סמסונג השיקה את מכשירי הדגל שלה – Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus

למכשירים החדשים מסכים בגודל 5.8 אינץ' ו-6.2 אינץ', הם עמידים למים ואבק וגם נוספה להם תכונת האימוג'י המונפש - כמו במכשירי iPhone X של אפל

Galaxy S9. איך ייראה הדור הבא? צילום: סמסונג

סמסונג (Samsung) הכריזה אמש (א'), ערב פתיחת כנס הסלולר העולמי בברצלונה, על מכשיר הדגל החדש שלה – Galaxy S9 בעל מסך 5.8 אינץ', ואחיו הגדול יותר – Galaxy S9 Plus, בעל מסך 6.2 אינץ' – שניהם עם מסך אינפיניטי Super AMOLED חסר שוליים.

לשני המכשירים נוספה תכונת האימוג'י המונפש – כמו במכשירי iPhone X של אפל (Apple), והם כוללים רמקולים סטריאופוניים מבית AKG, המציעים סאונד היקפי הנתמך ב-Dolby Atmos.

כמו כן, המכשירים מצוידים באפליקציית SmartThings חדשה, לחוויית IoT חכמה ומקיפה, המושקת במקביל לסדרה החדשה, ותאפשר חיבור לכל ההתקנים החכמים של סמסונג ושל יצרנים אחרים. המעבד בשני הדגמים הוא שמונה-ליבתי, משני דגמים – האחד 845 של קוואלקום (Qualcomm) המיועד לשוקי ארצות הברית ואסיה, והשני – ה-Exynos 9810 של סמסונג, המיועד למכשירים המופצים לשאר העולם.

השגת איכות תמונה גבוהה. Galaxy S9. צילום: סמסונג

השגת איכות תמונה גבוהה. Galaxy S9. צילום: סמסונג

עיקר החידושים הם במצלמת המכשיר: חיישן ה-Super Speed Dual Pixel מאפשר עוצמת עיבוד וזיכרון להשגת איכות תמונה גבוהה וכוללת Super Slow Motion ליצירת וידיאו דינאמי בהילוך אטי של עד 960 פריימים.

בשנייה, זיהוי תנועה אוטומטי, וצילום איכותי בכל תנאי תאורה, בעזרת צמצם כפול, המדמה פעולה של קשתית העין האנושית, המותקן במצלמה האחורית של ה-S9 ובמצלמה הרחבה במכשיר ה-S9 Plus.

המכשירים כוללים כמובן את Bixby, העוזרת האישית של סמסונג, המציעה טכנולוגיות מציאות רבודה (AR) ולמידה עמוקה ומספקת מידע וסיוע על סביבת המשתמש. בין היתר, מאפשרת Bixby תרגום שפות בזמן אמת, איתור מידע על הסביבה, קניות מקוונות של מוצרים שנצפו בחיים האמיתיים, ומידע על צריכת קלוריות. היכולות של Bixby מוגבלות כרגע לשפות אנגלית וסינית ולמכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 8 ומעלה.

ה-Samsung DeX, מכשיר העגינה ל-Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus. צילום: סמסונג

ה-Samsung DeX, מכשיר העגינה ל-Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus. צילום: סמסונג

תחנת העגינה החדשה – ה-Samsung DeX, מאפשרת חיבור ישירות למסך גדול כשהמכשיר משמש כמשטח מגע.

המכשירים החדשים עמידים למים ואבק (תקן IP68) וטעינה אלחוטית מהירה וניתן להרחיב את זיכרון האחסון שלהם באמצעות בכרטיסי זיכרון חיצוניים עד ל-400 ג'יגה-בייט.

בנוסף, פלטפורמת האבטחה Knox 3.1 של סמסונג מספקת אבטחה ברמה גבוהה, תוך תמיכה באמצעי זיהוי ביומטרי – קשתית העין, טביעת אצבע וזיהוי פנים.

ההבדלים בין שני הדגמים מתבטאים, מלבד גודל המסך, בעיקר במצלמות – במכשיר ה-S9 מצלמה אחורית אחת בעלת עדשה אחת של 12 מגה-פיקסל, ובמכשיר ה-S9 Plus מצלמה אחורית בת שתי עדשות בנות 12 מגה-פיקסל כשהאחת היא בעלת זווית צילום רחבה והשנייה היא עדשת טלה-פוטו.

בנוסף, הסוללה בדגם ה-S9 היא בת 3,000 מילי-אמפר לשעה, והסוללה בדגם ה-Plus תהיה בעלת קיבולת של 3,500 מילי-אמפר לשעה, ויש גם הבדל בזיכרון ה-RAM – שיהיה בן 4 ג'יגה-בייט בדגם ה-S9, ושל 6 ג'יגה-בייט בדגם ה-S9 Plus.

Galaxy S9. צילום: סמסונג

Galaxy S9. צילום: סמסונג

המכשירים החדשים יהיו זמינים לרכישה החל מה-16 במרץ, בצבעים שחור חצות, אפור טיטניום, כחול אלמוג וגוון חדש – סגול לילך, והחברה תשיק את המכשירים בישראל ב-11 במרץ.

מחירי המכשירים עדיין לא דווחו, אך נראה שסמסונג, כמו כל יצרניות הסלולר, מרוויחה יותר על המכשירים היקרים, והיא נוטה להעלות את מחירם של מכשירי הדגל שלה למקסום הרווחים, כמו שאפל עשתה עם מכשיר ה-iPhone X, שכן השמועות מדברות על כך שמחירם באירופה יעמוד על כ-1,000 יורו למכשיר ה-S9 Plus, ועל כ-850 יורו לדגם ה-S9.

הדור החמישי בפתח

סמסונג מציגה בכנס המובייל פתרונות 5G מסחריים שפיתחה לתקשורת ניידת, בהם נתבי דור חמישי ביתיים ומסחריים לשימוש בתוך הבית ומחוצה לו, רשת גישה אלחוטית 5G (RAN), שכוללת יחידת גישה אלחוטית ו-RAN וירטואלית, ליבת הדור הבא, וכן כלים ושירותים מבוססי בינה מלאכותית לתכנון אלחוט בתלת מימד. עוד פיתחה החברה ומציגה בכנס את מודמי ה-5G מבוססי ה-ASIC וה-mmWave RFICs הראשונים בעולם, שמאפשרים תכנון יחידות גישה קומפקטיות וציוד אחד המותקן בבית הלקוח.

מוצרים אלה כבר הוכחו בחודשים של ניסויי שטח במספר רב של שווקים, מסרה סמסונג, ולפני כמה ימים הם אושרו על ידי ה-FCC האמריקני. לדברי החברה, אלה המוצרים הראשונים בעולם של גלים מילימטריים מהדור החמישי שזכו לקבל אישור רגולטורי – ציון דרך שהושג הודות לשיתוף פעולה קרוב עם משרד ההנדסה והטכנולוגיה של ה-FCC.

הפתרונות ייפרסו ברשת ה-5G המסחרית הראשונה, שתושק בארצות הברית ב-2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים