אפל תשלם 506 מיליון דולר עקב מחלוקת על פטנטים

לטענת בית המשפט - אפל עשתה במעבדים שלה שימוש בפטנט רשום באופן לא חוקי, והמשיכה להשתמש בו גם לאחר שפסק הדין בעניין ניתן ב-2015 ● לפי הנוהג המקובל, אפל תערער כנראה על הפסיקה

להצלחה אבות רבים. אילוסטרציה: pichetw/BigStock

בית המשפט האמריקני ציווה על אפל (Apple) לשלם 506 מיליון דולר ל-WARF (ר"ת Wisconsin Alumni Research Foundation ) מוויסקונסין, בעקבות מחלוקת בנוגע לפטנט.

המקרה נסוב סביב פטנט #5,781,752 – המכונה "פטנט 752" – שמכסה מעגל ניבוי המשתמש בערכי טבלה בכדי לסנכרן הוראות מעבד, כשהסכסוך התמקד במיוחד במעבדי A7, A8, ו-A8X של אפל, כמוצרים המפרים את הפטנט.

WARF הוא ארגון המופעל על ידי אוניברסיטת ויסקונסין, מדיסון, לצורך אכיפת זכויות הפטנט. בעוד שסכסוך הפטנטים עם אפל הוא המקרה הרציני ביותר שבו טיפל הארגון עד כה, הוא תבע עד כה גם חברות גדולות אחרות, כולל את הענקיות אינטל (Intel) ו-AMD.

סכום משונה – 234,227,669 דולר

אפל נמצאה כאחראית להפרת הפטנט כבר באוקטובר 2015, אך פסק הדין המלא לא התקבל עד כה. בתחילה קבע חבר המושבעים כי WARF צריך לזכות בפיצויים בסכום המשונה 234,227,669 דולר.

אחר כך הגדיל השופט המחוזי וויליאם מ. קונלי את הסכום, בהתבסס על "פיצויים משלימים בשיעור של 1.61 דולר ליחידה מפרה של המעבדים שבהם נכללה ההפרה, שנמכרו מאז תחילתו של פסק הדין ב-26 באוקטובר 2015".

בהמשך, לאחר הוספת סעיפים שונים ומשונים, הסכום כמעט הוכפל והגיע לזה הנוכחי והסופי. הסיבה להכפלה היא העובדה שאפל המשיכה למעשה להשתמש באמצעי גם לאחר פסק הדין.

יצוין כי פטנט 752 פג בדצמבר 2016.

במהלך המשפט, טענה אפל כי כל פטנט 752 פסול וכי יש לדחות את המקרה, אבל הדברים לא התקבלו על ידי חבר המושבעים. המקרה הוגבל לשלושה מעבדים שנמצאו ב-iPhone 5S ,iPad Air ,iPad Mini 2 ,iPad Mini 3 ,iPad Mini 4, וכן ב-iPhone 6 וב-iPhone 6 Plus, כמו גם בדור הרביעי של iPod Touch, בדור הרביעי של Apple TV וב-iPad Air 2.

סביר להניח כי אפל תערער הן על פסק הדין והן על גובה הפיצויים שקבע השופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים