הנרי ניקולס, מייסד ברודקום, נעצר בחשד לסחר בסמים

המשטרה מצאה סמים קשים בכמות גדולה בחדר במלון בלאס וגאס שבו שהה המיליארדר האמריקני ● לא ברור מדוע מי שהונו מוערך ביותר משלושה מיליארד דולר זקוק לעיסוק הצדדי המטריד, אבל הוא בעל היסטוריה ענפה בתחום

מיליארדר היי-טק וחשוד בסחר בסמים. צילום אילוסטרציה: Thoric, מתוך ויקיפדיה

המייסד השותף של ענקית השבבים הבינלאומית ברודקום, הנרי ניקולס השלישי, נעצר לפני ימים אחדים בלאס וגאס בחשד לסחר בסמים.

המיליארדר בן ה-59 נתפס ונעצר בסטריפ של לאס וגאס – רחוב שאורכו כ-6.7 קילומטר, שם שוכנים המלונות ובתי הקזינו של העיר – בחשד לסחר בהרואין, קוקאין, מתאמפטמין ואקסטזי.

אנשי הביטחון במלון אנקור, שבו שהה ניקולס, הזעיקו את המשטרה המקומית, שמצאה בחדרו את מה שהיא מתארת ככמות מסחרית של סמים. יחד אתו נעצרה אישה בשם אשלי פארגו, אשתו לשעבר של יורש ההון של הבנק הענק וולאס פארגו. בהמשך שוחררו השניים בערבות ומשפטם מתוכנן לחודש ספטמבר. עורך הדין של המיליארדר, דיוויד צ'סנוף, אמר כי צוותו מנהל חקירה משלו בנושא ושהכל "יובהר בבית המשפט".

הנרי ניקולס השלישי, יחד עם שותפו העסקי, הנרי סמואל, ייסדו ב-1991 את ברודקום, שכיום נחשבת לענקית שבבים בינלאומית רבת זרועות. בפברואר 2016 רכשה החברה את אוואגו תמורת 37 מיליארד דולר ושינתה את שמה ל-Broadcom Limited. רכישה נוספת ואחרונה בינתיים מטעם הענקית התרחשה בחודש שעבר, כשהיא קנתה את CA בכ-19 מיליארד דולר.

ניקולס אמנם עזב את ברודקום ב-2003, אך נשאר הבעלים של 3% ממניותיה. לפי פורבס, הונו מוערך ב-3.1 מיליארד דולר.

לניקולס עבר מפוקפק: כבר ב-2008 ספג המיליארדר האשמות בגין שימוש סמים, ובנוסף הסתבך בתביעות בגין הונאת מניות – עוד במסגרת עבודתו בברודקום. ב-2010 הוא זוכה מהאשמות אלה, אם כי לא לפני שסיפורים רבים נפוצו בתקשורת על מה שהיו לכאורה הרגליו השחיתותיים לעסוק בסמים ובשאר מיני הוללות – הרגלים שמהם, ככל הנראה, הוא טרם נגמל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים