מסתמן: iPhone X נמכר פחות מ-iPhone 8 ו-iPhone 8 Plus

אפל עדיין לא פרסמה נתונים רשמיים בהקשר למספרי המכשירים שהיא מכרה מהדגמים החדשים, אבל אם הערכות האנליסטים נכונות – התחרות הקשה ביותר שלה עשויה להגיע ממנה-עצמה

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

לפי נתונים של חברת ניתוחי השוק CIRP (ר"ת Consumer Intelligence Research Partners), מכשיר ה-iPhone X  החדש של חברת אפל (Apple) נמכר פחות משני אחיו החדשים יחד, ה-iPhone 8 וה-iPhone 8 Plus, בשלושים הימים הראשונים לזמינותם. בעוד שה-iPhone X היווה 30% מסך מכירות המכשירים, שני דגמי ה-8 היוו 40% מסך המכירות (23% לדגם ה-8 ו-17% לדגם ה-8 Plus).

זוהי הפעם הראשונה אי-פעם שאפל השיקה שלושה מכשירי דגל בו בזמן, דבר המקשה את ההשוואה של המכירות לשנים קודמות.

למשל, דגמי ה-7 וה-7 Plus היוו יחד 75% מן המכירות בחודש הראשון לזמינותם בשנה שעברה, אבל הם הושקו לצד ה-iPhone SE, שאמנם התקבל יפה, אך כוון לשוק קטן יותר. השנה, כל אחד מן המכשירים הוא מכשיר דגל.

"קשה להעריך האם ה-iPhone X עמד בציפיות, עבר אותן או החמיץ אותן, מאחר שאפל מעולם לא השיקה מכשירים בצורה זאת בעבר", ציין מייסד CIRP, ג'וש לוויץ. "בהתבסס על הפרסום המוגבר, אנו חוששים מכמה אכזבות, כשמכירות ה-iPhone X יסתכמו בפחות משליש המכירות בארצות הברית מיד לאחר תחילת זמינותו. קשיי אספקה ראשוניים כמובן הפחיתו את המכירות, אף על פי שכרגע נראה שהאספקה מתנהלת כסדרה", הוסיף. לדבריו, ייתכן גם שרבים מאלה שתכננו לשדרג את המכשיר המתינו לראות איך ייראה המכשיר היקר לפני שיחליטו לכאן או לכאן, ורבים הגיעו למסקנה להישאר עם המוכר והידוע ולשדרג למכשירי ה-8.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים