טל שניידר, הפלוג: "עם כל הכבוד לדיגיטל, אין תחליף לשטח"

"אני לא רואה איך מנצחים בחירות רק באמצעות דיגיטל ובלי תוכן; התקשורת מנפחת מאוד את החשיבות של הקמפיינים האלה", אמרה שניידר ברב שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת הבחירות

24/02/2015 18:45
בלוגרית שמודעת לחשיבות השטח. טל שניידר, עיתונאית ומנהלת הבלוג הפוליטי "הפלוג". צילום: עדי אביקזר

"עם כל הכבוד לדיגיטל ולוויראליות, אין תחליף לשטח", כך אומרת טל שניידר, עיתונאית ומנהלת הבלוג הפוליטי הפלוג.

הדברים נאמרו ברב שיח מיוחד שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת הבחירות הקרבות, תחת הכותרת "אסיפת העם ברשת תכריע את הבחירות?". הנחה את האירוע יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

הבחירות מתקיימות בעוד 21 ימים וכשמערכת הבחירות תסוכם ותנותח, תופעת הסרטונים תזכה לדגש מיוחד. לשניידר יש עמדה ברורה בנושא: "אין חידוש גדול בעובדה שיש סרטונים בבחירות האלה. אנשים שוכחים שהם היו גם בפעם הקודמת".

"המפלגות משקיעות הרבה כסף על ייצור הסרטונים אבל השורה התחתונה נשארה: אין תחליף לעבודת שטח ולמגע אנוש", הוסיפה. "עם כל הכבוד לדיגיטל, כנסים ופעילות הם הקובעים. בבחירות האלה יש תופעה מעניינת שלצד הכוח הגדול של השיח ברשת והדיבור על אחוזי הצבעה נמוכים, יש המון אנשים שהולכים לכנסים ומעניין האם ואיך זה יתבטא".

לדבריה, "אני לא רואה איך מנצחים בחירות רק באמצעות דיגיטל ובלי תוכן. התקשורת מנפחת מאוד את החשיבות של הקמפיינים האלה. מה שמכריע בחירות הוא ההתארגנות של יום הבחירות".

שניידר עשתה את החשיפה הגדולה שלה במהלך הפריימריז שנערכו ב-2012 לראשות קדימה בין ציפי לבני לשאול מופז. היא החליטה לממן דרך הבלוג סקר מקיף על ההתמודדות המסקרנת של אז, לאחר שהבינה שהתקשורת הממוסדת לא תתעסק בבוץ הטובעני ששמו "סקרים ופריימריז".

כחלק ממערכת בחירות 2015 הקימה שניידר קבוצת ווטסאפ (Whatsapp) בשם "החלוצות של הפלוג", שחברים בה כ-100 עיתונאים. הם קוראים בה חדשות, מעדכנים אחד את השני ומראיינים פוליטיקאים ביחד. קבוצות עיתונאים בווטסאפ לצרכי עדכונים פוליטיים אינן דבר חדש. החידוש בקבוצה המדוברת הוא שבראשונה בישראל מייצרת בלוגרית בתשלום פיד עדכון איכותי של סיקוריה למוצר אחד. הכלי החדש מתעדכן על ידה בחדשות אונליין ומצד שני מייצר כאלה בעצמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים