשימת הערכים שהכי עניינו את קוראי ויקיפדיה העברית ב-2016 - ויש בה כמה נתונים מפתיעים ● וגם: מיהי האישיות שהערך על שמה נערך 582 פעמים?

שמעון פרס. הערך הנקרא ביותר. צילום: דיוויד שיינקבון, ויקיפדיה

הערך על נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס, שנפטר השנה, הוא הערך הנקרא ביותר בוויקיפדיה (Wikipedia) העברית ב-2016, עם חצי מיליון קריאות – כך עולה מדירוג שפרסמה האנציקלופדיה החופשית. מיד אחריו, במקום השני, נמצא הערך ישראל ולמקום השלישי הגיעה סדרת הטלוויזיה תאג"ד.

מיקומה של הסדרה מעט מפתיע, בין היתר לנוכח העובדה שהיא עקפה את הערך של דונלד טראמפ, שנבחר השנה לנשיא ארצות הברית לאחר מערכת בחירות סוערת. הערך של טראמפ נערך לאורך השנה 582 פעמים ושודרג מהיקף של 1,000 תווים לערך בן 50 אלף תווים.

במקומות החמישי עד העשירי נמצאים, לפי הסדר, הערכים על סדרת הטלוויזיה משחקי הכס, ארצות הברית, מדינות לפי אוכלוסיה, דרגות בצה"ל, יצחק רבין, שזכה לעלייה מהותית בצפיות בסמוך ליום השנה להירצחו והשיח על הפסקת מימון העצרת לזכרו, ובנימין זאב הרצל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשאר מחוץ לרשימת עשרת הערכים המובילים ודורג במקום ה-11.

נתון מעניין נוסף מראה שהפרסומאי משה קלוגהפט, שעשה השנה כמה קמפיינים פוליטיים מדוברים והגיע למקום ה-13 ברשימה, עקף ערכים כמו ירושלים (במקום ה-15), מטומטמת (17), כריסטיאנו רונאלדו (19) וסדרת הטלוויזיה אנטומיה של גריי (20). אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו 2016 הגיעה למקום ה-21 ואירוויזיון 2016 – למקום ה-23.

משחקי הכס - אהודה גם על קוראי ויקיפדיה. צילום מסך

משחקי הכס – אהודה גם על קוראי ויקיפדיה. צילום מסך

עלייה של 20% במספר ה-"ויקיפדים" העבריים

בשנה האחרונה נצפו בוויקיפדיה העברית 512,564,440 דפים. בכל יום, בממוצע, נצפים 1,525,489 דפים, נעשות 20,676,148 עריכות ונכתבים 45 ערכים חדשים. מספר העורכים הפעילים בישראל עומד על 760 בחודש, מתוכם 150 פעילים מאוד. מהאנציקלופדיה החופשית נמסר כי מדובר בעלייה של 20% לעומת השנה הקודמת וכי הנתון מנוגד למגמה העולמית – ירידה של 1% במספר העורכים הפעילים.

לדברי מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה (Wikimedia) ישראל, "מניתוח הצפיות נחשף השימוש הרב בוויקיפדיה במערכת החינוך. התלמידים נחשפים למידע מערכים המשולבים בתוכנית הלימודים, כמו דוד בן גוריון, מערכת השמש, קערת הסדר והטבלה המחזורית. בנוסף, אנחנו רואים שהציבור הרחב לומד על נושאים שהופכים לאקטואליים, כמו הערך סלמונלה, שנצפה פעמים רבות בתקופה הסוערת סביב הפרסומים על הרעלות מזון, יהדות קונסרבטיבית ופרשת ילדי תימן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים