דו"ח: אפל – החברה החדשנית ביותר בעולם

גוגל, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג נמצאות בהמשך החמישייה הראשונה - כך לפי נתונים של BCG ● מהדו"ח עולה שבכ-80% מהחברות שבהן מוגדרת החדשנות חזקה מתקיימים תהליכי חדשנות דיגיטליים

השבוע - עוד השקה של אפל? צילום אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) היא החברה החדשנית ביותר בעולם – כך על פי דו"ח שפרסמה פירמת הייעוץ לעסקים בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG). היא מקדימה את גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon) וסמסונג (Samsung), שנמצאות אחריה בחמישייה הראשונה. את החמישייה השנייה פותחת טסלה (Tesla), כשהבאות הן פייסבוק (Facebook), יבמ (IBM), אובר (Uber) ועלי באבא (Alibaba).

BCG מפרסמת את הדו"ח זו השנה ה-12 ברציפות וכתמיד, הוא מדרג את 50 החברות החדשנות ביותר. מהנתונים עולה כי מרביתן עוברות לשימוש בדיגיטל כאופן פעילות מרכזי. כך, ב-79% מהחברות שהחדשנות שלהן מוגדרת חזקה מתקיימים תהליכי חדשנות דיגיטליים, מול רק 29% בקרב החברות שבהן היא מוגדרת חלשה. כמו כן, 49% מהחברות החדשניות החזקות משקיעות ב-Big Data, לעומת 26% בלבד מאלה החלשות.

רשימת החברות החדשניות ביותר בעולם של BCG

רשימת החברות החדשניות ביותר בעולם של BCG

עוד עולה מהנתונים שארבע מ-10 החברות החדשניות ביותר בעולם מבוססות ענן: גוגל, אמזון, פייסבוק ועלי באבא. כמו כן, אימוץ טכנולוגיות חדשות הוא התחום הגדל במהירות הרבה ביותר – עלה השנה מ-16% ל-30%. תחומים בולטים אחרים בחדשנות הם תכנון ועיצוב דיגיטלי, מוצרים ויכולות מובייל ואנליטיקת Big Data.

חמש חברות הצטרפו השנה לרשימה: עלי באבא – שמדורגת, כאמור, במקום ה-10, אדידס (Adidas) במקום ה-35, טיים וורנר (Time Warner) ב-39, סאפ (SAP) ב-42 וקבוצת מלונות אינטרקונטיננטל במקום ה-44. כמו כן, מספר חברות התקדמו בדירוג בלפחות 10 מקומות לעומת השנה שעברה: Airbnb, שהגיעה למקום ה-11, אחריה SpaceX, אורנג' (Orange) ב-19, מלונות מאריוט (Marriott) ב-20 וסימנס (Siemens) במקום ה-21.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים