"שימור מעמדה של ישראל כמעצמה טכנולוגית – הכרח עולמי"

"כדי לשמור על מעמדה של ישראל, תשתית תקשורת מתקדמת היא הכרח - על מנת למשוך משקיעים ולאפשר פיתוחים", אמר סורי בעת ביקור שערך בישראל ● הוא נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רג'יב סורי, מנכ"ל ונשיא נוקיה העולמית. צילום: חיים צח, לע"מ

"ישראל מייצרת ומייצאת את מיטב המוחות הטכנולוגיים בעולם. שימור מעמדה כמעצמה טכנולוגית הוא צורך קיומי והכרח אסטרטגי", כך אמר רג'יב סורי, נשיא ומנכ"ל נוקיה (Nokia) העולמית, ששהה בימים האחרונים בביקור בישראל.

סורי פגש במהלך ביקורו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודן איתו באתגרים הניצבים בפני שוק התקשורת – בישראל ובעולם. השניים שוחחו על רשתות קוויות, שמספקות גישה מהירה לאינטרנט, רשתות הסלולריות, כניסתה הצפויה של טכנולוגיית הדור החמישי – תחום בו נוקיה בולטת, ונושא האינטרנט של הדברים.

"כדי לשמור על מעמדה של ישראל, תשתית תקשורת מתקדמת היא הכרח ולא מותרות – על מנת למשוך משקיעים ולאפשר פיתוחים חדשים", אמר סורי.

מענקית סלולר – לענקית תשתיות טלקום

נוקיה הייתה בעבר אחת מחברות הסלולר הגדולות בעולם. אלא שהחברה הפינית במקור עברה בשנים האחרונות שינוי ו-"הפכה להיות אחת מחברות תשתיות הטלקום הגדולות והמובילות בעולם", אמר סורי. הוא ציין כי "אנחנו מאמינים שהשוק הישראלי מחזיק במפתח לחדשנות גלובלית ובוחנים כל העת השקעות ושיתופי פעולה אפשריים".

מימין: רג׳יב סורי, נשיא ומנכ"ל נוקיה העולמית; ליאור סושרד, מנטליסט, שהופיע באירוע שערכה נוקיה; אנו סארלה, שגרירת פינלנד בישראל; קאתרין בוואק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנוקיה; אריק טל, מנכ"ל ישראל ואגן הים התיכון בחברה. צילום: יח"צ

מימין: רג׳יב סורי, נשיא ומנכ"ל נוקיה העולמית; ליאור סושרד, מנטליסט, שהופיע באירוע שערכה נוקיה; אנו סארלה, שגרירת פינלנד בישראל; קאתרין בוואק, סמנכ"לית אסטרטגיה בנוקיה; אריק טל, מנכ"ל ישראל ואגן הים התיכון בחברה. צילום: יח"צ

סורי הגיע כאורח של סניף נוקיה בישראל, שמנהל אריק טל, המשמש כמנכ"ל אגן הים התיכון בחברה, במסגרת סבב השקעות ושותפויות עם סטארט-אפים וחברות גדולות יותר מישראל שנוקיה מתכוונת לבחון. לדבריו, "נוקיה נמצאת בעידן של התרחבות והשקעות. הרכישה הדרמטית של תאגיד התקשורת אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent) בסכום של 15.6 מיליארד יורו הייתה תצוגת תכלית ליכולות ולכוונות של נוקיה".

בשנתיים האחרונות ביצעה נוקיה רכישות בהיקף כולל של כ-20 מיליארד דולר, כשהחברות הישראליות נכללות גם הן באסטרטגיית הרכישה של החברה. "בתקופה קצרה השקענו עשרות מיליוני דולרים בסטארט-אפים ובחברות גדולות יותר מישראל, מתחומי הסייבר, הווידיאו ועוד", אמר סורי. "אנחנו לוקחים בשוק הישראלי חלק ובוחנים כל העת התפתחויות מעניינות בו, במיוחד בתחומי האינטרנט של הדברים".

"כבר כיום, נוקיה שותפה במספר מיזמים בישראל. אחד מהם הוא Team8 – חממה טכנולוגית בתחומי הסייבר והטכנולוגיה בכלל", ציין. סורי הזכיר בנוסף כי חטיבת הענן העולמית של נוקיה, Cloudband, ומרכז הפיתוח שלה ממוקמים בישראל. "זאת חברה ישראלית שצמחה מאפס בתוך אלקטל-לוסנט, ולאחר המיזוג מהווה בסיס חשוב וייחודי לנוקיה", אמר.

"יותר מ-50% מתעבורת המידע בישראל – דרך נוקיה"

"חברות שזוכרות אותנו מהגלגול שבו היינו יצרנים של טלפונים סלולריים חושבות שנעלמנו. האמת היא שלא רק שלא נעלמנו – בשמונה השנים מאז שמכרנו את חטיבת הטלפונים הניידים שלנו המצאנו את עצמנו מחדש כאחת מחברות תשתיות הטלקום הגדולות בעולם", אמר סורי. "למעשה, הפעילות של רוב אותן החברות שחושבות שנעלמנו נתמכת בתשתיות של נוקיה, והן אפילו לא מודעות לכך. נכון להיום, יותר מ-50% מתעבורת המידע הקווי, הסלולרי והאינטרנטי בישראל עוברת דרך תשתית של נוקיה – בין אם מדובר בתקשורת פרטית, עסקית או מוסדית, פנים ארצית או בינלאומית".

מול חומות העיר העתיקה בירושלים: מימין - רג'יב סורי, נשיא ומנכ"ל נוקיה העולמית; קאתרין בוואק, סמנכ"לית אסטרטגיה בחברה; ואריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון. צילום: יח"צ

מול חומות העיר העתיקה בירושלים: מימין – רג'יב סורי, נשיא ומנכ"ל נוקיה העולמית; קאתרין בוואק, סמנכ"לית אסטרטגיה בחברה; ואריק טל, מנכ"ל נוקיה ישראל ואגן הים התיכון. צילום: יח"צ

אל סורי הצטרפה בביקורו קאתרין בווק, מי שמובילה את אחת המחלקות החשאיות והמסקרנות של נוקיה – מחלקת האסטרטגיה והחדשנות, שמאתרת ומטפחת את שדות הפעילות העתידיים של החברה. כך קרה, למשל, עם תחום האינטרנט של הדברים, שנוקיה בולטת בו בשנים האחרונות.

הרשת שלה עושה שימוש בחיישנים הנמצאים בכל מתקן אלקטרוני – החל משעונים ניידים וטלוויזיות חכמות, ועד רשת תחבורה ציבורית, רכבים, רחפנים, תשתיות עירוניות וקשר עם גורמי חילוץ והצלה. המכשירים מתקשרים ביניהם, מחליפים ואוספים מידע, ובדרך זו מאפשרים אוטומציה של מערכות מורכבות.

אחד הפרויקטים המעניינים שנוקיה מקדמת הוא Saving Lives – שימוש בציי רחפנים לטובת כוחות חילוץ והצלה. הרחפנים היודעים לקלוט ולשדר מהאוויר מידע חיוני לכוחות החילוץ שעל הקרקע ולאפשר היערכות מיטבית לקראת חילוץ. סורי אמר כי בעתיד הקרוב יוכלו הרחפנים לספק תקשורת קריטית לכוחות על הקרקע בשעת חירום, גם כאשר רשת התקשורת הקרקעית קורסת – כפי שקורה פעמים רבות בשעת חירום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים