ארה"ב: 60% מהמצביעים תומכים בכללי ניטרליות הרשת של ה-FCC

ספקיות האינטרנט השונות מעוניינות בביטולם, חברות טכנולוגיה מתנגדות לביטול בנחרצות ואף יוזמות מחאת רשת ● תוצאות סקר חדש מעידות כי הציבור האמריקני בעד השארת תקנות הניטרליות על כנן - מה תעשה הוועדה כעת?

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

סקר חדש שערך אתר החדשות Politico יחד עם חברת הסקרים א-מפלגתית Morning Consult פנה אל האמריקנים בעלי זכות הבחירה ושאל: "ניטרליות הרשת היא מערכת של כללים שאומצה על ידי ועדת התקשורת הפדרלית, ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), שלפיה ספקיות שירותי האינטרנט, כמו AT&T, קומקאסט (Comcast), טיים וורנר (Time Warner), ו-וריזון (Verizon), אינן יכולות לחסום, לדכא או לתעדף תוכן מסוים באינטרנט – כעת, משאתה יודע זאת, האם אתה תומך או מתנגד לניטרליות הרשת?"

התוצאות – 60% מהנשאלים תומכים בכללי ניטרליות הרשת הקיימים.

הסקר מראה כי 34% מהנשאלים תומכים באופן נחרץ בכללים, 26% מהנשאלים הביעו תמיכה מסוימת בכללים ואילו 17% מתנגדים מאוד או קצת מתנגדים לכללים. 23% מהנשאלים לא יודעים להחליט או חסרי עמדה במכוון.

גם רפובליקנים לא מעוניינים בשינוי הכללים

באופן מובהק, ואף מעט דרמטי, התמיכה בתקנות – שאת ביטולן מוביל יו"ר ה-FCC החדש והרפובליקני, אג'יט פאי, ושחוקקו במהלך שלטון אובמה הדמוקרטי – משותפת לבוחרי המפלגות השונות. 61% מהמצביעים המזוהים כדמוקרטים היו בעד או במידה מסוימת בעד הכללים, בעוד שבקרב הרפובליקנים מספר התומכים בכללים עמד על 59%.

הסקר כלל 2,051 מצביעים אמריקנים ונערך בין התאריכים 15 ביוני ל-19 בו ולפי הפרסום יש לו מרווח טעות של 2%.

יום מחאת רשת מטעם החברות

יו"ר הוועדה פאי, אשר דוחף מאז היבחרו חקיקה המכונה Title II – שנועדה לביטול תקנות ניטרליות הרשת שמטרתן לרסן ספקיות אינטרנט ממתן העדפות מהירות ותנאים לא שוויוניים לחברות – נתקל גם בהתנגדות מצד ענקיות טכנולוגיה רבות.

חברות הטכנולוגיה הגדולות החליטו כי אינן מתכוונות לשבת בחיבוק ידיים ולתת למהלך של פאי לעבור בשקט, ויחד עם ארגונים רבים הן מתארגנות למחאת רשת שבמסגרתה ישנו את אתרי האינטרנט שלהן ב-12 ביולי, בכדי להעלות את המודעות לכוונת ה-FCC לערער, לטענתן, את תחום הטלקום ואת תעשיות הכבלים.

ההתארגנות הזו זכתה לאתר מיוחד, והיא כוללת את החברות Etsy, קיקסטארטר (Kickstarter) ומוזילה (Mozilla). ליום המחאה יצטרפו Reddit, חממת הסטארט-אפים Y Combinator, אמזון (Amazon) וחברות אחרות.

ענן רגולטורי מחניק?

יצוין כי בעת קבלת תקנות ניטרליות הרשת קוממו הכללים הרגולטוריים הללו רבים, שטענו כי התקנות מפריעות לתחרות החופשית בשוק וכובלות את ידיהן של חברות הפס הרחב.

מיד לאחר שפאי בישר באפריל האחרון על נחישותו לבטל את התקנות, היו גם מי ששיבחו את הדברים. בין המשבחות הייתה למשל ענקית התקשורת AT&T, שפרסמה פוסט בבלוג החברה ובו כתבה: "אנו מריעים ליוזמה של יו"ר ה-FCC להסיר את הענן הרגולטורי המחניק הזה שחנה מעל האינטרנט".

החברה הוסיפה וכתבה כי בעקבות השינוי "לעסקים גדולים וקטנים תהיה דרך ברורה בהרבה להשקיע יותר בתשתית הפס הרחב שלנו תחת הנהגתו של היו"ר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים