תוכן שיווקי
לקראת אירוע - splunk>discovery day, יום ד', 14 בספטמבר, מלון שרתון תל אביב

"יש לשפר תפעולית ואבטחתית את הארגון – על ידי שימוש באנליטיקה על מידע-מכונה"

כך אמר יואל יעקבסן, CTO אמת מחשוב, בראיון לקראת כנס Splunk discovery day של החברה

07/09/2016 08:32

כתב: הילל יוסף

"נדרש לשפר את הארגון בהיבטי התפעול, אבטחת המידע, יעילות הפיתוח והפקת תובנות עסקיות. זה ייעשה על ידי שימוש באנליטיקה על מידע שמערכות ה-IT הארגוניות מייצרות, לצד טיפול במידע המגיע מהתקנים בעולם האינטרנט של הדברים", כך אמר יואל יעקבסן, CTO אמת מחשוב.

יעקבסן התראיין לקראת אירוע Splunk discovery day. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' ה-14 בספטמבר, במלון שרתון תל אביב, ובו תציג אמת מחשוב, נציגת החברה בארץ זה שמונה שנים – את החידושים והפתרונות בתחום.

לדברי יעקבסן, "פעמים רבות ארגונים לא יודעים, או אינם מצליחים – לטפל בשפע הנתונים המצוי בידם. הנתונים הללו גדלים באופן עקבי, בשל ריבוי המערכות הממוחשבות, לצד הנתונים המיוצרים מעולם האינטרנט של הדברים".

עם Splunk, אמר יעקבסן, "טיפול בנתונים הללו, ניתוח ועיבוד שלהם, מספק לארגון הבנה הרבה יותר מהירה – מאשר כלים אחרים – אודות מה קורה. כך, בעולם התפעול, ניתוח הנתונים מביא לקיצור משמעותי של זמן הטיפול בתקלות, להקטנת כמות האירועים החריגים שלקוחות חשים בהם, וכן להעלאת חוויית היציבות מהארגון והשירותים שהוא נותן".

בעולם אבטחת המידע, הסביר יעקבסן, "הכלי מספק יכולת לתחקר ולהביא לצמצום כמות האירועים, להפחתת משך הזמן עד איתור האירוע. כך, למשל, ניתן לצמצם את החשיפה הכספית של הארגון במקרה של הונאה, כמו גם להביא למצב של פחות זמן חשיפה של הארגון לתקלות פיננסיות ולאירועי אבטחת מידע".

"זמן ההטמעה של Splunk קצר לאין שיעור", ציין יעקבסן, "זו הטמעה – ולא פרויקט. הכלי מספק גמישות ויכולת טכנית גבוהה הרבה יותר מכלים מתחרים. מול ה'הייפ' של מוצרי Big Data – ארגונים מבינים, שבסופו של דבר הם רוצים לראות תוצרים וכמה שיותר מהר. כך, במסגרת התחרות מול מוצרי Big Data הפועלים בעולם הקוד הפתוח, Splunk, יחד עם הצוות המקצועי של אנשי אמת מחשוב, מספק חסכון באינטגרציה בין המוצרים".

מוצר קל לניהול ולתחזוקה

אנו מציעים, הסביר יעקבסן, "מוצר אחד, קל לניהול ולתחזוקה – ולא פרויקט שנמשך חודשים ארוכים. הלקוח הארגוני מקבל החזר על השקעה, ROI – באופן מיידי".

Splunk, הוסיף, "יכול לקדם את הארגון במגוון תחומים המתבססים כולם על המידע. המידע הארגוני נוצר ממילא, וכעת, כל שצריך הוא לנתח אותו, כדי להפיק ממנו תועלות בעולמות התפעול, אבטחת מידע, הפיתוח והפקת תובנות עסקיות. ארגונים נדרשים למערכת Big Data המאפשרת להם לייצר מידע המהווה מניע לפעולה: בלי Splunk, קשה, יקר, או בלתי אפשרי – להגיע אליו".

כך, ציין יעקבסן, "דומינו'ס פיצה (Domino's Pizza) בעולם הטמיעו Splunk על פני כל הסניפים. הם משתמשים בכלי גם עבור שיפור תפעולי גם לניטור תזרים העסקאות בסניפים ולמעקב אחר הפעילות בכל סניף. כך, למשל, הכלי מאפשר ניטור בזמן אמת על שימוש בקופונים, עם היערכות לשיאים בעת שימוש במבצעים, להגדלת שיפור תנאי המבצעים – תוך כדי שהם קורים".

דוגמה נוספת, אמר, "הוא בנק, מהגדולים בקוריאה הדרומית, אשר בשל הטמעת הכלי הגדיל בתוך שנה את אחוז הגילוי של ההונאות – מ-24.8% ל-71.7%".

לדבריו, "יוניקרדיט (UniCredit), חברת בנקאות איטלקית, הקטינה ב-70% את הזמן הממוצע לפתרון תקלות. היא הפחיתה את כמות התקלות שהמשתמשים הרגישו בהן, ב-40%".

הכנס, סיכם יעקבסן, "נחלק לשני חלקים. בראשון נציג כמה שימושים נפוצים ב-Splunk בקרב לקוחות ישראלים, על מנת להבין את המשמעות האמיתית של המוצר. בחלק השני, הטכנולוגי, נאפשר למשתמשים להכיר ולעשות שימוש מעמיק במוצר. נעשה זאת במסגרת סדנאות בהן נלמד – מתחילים ומתקדמים – את יסודות השימוש ב-Splunk ונאפשר התנסות בשני יישומים מתקדמים של Splunk – בעולמות אבטחת מידע והתפעול".

אירועים קרובים