אל"מ טליה גזית, המפקדת החדשה של ממר"ם: "על היחידה להכיר את התהליכים המבצעיים בצה"ל"

"על ממר"ם להבין את ההשפעה שיש למערכות התקשוביות אותן היחידה מפתחת על תהליכים אלה", אמרה אל"מ גזית, המשמשת כאישה השלישית בתפקיד ● אל"מ דותן סיגלר נכנס לתפקידו כמפקד מרכז חושן

אל"מ טליה גזית, מפקדת ממר"ם. צילום: פלי הנמר

מפקדת חדשה לממר"ם: אל"מ טליה גזית נכנסה אמש (ד') רשמית לתפקיד, כחלק מסבב מינויים באגף התקשוב, עליו הוחלט לפני כמה חודשים. טקס החלפת מפקדי ממר"ם התקיים באקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר. אל"מ גזית נכנסה לתפקיד במקומו של אל"מ ח', שיכהן כראש מחלקת ההגנה בסייבר.

בטקס אמרה אל"מ גזית כי "אנחנו נמצאים בעידן שמחייב את ממר"ם להכיר את התהליכים המבצעיים בצה"ל ולהבין את ההשפעה שיש למערכות התקשוביות אותן היחידה מפתחת על תהליכים אלה".

ממר"ם היא יחידת המחשב הראשונה שקמה בצה"ל וככזו, נותנת שירותי מחשוב לחילות השונים ולאגפי המטה הכללי. היחידה נוסדה ב-15 ביולי 1959, לקראת רכישת המחשב הראשון של הצבא. פירושם המקורי של ראשי התיבות ממר"ם היה "מרכז מחשבים ורישום ממוכן", אולם במשך השנים חדלו המילים "רישום ממוכן" לשקף את עיקר פעילות היחידה, ולראשי התיבות ניתנו משמעויות חדשות מדי זמן מה, בהתאם לשינוי תחומי הפעילות שלה. ראשי התיבות הנוכחיים הם "מרכז מחשבים ומערכות מידע".

מפקדי ממר''ם לדורותיהם. עומדים, מימין: אל"מ ח', המפקד היוצא; תא"ל (מיל') אלי גונן, מפקד ממר''ם בשנים 1987-1992; אל"מ (מיל') גיורא אולמן, המפקד ב-1992-1994. יושבים מימין: תא"ל (מיל') אילה חכים, מפקדת ממר''ם בין השנים 2006-2010; אל"מ נועם רוזנפלד, המפקד בין השנים 2010-2012; אל''מ (מיל') איציק מלאך, מפקד היחידה בין 1984 ל-1987; תא"ל דני ברן, המפקד היוצא של יחידת לוטם; אל''מ (מיל') מירי קדמיאל, מפקדת ממר''ם בשנים 1994-1999; אל''מ טליה גזית, מפקדת ממר''ם הנכנסת; ואל"מ (מיל') צביקה גלייכמן, מפקד היחידה בשנים 1999-2002. צילום: פלי הנמר

מפקדי ממר"ם לדורותיהם. עומדים, מימין: אל"מ ח', המפקד היוצא; תא"ל (מיל') אלי גונן, מפקד ממר"ם בשנים 1987-1992; אל"מ (מיל') גיורא אולמן, המפקד ב-1992-1994. יושבים מימין: תא"ל (מיל') אילה חכים, מפקדת ממר"ם בין השנים 2006-2010; אל"מ נועם רוזנפלד, המפקד בין השנים 2010-2012; אל"מ (מיל') איציק מלאך, מפקד היחידה בין 1984 ל-1987; תא"ל דני ברן, המפקד היוצא של יחידת לוטם; אל"מ (מיל') מירי קדמיאל, מפקדת ממר"ם בשנים 1994-1999; אל"מ טליה גזית, מפקדת ממר"ם הנכנסת; ואל"מ (מיל') צביקה גלייכמן, מפקד היחידה בשנים 1999-2002. צילום: פלי הנמר

אחת הפעילויות של ממר"ם היא לוודא, בעת שהכוחות בשטח עושים שימוש במערכות השליטה והבקרה הרב זרועיות של אגף התקשוב, שכל הפעילות המבצעית בזירת הלחימה מסונכרנת עם המטה ועם שאר הכוחות. בה בעת, מאחור, חיילי היחידה ושאר גופי האגף פועלים לשמור על התפקוד הרציף של אותן מערכות IT קריטיות.

בתפקידה האחרון שירתה גזית, אז סא"ל, כראש ענף תב"ל ביחידת לוטם. עם מינויה לתפקיד החדש היא המפקדת ה-17 במספר של ממר"ם והאישה השלישית בתפקיד. קדמו לה אל"מ מירי קדמיאל, שהייתה המפקדת האישה הראשונה של היחידה ושימשה בתפקיד בין 1994 ל-1999, ואילה חכים, לימים תא"ל ומפקדת יחידת לוטם, שפיקדה על ממר"ם בשנים 2006-2010.

המפקדת החדשה של ממר"ם, אל"מ טליה גזית, עם המפקד היוצא של לוט''ם, תא"ל דני ברן. צילום: פלי הנמר

המפקדת החדשה של ממר"ם, אל"מ טליה גזית, עם המפקד היוצא של לוט"ם, תא"ל דני ברן. צילום: פלי הנמר

כאמור, אל"מ ח', המפקד היוצא של ממר"ם, ייכנס לתפקיד ראש מחלקת ההגנה בסייבר. יצוין כי אל"מ ח' החל את שירותו בחיל הרגלים ולאחר מכן ביצע כמה תפקידים באגף התקשוב. בטקס הוא אמר כי "במבצע צוק איתן, מערכות שפותחו בממר"ם אפשרו לכוחותינו בממדי הלחימה השונים לזהות ראשונים, להחליט ראשונים ולפעול ראשונים. זאת, באמצעות העברת מידע ממערכות המודיעין ברשתות השונות למערכות האוויר, הים והיבשה". לדבריו, "המבצע העצים את ההבנה שבחיוניות של ממר"ם לרציפות התפקודית של צה"ל. כיום ברור שממר"ם מהווה מכפיל כוח משמעותי – באוויר, בים וביבשה".

מפקד חדש למרכז חושן

בעל תפקיד נוסף באגף התקשוב שנכנס לתפקידו אתמול הוא אל"מ דותן סיגלר, שמכהן מעתה כמפקד מרכז חושן. אל"מ סיגלר מחליף בתפקיד את אל"מ אייל בר.

בדבריו בטקס, שהתקיים בגדוד אמירים של היחידה, אמר המפקד החדש כי "אנחנו עומדים בפני אתגר הארגון המחודש של אגף התקשוב. מדובר בתהליך בו יחידת חושן עתידה להוות עוגן מרכזי של יציבות". אל"מ סיגלר ציין כי "דברים אלה מקבלים משנה תוקף על רקע הטלטלה האזורית המתמשכת, שדורשת מאתנו מחויבות מבצעית בכל רגע נתון".

מרכז חושן, שהוקם ב-2004, מהווה את מרכז התקשורת של צה"ל והוא אחראי על הפעלת כלל מערכי התקשורת בו. כלולים במסגרתו שלושה גדודים: אמירים, איתנים וצמרת – גדוד הקשר המטכ"לי. למרכז שלושה סוגי פעילויות: האחד טכני – ייצור התקשורת מהיכולות הטכניות; השני הנדסי – מימוש מדיניות הקשר והתקשוב בראייה לעתיד; והשלישי הוא מתן המענה המבצעי לכלל צה"ל – אתגר במסגרתו מספק המרכז רשת חזקה ויציבה, לצד יכולות מתקדמות למשתמשי הקצה בשעת לחימה, בכל זרועות הצבא.

המפקד היוצר, אל"מ בר, אמר כי "בשנתיים האחרונות, מרכז חושן הפך לאוטוסטראדה של צה"ל רשתי, בתהליך שנועד לספק רשת לכל. הפכנו ליחידה אגרסיבית בביצוע ומעמיקה בתכנון. הובלנו שינויים משמעותיים, תוך הסתכלות להמשך ושמירה על מטרה ברורה".

אל"מ בר, שיתמנה למפקד הקשר של פיקוד הצפון, הוסיף כי "פעלנו בשגרה, באימונים ובחירום – בים, באוויר וביבשה. שיפרנו את יעילותו של צה"ל ואת הקטלניות שלו".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. dfadfa

    דני ברן הינו מפקד זרוע הסייבר החדש!

  2. יוסי

    כל הכבוד לטליה. היתה הקצינה הישירה שלי שהייתי חייל בממר"מ. אישה מדהימה. מגיע לה התפקיד.

  3. עומר

    טליה מקסימה, תהיה מפקדת נהדרת וסוף סוף תוחזר עטרה ליושנה. הגיע הזמן!!!

אירועים קרובים