דרמה באובר: המנכ"ל עתיד לצאת לחופשה וסגן הנשיא הבכיר עוזב

לפי דיווח של רויטרס, המנכ"ל המהולל של אובר - שבשמו נקשרו שערוריות רבות לאחרונה ושלדעת רבים סוחף תרבות ארגונית קלוקלת - עתיד לצאת לחופשה שתטלטל את הנהלת החברה ● הדברים באים לאחר חקירה של משרד עורכי דין שאותה זימנה הענקית עצמה

טראוויס קלאניק, מנכ"ל אובר. צילום: דבי וונג, BigStock

מנכ"ל אובר (Uber), טרוויס קאלניק, צפוי לצאת לחופשה מחברת שיתופי הנסיעות, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנדון, כך דיווחה סוכנות רויטרס (Reuters), בהתבסס על מקור המיודע לתוצאות ישיבת מועצת המנהלים של החברה שהתקיימה ביום א'. לדברי המקור, אמיל מייקל, סגן הנשיא הבכיר לפיתוח עסקי ובעל ברית קרוב של קלאניק, עזב את החברה, שבנוסף תכניס דירקטורית עצמאית חדשה לשורותיה, מנכ"לית נסטלה (Nestle) וחברת מועצת עליבאבא (Alibaba) וואן לינג מרטלו, כך בישר דובר אובר.

בישיבת יום א', בישיבת יום א', אימץ דירקטוריון החברה שורה של המלצות ממשרד עורכי הדין של פרקליט ארה"ב לשעבר, אריק הולדר, בעקבות חקירה ממושכת ורבת חודשים שאותה ביצע המשרד, ועסקה בתרבות ובפרקטיקה של הענקית אובר, כך על פי נציג ממועצת המנהלים. אובר תעדכן את עובדיה אודות ההמלצות ביום ג', אמר הנציג, שסירב להזדהות.

שתי חקירות בנוגע לתרבות הארגונית

הולדר ומשרד עורכי הדין שלו נשכרו על ידי אובר בחודש פברואר בכדי לחקור את נוהלי אובר, לאחר שמהנדסת החברה לשעבר, סוזן פאולר, פירסמה פוסט בבלוג המפרט את מה שהיא תיארה כהטרדה מינית, וחוסר התגובה ההולמת לתלונותיה מצידם של מנהלים בכירים.

ההמלצות בדו"ח של הולדר מציבות פיקוח רב יותר על ההוצאות, על משאבי אנוש ועל תחומים אחרים שבהם מנהלים, שהונהגו על ידי קלניק, היו בעלי אוטונומיה מפתיעה לחברה שמעסיקה יותר מ-12 אלף עובדים, כך אמרו גורמים יודעי דבר.

לפי הדיווחים, לקלאניק ולשני בעלי ברית שלו ממועצת המנהלים הייתה שליטה על ההצבעה של החברה. אישיותו החזקה של המנכ"ל והצלחתו האדירה באובר עד כה, כמו גם זכויותיו העודפות בהצבעה, הקנו לו כבוד רב בחדר הישיבות, מספרים אנשים אשר מכירים מקרוב את הדברים.

כל החלטה לקחת חופשה תהיה בסופו של דבר החלטה של קלאניק עצמו, אמר מקור אחד לרויטרס.

מחאה ציבורית ופיטורי מטרידים

החברה, בעלת שווי השוק של כ-70 מיליארדי דולרים, מצאה את עצמה בצומת דרכים בגלל הגישה הגסה שלה לתקנות מקומיות ולטיפול בעובדים ובנהגים, שהובילה לשורה של בעיות שהתפרסמו בתקשורת והביאו לתרעומת רבה עליה. חלק מהכעסים הללו התבטאו אפילו בקמפיין ציבורי מקוון DeleteUber#, שהופץ דרך טוויטר (Twitterr), ושקרא לאנשים להסיר את היישום של הענקית ולהפסיק לשכור את שירותיה. בנוסף, אובר גם עומדת בפני חקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי על השימוש בכלי תוכנה שסייע לנהגים שלה להתחמק מווסתים מקומיים של תחבורה.

בשבוע שעבר בישרה אובר אמר כי פיטרה 20 עובדים לאחר שמשרד עורכי דין אחר בדק 215 מקרים של תלונות על הטרדה מינית, אפליה, התנהגות לא מקצועית, בריונות ותביעות עובדים אחרים.

הנהלה קורסת והזדמנות לאתחול

אפילו עזיבה זמנית של קלניק תהווה זעזוע לעמק הסיליקון, שבו נהנו מייסדי החברות בשנים האחרונות מאוטונומיה מלאה ולעתים קרובות הפכו ממש לסמל שמייצג את החברות שלהם, בנוסף הדיון על עתידו של קלניק מגיע זמן קצר לאחר שהמנכ"ל חווה טרגדיה אישית – אמו מתה בחודש שעבר בתאונת שייט, שבה נפצע גם אביו.

סגן הנשיא הבכיר לפיתוח עסקי, מייקל, שעזב את החברה, תואר על ידי העובדים כסגנו הקרוב ביותר של קלאניק ומי שהיווה טריגר חוזר ונשנה למחלוקות באובר. הוא דיבר פעם על שכירת חוקרים פרטיים בכדי להתחקות אחר חייהם האישיים של עיתונאים שכתבו דיווחים על תקלות בחברה. מייקל יוחלף על ידי דיוויד ריכטר, כיום סגן נשיא אובר.

משקיע של אובר ששמו לא פורסם אמר בעקבות החלטות מועצת המנהלים ביום א' כי מדובר בצעד בכיוון הנכון שיאפשר לאובר הזדמנות "לאתחל את עצמה מחדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים