תוכן שיווקי
לקראת אירוע - GIV-INFOR-EAM, יום ד' 7 בספטמבר, מלון שרתון תל אביב

אינטרנט של הדברים בעולם התפעולי

01/09/2016 10:33
צחי הדר, מנהל הפיתוח של GIV Solutions. צילום: רותם ברק

כתב: צחי הדר, מנהל פיתוח, GIV Solutions

העולם התפעולי משתנה בקצב מהיר מאוד. האינטרנט של הדברים משנה את הדרך בה מתבצעים תהליכים תפעוליים ועסקיים. בדומה לאינטרנט ה"רגיל" המחבר אנשים זה לזה באמצעות רשת מחשבים גלובלית, האינטרנט של הדברים מחבר מוצרים ורכיבים אלקטרוניים כגון חיישנים, רכבים, מוצרים חכמים ועוד על גבי תשתית הרשת, ויש צורך במערכת חכמה כמו מערכת Infor EAM שתקבל את המידע מכל הציוד, תנתח את המידע ותייצר ממנו פעילות עסקית.

לדוגמה, חיישן בגנרטור המזהה חריגה בטמפרטורה של המנוע – מפעיל אוטומטית את אנשי האחזקה; חיישן המזהה כי פח האשפה מלא, ישלח פקודת פינוי למשאית איסוף האשפה. ישנם יישומים אזרחיים וביטחוניים רבים בנושא.

יזם בריטי בשם קווין אשטון טבע את המונח "האינטרנט של הדברים" ב-1999 בהתייחסו לרשת גלובלית של אובייקטים הקשורים זה לזה באמצעות RFID (ר"ת radio-frequency identification). מאז התפתחה הטכנולוגיה רבות, וכיום יש לכל אחד מאתנו מספר מוצרים חכמים המתחברים לרשת ומזרימים מידע מחיישנים.

דוגמאות בולטות הן הטלפונים הסלולריים המכילים חיישני תנועה, מיקום, טמפרטורה, שעוני כושר המשדרים דופק ומספר צעדים. חיישנים המתחברים לכל מכשיר חשמלי, אלקטרוני או מכני ומאפשרים מעקב ובקרה בזמן אמת.

לגעת בכל ארגון בעולם

התחזית היא שעד לשנת 2020 יהיו 200 מיליארד מכשירים מחוברים לאינטרנט של הדברים. שווי השוק בפתרונות מחשוב ושירותים מוערך בין 600 מיליארד ל-10 טריליון דולר. מדוע יש פער כזה בהערכות? מכיוון שקשה להעריך שוק רחב כל כך שנוגע בכל תחומי החיים. הקונצנזוס האמיתי היחיד הוא שזה יהיה ענק ונוגע בכל ארגון בעולם.

כשבוחנים את השפעת האינטרנט של הדברים על התחום העסקי, מגלים שתחום החיישנים המקוונים נרחב עוד יותר ובעל משמעויות כלכליות מהותיות. ניתוח מידע מחיישנים יכול להביא לשיפור ביעילות אנרגטית, איתור ומניעת תקלות עתידיות, בקרה על ביצועי מכשור ועובדים, ושדרוג השירות ללקוח.

על פי סקר שבוצע על ידי אינפור (Infor), יצרנים גלובליים כבר החלו לבצע פעולות לניצול יתרונות האינטרנט של הדברים. אצל 10% מהיצרנים כבר מתקיים פרויקט אינטרנט של הדברים, 22% מריצים פיילוט או שמתוכנן פרויקט בשנה הקרובה, ו-38% בוחנים את הפוטנציאל של טכנולוגיה זו. תוצאות הסקר המלאות כאן.

לפיכך, בכנס Inforum 2016 שנערך בניו יורק, הכריזה אינפור על פתרון אינטגרטיבי לתעשייה המשלב איסוף הנתונים וניתוחם, שילובם במערכות הארגוניות למיצוי הפוטנציאל העסקי וההזדמנויות הגלומות במידע זה.

לקוחות GIV Solutions בתחום המוניציפאלי, המלונאות והאנרגיה כבר מנצלים את יכולות האינטרנט של הדברים ביומיום על ידי שימוש ביישומים ייחודיים לתעשייה. דוגמאות לניצול יכולות הטכנולוגיה ניתן למצוא בשיפור נצילות אנרגטית בעולם ניהול המבנים ותאגידי המים. בקרה ניהולית על רכבי קבלנים ורכבי עירייה המביאה לעליה מובהקת ביעילות ושיפור בשירות לתושבי העיר.

אירועים קרובים