תוכן שיווקי
לקראת אירוע - SUSE Expert Days, יום ב' 19 בפברואר, EAST, תל אביב

"הקוד הפתוח עונה לאתגרי הגמישות והזריזות שארגונים נדרשים להם כיום"

12/02/2018 10:46
דורון אופק, מנכ"ל SUSE. צילום: ישראל הדרי

כתב: הילל יוסף

"ארגונים כיום ניצבים מול שלל אתגרים טכנולוגיים ועסקיים, ביניהם הצורך בזריזות, וגמישות. העבודה בקוד פתוח נותנת מענה מיטבי לאתגרים אלה, ולכן אנו רואים האצה בשימוש בקוד פתוח בארגונים", כך אמר דורון אופק, מנהל פעילות SUSE ישראל.

אופק התראיין לקראת SUSE Expert Days 2018. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך באולם אירועים EAST, יום ב', ה-19 בפברואר.
SUSE Expert Days 2018

לדברי אופק, "המענה מגיע בכמה רבדים. כך, OpenStack – פלטפורמת התשתית כשירות למחשוב ענן – הגיעה לבשלות והופכת לפלטפורמת תשתית פתוחה שמועדפת ברחבי העולם העסקי. הדבר בולט בהטמעות גדולות בארגונים מובילים ממגוון מגזרי תעשייה. פרויקט קוד פתוח זה, המוטמע תחת ניהולה של ה-OpenStack Foundation, נועד ליצור תקן מונחה על ידי הקהילה עבור תשתית כשירות (IaaS)".

"OpenStack נתמכת על ידי השקעות מכמה ספקיות IT גדולות ויצרניות חומרה ותוכנה מובילות – חברות הרואות בה טכנולוגיה רבת ערך ומועילה עבור עסקיהן. OpenStack מאפשרת בנייה של פתרונות IaaS באופן כלכלי יותר. אחד היתרונות העיקריים של פתרון זה, הוא שגישה למחשוב, קישוריות ושירותי אחסון, יכולה להתבסס על תוכנה ולא על חומרה. OpenStack היא פלטפורמת הדור הבא, ומיועדת לתמוך ביישומי ענן גמישים, הצומחים לרוחב".

מענה נוסף, על פי אופק, "מגיע מעבודה עם קונטיינרים. הם מסייעים לארגוני פיתוח תוכנה לחסוך זמן וכסף. הם עושים זאת על ידי אספקת מנגנון לניוד של היישומים ברחבי סביבות הפיתוח, הבדיקות וההטמעה".

עולם הקוד הפתוח, אמר אופק, "נותן מענה לרבים מאתגרי המנמ"ר: ממשקים פתוחים וכלים סטנדרטיים מספקים לו לאורך זמן יכולות להתממשק לסביבות אחרות. ככה הוא יכול לעקוף את המצב של 'נעילה טכנולוגית של ספק'. הוא יכול לעבור בין כלים שונים וספקים מגוונים, כי זו מהותו של הקוד הפתוח. תועלת נוספת, מעבר לזו הטכנולוגית, היא בהיבט הכלכלי, יש גם הוזלה של כלים שאין בתוכנה סגורה".

SUSE מביטה פני עתיד

SUSE, אמר אופק, "ערכה תהליך מתמשך על פני שנים, על מנת לבחון את צורכי הלקוחות הארגוניים. הלכנו ושאלנו אותם מה הם רוצים ולמה הם נדרשים, ועל בסיס התשובות שלהם בנינו ואנו בונים מענה".

לדבריו, "אנו יודעים לספק למנמ"ר יכולות וכלים שונים, לרבות סביבות IT לתשתיות קריטיות. אנו יודעים לספק מערכות בתצורת אשכול, אשר מספקות יכולות לאיזון עומסי עבודה וזמינות גבוהה של יישומים ושירותים קריטיים בארגון".

SUSE, ציין אופק, "היתה חלק מנובל והיא חברה עצמאית החל מלפני שלוש שנים, בתוך קבוצת מיקרו פוקוס (MicroFocus). עם השלמת רכישת נכסי הענן (פלטפורמות Helion ו-Stackato) מ-HPE, שהסתיימה לפני כמה חודשים. העסקה התאפשרה תודות למיזם המשותף במסגרתו נרכשו עסקי התוכנה של HPE על ידי מיקרו פוקוס, ש-SUSE  בבעלותו".

במסגרת המיזם הוחלט להעביר את מוצרי הענן של HPE ל-SUSE אשר מונתה לספק המועדף של HPE בכל נושאי Linux וטכנולוגיות ענן. אנחנו שואפים לתת פתרונות קוד פתוח לארגונים מעבר ל-Linux כמערכת הפעלה. עם המעבר של חלקים מ-HPE למיקרופוקוס, העברנו אלינו את כלל הצוותים שעסקו בפיתוחי הענן השונים ב-HPE ואלה מוזגו עם פיתוחי SUSE בתחום ה-Openstack וב-Cloud foundry".

בארץ, אמר אופק, "חווינו גידול של מאות אחוזים בהיקף הפעילות שלנו במהלך 2017, ואנו צופים את המשך הגידול השנה".

"SUSE מביטה פני עתיד", הוסיף אופק. "אנו רואים אצל הלקוחות הארגוניים דרישה עצומה לטכנולוגיות מבוססות קוד פתוח בעולמות IT שונים: ענן פנימי, DevOps, ואחסון מוגדר תוכנה – ואנו הולכים לשם יחד עם הלקוחות. עולם הקוד הפתוח ממשיך לתפוס תאוצה. ארגונים מבינים את הצורך בעבודה בסביבות IT פתוחות. ארגונים נדרשים ללכת למערכות מוגדרות תוכנה בסביבה פתוחה. רק בדרך זו הם יקבלו את התועלות של חיסכון בעלויות עם גמישות תפעולית".

אירועים קרובים