מה הביא ליצירת קמפיין טוויטר שקרא להסרת היישום של אובר?

חברות הטכנולוגיה האמריקניות הגיבו בעוצמה כנגד הצו שהוציא הנשיא הנכנס טראמפ, שאוסר על מוסלמים משבע מדינות להיכנס לארצות הברית ● ההתנהלות של חברת שיתופי הנסיעות לא הובנה, מה שכמעט גרר חרם עליה

אובר

צו ההגירה הנשיאותי של דונלד טראמפ – שהוצא בסוף השבוע ושחסם פליטים, בעלי אשרה ואזרחים אחרים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי מלהיכנס לארצות הברית, בשל מה שלטענת הנשיא הנכנס נובע מחששות מפני טרור – הביא לתגובות רבות בעמק הסיליקון.

לצד דברי ביקורת פומביים שנאמרו למדיה על ידי בכירים כמו מארק צוקרברג, ג'ק דורסי, אילון מאסק ואחרים, ומספר הצעות סיוע קונקרטיות, כמו זו של בריאן צ'סקי מ-Airbnb  שהבטיח להלין את מי שייתקע ללא פתרון במדינות אחרות מבלי יכולת לשוב לארצות הברית, בחלק מהמקרים התבטאה הביקורת על הצווים גם בצעדים אקטיביים כנגד ההחלטה.

אובר (Uber) נקטה בפעולה נלווית לנסיבות ובחרה לבטל באופן זמני את התמחור הקבוע הגבוה לנסיעה בשעות העומס אל ומנמל התעופה JFK בניו יורק. אלא שהחברה זכתה לביקורת משום שפרסמה את הדברים בציוץ שנשלח, כך טענו מבקריה, במהלך שביתת מוניות, שעליה הצהירו מספר ארגונים.

המוניות הפסיקו את פעולתן לזמן מה בכדי למחות על המהלך של טראמפ, ונהגיהן אף השמיעו את התנגדותם כשאמרו כי פעולתו של הנשיא הנכנס היא "לא אנושית ובלתי חוקתית".

שבירת השביתה לכאורה גרמה לקריאה להסרת היישום

ההודעה של אובר נתפשה על ידי רבים כצעד של שבירת שביתה, ובתגובה החל אפילו לרוץ בטוויטר (Twitter) קמפיין להחרמת אובר, שפורסם באמצעות התיוג DeleteUber#. משתמשים לא מעטים אכן החליטו להסיר את היישום מהטלפונים החכמים שלהם.

בתגובה מיהרה החברה להבהיר כי היא דווקא התכוונה לתמוך בשביתה, וטענה שהציוץ שלה פורסם כ-30 דקות לאחר הסיום הרשמי של שביתת נהגי המוניות. "אנחנו מצטערים על אי-הבנה עקב הציוץ המוקדם שלנו", הודיעה החברה בהצהרה לתקשורת אתמול (א'). "זה לא היה אמור לשבור שביתה כלשהי. רצינו שאנשים ידעו שהם יכולים להשתמש באובר כדי להגיע אל ומ-JFK במחירים נורמליים, במיוחד אתמול בלילה".

יצוין כי טראוויס קלאניק, מייסד אובר, הפגין אף הוא סולידריות עם עובדים שנפגעו מהצו של טראמפ, ואמר כי הנהלת החברה פועלת לסייע להם. "לצו יש השלכות חמורות על העובדים שעדיין לא קיבלו אזרחות ועל אלפי נהגים אשר לא יוכלו לתמוך במשפחותיהם אם לא יצליחו לחזור לארצות הברית. אנו נסייע להם להביא אוכל לשולחנם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים