למה סילקה נינטנדו את הביקורות ל-Switch?

פלטפורמת המשחקים השיקה ביקורות משתמשים ל-Switch - קונסולת המשחקים הידנית שלה ב-eShop - אבל אלו היו זמינות לזמן קצרצר והועלמו ● בחודשים האחרונים הפכה Switch ליעד מועדף להאקרים שמעוניינים להתקין בה מערכות הפעלה אחרות

Switch של נינטנדו. צילום: יח"צ

Switch, קונסולת המשחקים הידנית של נינטנדו (Nintendo), זכתה להצלחה אדירה במכירות והפכה לפופולרית במיוחד. אבל כעת נגזלה ממנה האופציה החדשה שאפשרה לה לרגע לקבל ביקורות חיוביות, או שליליות, מהמשתמשים.

נינטנדו הוסיפה לאחרונה בשקט פונקציונליות המאפשרת לגולשים לפרסם ביקורת על משחקי Switch באתר eShop שלה, אבל חזרה בה מאפשרות זו בתוך זמן קצר. החברה פרסמה הודעה בדף המשחק באתר האינטרנט, ובה היא מסבירה כעת כי "הביקורת של לקוחות" הוסרו מכל הדפים, שכן החברה "בוחנת את התכונה הזו ואת הפונקציונליות שלה".

נינטנדו ביקשה להודות לאוהדיה על המשוב המושכל שלהם לתכונה, כולל לאלה ש-"נתנו תגובות מתחשבות שכאלו למשחקים". עם זאת, נינטנדו אמרה כי אין לה עדיין הערכה לגבי המועד שבו היא עשויה לספק עדכון בנוגע לביקורות המשתמשים, או מתי אם בכלל, בכוונתה להחזיר אותן.

חשש מהפצצה מאורגנת של ביקורות שליליות

מערכת ביקורת המשתמש בעבור משחקי נינטנדו נחשפה לראשונה על ידי משתמש Reddit. בטרם הוסרה, אפשרה התכונה למשתמשים מאומתים לדרג משחק בעד חמישה כוכבים. לאחר לחיצה על כפתור "סקור משחק זה" (Review This Game), המערכת ביצעה, כך נראה, בדיקה בחשבון המשתמש, ואפשרה לו רק לסקור את המשחק אם שיחק בו לפחות שעתיים. מי שהורשה לפרסם ביקורת, יכול היה לכתוב סקירה משלו וגם לבחור תיאורים מוכנים מראש, כגון "כיף לשחק", "חדשני" או "בעל ערך גדול" ועוד, כך על פי Shacknews.

נינטנדו לא העמיקה בהסבר מדוע הסירה את אופציית ביקורת המשתמשים, אבל פרשנים טוענים שייתכן שחששה מפני "הפצצת ביקורות" שליליות ומאורגנת, כפי שקרה למשל ב-Steam.

יצוין כי במקביל להצלחתה הפכה Switch בחודשים האחרונים ליעד מועדף להאקרים, המעוניינים להתקין בה מערכות הפעלה אחרות במטרה שבסופו של דבר ניתן יהיה להתקין בה גם משחקים פיראטיים, ולא רק משחקים שנקנו מהחנות המקוונת של נינטנדו.

באחרונה פרסמה fail0verflow, אחת הקבוצות המובילות את הניסיונות הללו, תמונה בטוויטר (Twitter) שבה מוצגת הקונסולה כשהיא מריצה הפצה מותאמת של Linux בזמן שהמכשיר עולה. כשבוע לאחר מכן הקבוצה הצליחה להפעיל את מערכת המשחק של נינטנדו במצב עבודה שבו היא מתפקדת כטאלבט מן המניין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים