משתמשי נטפליקס מאשימים את וריזון בהאטה מכוונת של הזרמת הווידאו

האם ספקית הרשת כבר מתחילה להתעלם מתקנות ניטרליות הרשת? לקוחות נטפליקס ומשתמשי יוטיוב משוכנעים שכן ומקימים קול צעקה ● לטענתם הזרמת הווידאו אצל ספקיות התוכן הללו מואטת משמעותית בהשוואה לאתרים אחרים

תוצאות שליליות, אבל המשקיעים מרוצים. וריזון

ביום ו' האחרון ספגה ענקית התקשורת האמריקנית וריזון (Verizon Communications) טענות ומענות על כך שפגעה באופן מכוון במהירויות ההזרמה של נטפליקס (Netflix), ו-יוטיוב (YouTube) בעבור מנויים שלא הגיעו בכלל לניצול מלא של חבילות הגלישה שלהם.

בעוד שמנויי ענקית הטלקום רגילים להאטת רוחב הפס לאחר שסיימו את חבילת הנתונים שלהם, תלונות רבות שהציפו את הרשת החברתית Reddit גרסו כי ורייזון מאטה את המהירויות בטרם עת. משתמשים טענו שבדקו מהירויות ומצאו שרשתות נטפליקס ו-יוטיוב נבלמות במהירויות של בין 10 ל-12 מגה-בייט לשנייה (Mbps), בעוד שאתרים אחרים פועלים בלמעלה מ-60 מגה-בייט לשנייה באותו חיבור עצמו.

ורייזון מצידה טוענת כי התופעה היא למעשה חלק ממאמץ זמני לפתרון בעיות. בהצהרה מטעמה שהתפרסמה באתר The Verge אמרה החברה "אנחנו עושים בדיקות רשת בימים האחרונים בכדי לייעל את הביצועים של יישומי וידיאו ברשת שלנו. הבדיקה צריכה להסתיים בקרוב. חווית הווידאו של הלקוח לא נפגעה".

תקנות ניטרליות הרשת – נועדו בדיוק לשם כך

לא ברור אם המקרה הנוכחי קשור או לא קשור לסוגיית ניטרליות הרשת אשר מעסיקה את אמריקה כבר מזה זמן רב, אבל הוא לבטח מהווה דוגמה לבעיה שאותה החקיקה בנושא מיועדת לנטר.

בשלהי פברואר 2015, תחת ממשל אובמה, העבירה רשות התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communication Commission) חקיקה למען הסדרת ניטרליות באינטרנט. זו הייתה החלטה דרמטית שכל עולם הטכנולוגיה המתין לה, ושלא התקבלה בקלות. עשור שלם של מאבק עיקש על השליטה בעתיד הרשת עבר על ה-FCC עד שלבסוף הצליחה לפסוק בהצבעה בעד תקנות ניטרליות הרשת. לאחר הפסיקה הוחלט לאשר תכנית עבודה לשנים קדימה, שנקבעה ברוח העקרונות של הרשת החופשית והכניסה את ספקיות האינטרנט תחת רגולציית ה-Title II, שעיגנו למעשה את כללי האינטרנט הפתוח, האוסרים על ספקיות פס רחב את העדפת שירותיהן על חשבון מתחרותיהן.

אלא שבעקבות החלפת השלטון בארה"ב וכניסתו של ממשל טראמפ לבית הלבן התערערה ההסכמה על החקיקה והיו"ר החדש, אג'יט פאי, הודיע כי בכוונתו לבטלה. הודעתו של פאי העירה שוב את מחול השדים סביב הנושא. ספקיות האינטרנט השונות הביעו עניין בביטול התקנות, חברות הטכנולוגיה מתנגדות לביטול בנחרצות ואף יזמו מחאת רשת בנדון, ובנוסף תוצאות סקר חדש העידו כי 60% מהציבור האמריקני בעד השארת תקנות הניטרליות על כנן.

המהלך הנוכחי של וריזון, כמובן שלא בכוונתה ואולי אפילו כמעין ירייה ברגלה שלה, עשוי להוות מודל לסיטואציה של האטה מכוונת במהירויות החיבור מסיבות עלומות – בדיוק מה שחוק הניטרליות מנסה לעצור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים