יום הרווקים הסיני שבר שיאים: קניות ביותר מ-25 מיליארד דולרים

המכירות של יום הקניות הנוכחי עלו על אלו של ה-Black Friday ו-Cyber Monday יחד ● מכירותיה של עליבאבא הגיעו ליותר מ-25 מיליארד דולרים לעומת 18.2 מיליארד דולרים אשתקד ● כעבור שתי דקות מפתיחת המסחר כבר עמדו המכירות על מיליארד דולרים והאמירו ל-10 מיליארד דולר תוך קצת יותר משעה

אילוסטרציה: BigStock

ענקית המסחר הסינית עליבאבא (Alibaba) הודיעה ביום שבת כי חגיגת המכירות של "יום הרווקים" (Singles Day) הניבה מכירות בהקיף של 25.4 מיליארד דולר, וניפצה את השיא שלה מהשנה שעברה, מה שהפך אותה לאירוע הקניות הגדול ביותר בעולם.

ה-11 בנובמבר נחגג כ"יום הרווקים" של סין מאז 1990. התאריך נבחר כי צירוף הספרות 11-11 מזכיר ארבעה "מקלות חשופים" – המונח הסיני לרווקים. בשנת 2009 הציגה ענקית הקמעונאות עליבאבא אירוע קניות בן יום אחד, שמאז נכנס לדפי ההיסטוריה.

מכירות האונליין ביום הרווקים נוסקות בכל שנה לעומת שיאי השנה הקודמת – פלטפורמת הקניות אונליין של עליבאבא, המכונה Tmall, קיבלה ביום זה אשתקד 657 מיליון הזמנות, והענקית מסרה כי רשמה 120.7 מיליארד יואן (שהם 18.2 מיליארד דולר) בהיקף הסחורות ברוטו שמכרה באותו היום – עלייה של 32% לעומת יום הסינגלים של 2015.

אבל השנה, ולא במפתיע, שברו הקניות היומיות את השיא של כל הזמנים והרקיעו שחקים. יום הרווקים, שהפך כבר מזמן לאירוע בינלאומי, החל בחצות הליל. נכון לשעה 1:00 נעשו כבר עסקאות ב-201 מדינות ואזורים, כשחמשת המובילים בהם היו יפן, ארה"ב, אוסטרליה, גרמניה והרפובליקה של קוריאה. בסך הכל נרשם גידול של 39% בקניות ביחס ל-2016.

מעניין לציין גם כי יותר מ-90% מהקניות השנה נעשו באמצעות הטלפונים הניידים, לעומת 80% אשתקד.

מגמד את ימי המכירות המערביים

"במונחים של קנה מידה האירוע גימד כל אירוע אחר שם בחוץ", אמר בן קבנדר, מנהל חברת המחקר China Market Research Group שאנגחאי שבסין.

"זהו אירוע גדול בעבור סין, ובעבור הכלכלה הסינית", אמר ג'וזף צאי, מייסד-שותף וסגן יו"ר קבוצת עליבאבא. "ביום הרווקים, קניות זה ספורט, זה בידור", הוא הוסיף.

צאי אמר כי הרחבת ההכנסות החד-פעמיות ב"יותר מ-300 מיליון צרכנים מהמעמד הבינוני בסין" מסייעת להניע את המכירות המקוונות של החברה – ותימשך. לדבריו "קבוצה חזקה זו דוחפת את הצריכה של סין".

בשורה התחתונה, יום הרווקים פשוט משאיר ימי קניות אחרים מאחור. מקבילו המערבי, Cyber Monday, זכה לסחוף את האמריקנים לקניות בנפח של 3.45 מיליארד דולר במכירות מקוונות בשנה שעברה ואילו ב-Black Friday עמדו ב-2016 הקניות על סך של 5.27 מיליארדי דולרים. מכאן שהקונים רכשו ביום הרווקים הסיני של השנה הרבה יותר מפי שניים ממה שרכשו בשני ימי המכירות המערביים הקודמים גם יחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים