מונדיאל 2018: מה עשו החברות הגדולות בסוף השבוע הראשון?

גוגל ורד-האט סיימו בתיקו, מיקרוסופט לא הצליחה להכניע את NSO וקספרסקי הוכיחה שסייבר זה לא רק הגנה ● זיו מנדל משווה בטור חדש את חברות הענק לנבחרות הענק - ואלה שפחות

זיו מנדל, מנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה ומטריקס גלובל. צילום: ניב קנטור

עברו ארבע שנים והרבה מאוד השתנה – הן בעולם הכדורגל והן בעולם המחשוב וההיי-טק. אלא שכמו שעון, בכל ארבע שנים חוזר לו המונדיאל, כאי של יציבות. וכמו בכל אחד מהמונדיאלים האחרונים, התבקשתי על ידי צוות אנשים ומחשבים לכתוב טור פרשנות יומי, שינתח את המשחקים מזווית הראייה של עולם המחשוב וההיי-טק. כמו במונדיאלים הקודמים, גם השנה אעשה זאת על ידי הצמדה לכל נבחרת כדורגל את המקבילה שלה בעולם הטכנולוגי.

טריקולור וטריגולור

מה השתנה בכדורגל מאז המונדיאל הקודם? המון, והרבה מזה בזכות הטכנולוגיה. אם בטורניר הקודם נוספה הטכנולוגיה שבודקת האם הכדור עבר את הקו, ומסמנת את מיקומי הכדור והחומה בבעיטות חופשיות, הפעם יש לנו כבר שופטי טלוויזיה ואפשרות של השופט לעצור ולראות את המהלך. אתמול (ש'), במשחק בין נבחרות צרפת ואוסטרליה, שינה צוות השיפוט, בפעם הראשונה בהיסטוריה, החלטה בהסתמך על הווידיאו, והורה על פנדל לטובת נבחרת הטריקולור.

העולם של הנבחרות מתחלק לאלה המובילות הוותיקות, שבטור זה מיוצגות על ידי חברות המחשוב הגדולות והוותיקות, ולאלה החדשות והמפתיעות, שמיוצגות כאן על ידי סטארט-אפים.

אתחיל בתחזית: גרמניה-סאפ (SAP) היא זו שתזכה במונדיאל, ואת התשובה המנומקת לכך אתן בהמשך סדרת הטורים. עוד אעסוק במסגרתה בשאלה מי יותר גדול – מסי או רונלדו? את התשובה לכך קיבלנו ביום ו', עם השלושער של כוכב נבחרת פורטוגל ב-3-3 שהשיגה נגד שכנתה לחצי האי האיברי, ספרד.

למשחק הזה אחזור עוד מעט, אבל קודם כל – משחק הפתיחה, שהפגיש את רוסיה, שמטבע הדברים מיוצגת כאן על ידי קספרסקי (Kaspersky), עם ערב הסעודית. נראה שהסעודים לא רכשו את מוצרי ההגנה של הענקית הרוסית, ולכן הם חטפו הרבה גולים. חמישה, ליתר דיוק. מהצד השני, רוסיה הציגה את כל ארסנל הכלים ההתקפיים שחברות סייבר ואבטחה מציגות, כולל שני גולים בדקות הסיום. ייתכן גם שהנוכחות של ולדימיר פוטין במגרש גרמה לשחקנים הרוסיים לתמריץ ונבחרת רוסיה, שלא נחשבת כנבחרת חזקה, עוד עלולה להפתיע.

המשחק המדובר ביותר בסוף השבוע היה זה של ספרד-גוגל (Google) מול פורטוגל-רד-האט (RedHat). גוגל, שפרצה לחיינו לפני שני עשורים והפכה בשנים האחרונות למלך הבלתי מעורער של עולם המחשוב והטכנולוגיה, מציעה ארסנל משובח, שהוא הרבה מעבר למנוע חיפוש, נבחרת חזקה ומאמן די חדש. נראה שהיא חוזרת למרכז הבמה ואחרי שבאליפות הקודמת עפה בשלב הבתים, הפעם היא צפויה ללוות אותנו עד לשלבים המאוחרים. מי יודע, אולי היא אפילו תעלה לגמר.

רד-האט, לעומת זאת, ממשיכה להסתמך על הראש האדום שלה עם רונלדו הבלתי נגמר (שמתם לב שהוא הסתפר לכבוד המונדיאל?), שכבש במשחק אחד את כמות כלל השערים שכבש עד אז בטורנירי הגביע העולמי שבהם השתתף. רד-האט הוכיחה שוב שהקוד הפתוח הוא המלך ואלופת אירופה לא באה להתבטל בפני אף אחד. גם אם נראה היה שפורטוגל-רד-האט הולכת להפסיד, היא הזכירה לכולם מי הבוס עם שער השוויון של רונלדו, שהיה כולו שער ניצחון.

המשחק: ארגנטינה-איסלנד. אז מה הקשר הישראלי?

עוד משחק מעניין הפגיש את ארגנטינה-מיקרוסופט (Microsoft) עם איסלנד-NSO. המשחק נגמר ב-1-1. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, עשה מהפכה גדולה בחברה, העלה אותה לענן והחזיר את ימיה כקדם, כמובילת שוק. אבל, אם נשווה אליו את מסי, גם מנכ"ל אחד, מעולה ככל שיהיה, לא יכול לחברה הישראלית שהוכיחה שיש לה הגנת ברזל, עם שוער מעולה והתקפה קטלנית. אלא של-NSO – חברת הסייבר ההתקפי שעלתה באחרונה לכותרות, לאחר שפורסם ש-ורינט צפויה לרכוש אותה במיליארד דולר – יש גם התקפה טובה, כיאה לחברה בתחום, שידעה להביך את ההגנה הארגנטינית. מזל, אגב, שמוצרי האבטחה של מיקרוסופט טובים יותר מההגנה המחוררת של ארגנטינה.

כך או כך, מה שניתן לומר אחרי המשחק הזה הוא שמי שלא בא לירושלים לקבל ברכה מהכותל, שלא יתפלא אם הוא יפספס פנדל ויקבל קללה שתחזיר אותו הביתה כבר לאחר שלב הבתים.

הערות? טענות? בקשות? אתם מוזמנים לפנות אליי כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים