המחאה משפיעה על פייסבוק: ביטלה הצגת משחק יריות באירוע שמרני

החברה הבת, אוקולוס, הייתה אמורה להציג הדגמה של המשחק ב-CPAC - ועידת השמרנים האמריקנית - ונסוגה בה, לטענתה בשל כבוד הנרצחים בטבח בפלורידה ● אלא שנראה שפייסבוק מתרחקת מכל חיבור לנושא הנפיץ של שימוש בנשק בארצות הברית

צילום אילוסטרציה: קתלין פופ, BigStock

המחאה בעד הגבלת מכירת הנשק בארצות הברית, שכיום חופשית למדי, משפיעה על פייסבוק (Facebook): אוקולוס (Oculus Rift) שבבעלותה ביטלה הדגמה של משחק יריות בטכנולוגיית מציאות מדומה, שאותה הייתה אמורה לבצע ב-CPAC – ועידת השמרנים השנתית בארצות הברית. יצוין שפייסבוק לא ביטלה את השתתפותה באירוע כולו, שהתקיים במרילנד בימים ד' עד שבת.

הענקית ממאנלו פארק הודיעה על ביטול ההדגמה של המשחק Bullet Train לנוכח העיסוק הציבורי הנרחב והנסער שמתקיים בימים אלה בארצות הברית בנוגע לשימוש והחזקת כלי נשק. האיסור החל על רקע הירי המסיבי האחרון, שהתרחש בבית ספר בפארקלנד שבפלורידה, ושבמהלכו נהרגו 17 בני אדם.

הוגו בארה, סגן נשיא תחום המציאות הווירטואלית בפייסבוק, מסר ל-USA Today כי "יש סט סטנדרטי של חוויות שנכללות בהדגמות אוקולוס שאנחנו מציגים באירועים ציבוריים. חלק ממשחקי האקשן יכולים לכלול אלימות. לאור האירועים האחרונים בפלורידה, מתוך כבוד לקורבנות ולמשפחותיהם, הסרנו אותם מההדגמה. אנחנו מצטערים שלא השכלנו לעשות זאת (לא לשלב אותם – ג"פ) מלכתחילה". הוא חזר על הדברים בציוץ בטוויטר (Twitter).

הדמיית Bullet Train

Bullet Train פותח על ידי Epic Games בכדי להדגים את יכולות קסדת המציאות המדומה של אוקולוס עוד ב-2015. המשחק דורש מהשחקן להתפרץ לתחנת רכבת עתידנית, תוך שהוא מבצע ירי מסיבי בשומרים בעלי כלי נשק וברחפן ענק. מדובר בחלק מאנתולוגיה של משחקי מציאות וירטואלית שבה משתמשת פייסבוק בכדי להדגים את החומרה באירועים שונים, כפי שתכננה לעשות בשבוע החולף ב-CPAC.

האם פייסבוק מסייעת בהפצת תיאוריות קונספירציה?

פייסבוק ספגה השבוע ביקורת עזה על כך שהפלטפורמה שלה מסייעת בקידום ובהפצה של תיאוריות קונספירציה אודות הירי בבית הספר פארקלנד. כחלק מתיאוריה זו הופצו סרטונים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות שבהם נאמר כי תלמידים ששרדו את המתקפה, ושיצאו כנגד האלימות שמאפשרות תקנות החזקת הנשק הגמישות מדי, הם בעצם שחקנים. לטענת הגורמים הללו, אירועי הירי האחרונים אינם אמיתיים אלא מבוימים על ידי גורמים אינטרסנטיים, שמבקשים לגזור קופון מדעת הקהל בנושא. במסגרת ההאשמות נגד פייסבוק נטען שמפיצי תיאוריות אלה הצליחו למצוא באמצעותה קהל גדול, בין היתר בשל הדרך שבה אלגוריתמים מפיצים מידע במדיה החברתית, מבלי שיש שימת לב מספיקה לאמת שמאחורי הדברים.

כעת יש הטוענים שלא התוכן האלים והבוטה של Bullet Train הוא שהניע את הביטול, אלא העובדה ש-CPAC הוא אירוע המרכז תומכי זכויות החזקת כלי נשק רבים. הטענות מצביעות על כך שפייסבוק ניסתה להימנע ממגע עם ה-NRA – איגוד הרובאים האמריקני הלאומי, שלו נוכחות בולטת באירוע – מאחר שהוא סופג גל מסיבי של ביקורת בעקבות הטבח הנוסף שהתרחש בפלורידה החודש. בסוף השבוע אף הודיעו חברות התעופה דלתא (Delta) ואמריקן איירליינס (American Airlines) כי הן מבטלות את ההטבות שהן נותנות לאנשיו, ומעתה יהיה עליהם לשלם את אותו המחיר שמשלם כל נוסע אחר.

ואכן, אך הגיוני הוא שפייסבוק לא הייתה מעוניינת להוסיף נפט למדורת הביקורת כלפיה, בנושא הנפיץ בלאו הכי הזה, ולהציג הדגמת מציאות וירטואלית, שבה שחקן יורה בטירוף בתחנת רכבת, דווקא בוועידת השמרנים.

יצוין שבאירוע אמר נשיא ה-NRA, וויין לה-פייר, שהארגון – שמקדם נשקים ומתן רישיון להחזקתם כמעט לכל דורש – לא נושא בכל אחריות לירי ההמונים שמתרחש בארצות הברית אחת לתקופה ובתדירות גבוהה מדי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים