האם ה-FBI הזהיר כבר מזמן את הוועידה הדמוקרטית האמריקנית בדבר פריצה?

על פי מקורות, חוקרים פדרליים ניסו להזהיר את ה-DNC על חדירה אפשרית למחשביה, חודשים לפני שזו החלה לנסות לפתור את הבעיה ● כעת הסוכנות חוקרת את מעורבותם ואת מניעיהם של האקרים רוסים החשודים באחריות לפרשיה

לוגו ועידת המפלגה הדמוקרטית האמריקנית

אחרי שבסוף השבוע הדליף אתר ויקיליקס (WikiLeaks) תכתובות ו-20 אלף מיילים של הוועידה הדמוקרטית הארצית – שמהם עלה כי בכירים במפלגה העדיפו את המועמדת הילרי קלינטון על פני המתחרה שלה ברני סנדרס, וביקשו להזיק לקמפיין שלו – גילוי חדש מעלה תהיות לגבי השאלה האם ה-DNC יכלו לעשות יותר בכדי להגביל את הנזק שגרמו האקרים, החשודים שעבדו בעבור המודיעין הרוסי.

על פי הדיווחים החדשים, ה-DNC שכר את שירותם של יועצים של חברת האבטחה הפרטית CrowdStrike כבר באפריל, ועד שההאקרים הרוסים החשודים נבעטו מהרשת של ה-DNC, ביוני, הם היו בתוך המערכת במשך כשנה.

חלק מגל של מתקפות סייבר רוסיות

מוקדם יותר ביום שני, אישר ה-FBI שהוא חוקר פריצה ל-DNC, מה שהיווה את ההכרה הראשונה מהסוכנות בכך שהיא חוקרת את האירוע. ועדת המודיעין של בית הנבחרים תודרכה על פריצת הסייבר וביקשה מהסוכנות לעדכן אותה בדבר מעורבותה של רוסיה, או כל מדינה אחרת, בהדלפת המסמכים.

בתדרוך נאמר בנוגע לתשובת ה-DNC כי האזהרות מה-FBI ומסוכנויות אחרות לא היו ספציפיות, וכי היקף הבעיה לא היה ברור בזמן שהאזהרות הראשוניות התקבלו. פקידי הוועידה שכרו עזרה מבחוץ, לאחר אינדיקציות נוספות שצפו על פני המים והעידו על כך שייתכן שהמערכות שלהם נפגעו.

המתקפה, הנחשדת כבעלת מוצא רוסי, היא חלק מגל של מתקפות סייבר רוסיות שמכוונות לארגונים הפוליטיים וצוותי חשיבה אקדמיים בוושינגטון, אמרו פקידים בכירים בתדרוך אודות החקירות.

הפריצה אל מחשבי ה-DNC התרחשה בערך באותו הזמן שבו התקיימו גם הפרות במערכות ממשל אמריקניות, במחלקת המדינה ובבית הלבן. אנליסטים מהסוכנות לביטחון הלאומי (NSA) מצאו חתימות בהפרות אלה, שהביאו אותם לחשוד שבוצעו גם חדירות אחרות מחוץ לממשלה, כוללות בבית ה-DNC.

לא התעלמנו מאזהרת ה-FBI

"דיברתי עם היועץ המשפטי של DNC היום, והוא הבטיח לי שבכל צעד לאורך הדרך, כאשר התבשרנו על נושאים כאלו, שינינו מערכות ושינינו נהלים", אמרה סגנית יו"ר ה-DNC, דונה ברזיל, ל-CNN, והוסיפה כי "ההאקרים האלה הם כל כך מתוחכמים שהם שינו נהלים. אז כן, זה נמשך יותר משנה, אבל בשום זמן לא התעלמנו מאזהרת ה-FBI או מהזהרה של כל פקיד פדרלי אחר".

רובי מוק, מנהל קמפיין הבחירות של המועמדת לנשיאות קלינטון, אמר בראיון ל-CNN, כי מטרת הדלפת האימיילים על ידי ההאקרים הרוסים הייתה לשבש את הוועידה ולספק בכך סיוע למתמודד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, שמטה הבחירות שלו מכחיש טענה זו.

ההאשמות בנוגע לפרשיית המיילים הובילו כבר את יו"ר של ה-DNC, דבי וסרמן שולץ, להודיע ביום א' על התפטרותה, שתיכנס לתוקף בסוף הוועידה אשר מתקיימת בפילדלפיה.

האחראים יתגלו רק אחרי הבחירות

"ה-FBI חוקר פריצת סייבר המערבת את ה-DNC, ואנו פועלים בכדי לקבוע את אופי והיקף העניין", אמרה הסוכנות בהצהרה לתקשורת. "פשרה מהסוג זה היא משהו שאנחנו לוקחים ברצינות רבה, וה-FBI ימשיך לחקור ולמצוא את האחראים על האיום על המרחב הקיברנטי".

התהייה האם סוכנויות ביון רוסיות הן שסיפקו את המידע הגנוב לוויקיליקס, במישרין או באמצעות מתווכים, היא כעת נושא שבו יתמקדו חוקרי הסוכנות, כך נאמר בתדרוך. אלא שיש להניח כי התשובה לא תתקבל עד אחרי הבחירות.

השפעת פרשיית המיילים על ה-DNC הייתה כמעט מיידית והתבטאה בין השאר בהתפטרותה של וסרמן שולץ מתפקידה, אלא שמכיוון שההאקרים היו במערכות של ה-DNC במשך כשנה, פקידי ארצות הברית צופים שבעתיד נזכה להיחשף לנתונים נוספים שעליהם הצליחו הפורצים לשים את ידיהם.

בתוך כך, בעקבות פרשת האימיילים המודלפים, הודיעה הוועידה הדמוקרטית הארצית על "התנצלותה העמוקה והכנה בפני הסנטור סנדרס ותומכיו, ובפני כל המפלגה הדמוקרטית. האימיילים אינם משקפים את מחויבות הוועידה לנייטרליות בהליך בחירות המועמד לנשיאות", ציינה הוועידה.

הבית הלבן סירב הערב להגיב לפרשת האימיילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים