אפל תבחן מכוניות אוטונומיות בקליפורניה

החברה קיבלה אישור לבחון שלושה דגמים - על ידי שישה אנשים ● אפל מעולם לא פרסמה את תוכניותיה בתחום אולם לפי אנליסטים, היא לוטשת אליו עיניים גדולות

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

משרד התחבורה של קליפורניה העניק לאפל (Apple) היתר שמאפשר לה להתחיל לבדוק מכוניות אוטונומיות בכבישים ציבוריים. בכך היא הפכה לחברה ה-30 שמבקשת לבדוק מכוניות אוטונומיות.

פרטים מעטים מאוד נחשפו על תוכניותיה של אפל בתחום המכוניות האוטונומיות, אבל לדברי אנליסטים, החברה עשויה להפוך לשחקנית מרכזית בו.

לפי ההודעה שפרסם משרד התחבורה הקליפורני, ההיתר שניתן לאפל תקף לשלושה סוגים של כלי רכב – כל דגמי לקסוס RX540h מ-2015  – ולשישה נהגים מסוימים.

אפל מעולם לא פרסמה דבר בקשר לתוכניותיה על מכוניות אוטונומיות ואף לא הגיבה לבקשות התקשורת למידע על כך.

עוד ועוד חברות נכנסות לתחום המכוניות האוטונומיות

עם קבלת האישור מצטרפת אפל לרשימה הולכת ומתרחבת של יצרניות רכב מסורתיות, חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים שמבקשים לבדוק מכוניות אוטונומיות בקליפורניה. כולם שואפים להיות הראשונים להציג מכונית מסחרית אוטונומית בת קיימא. עם החברות בעלות ההיתר ממשרד התחבורה הקליפורני ניתן למנות את אלפבית (גוגל-ויימו), פורד (Ford), דיימלר (Daimler), טסלה (Tesla), ג'נרל מוטורס (GM) וקבוצת פולקסווגן (Volkswagen) אמריקה, שהייתה הראשונה לקבל היתר.

אובר (Uber) ערכה בעבר ניסוי ברכבים אוטונומיים בסן פרנסיסקו, אולם נאלצה להפסיק אותו לקראת סוף השנה שעברה, בהוראת הרשויות, מאחר שהיא לא קיבלה את האישורים המתאימים להפעלתו.

בדצמבר האחרון הודיעה אפל לרגולטור הפדרלי בארצות הברית שהיא מבצעת השקעות גדולות ב-"לימוד מכונה ומערכות אוטונומיות". היא עשתה זאת במסגרת מכתב שמתייחס לרגולציה של תחום המכוניות האוטונומיות.

"שלחנו תגובה למינהל הבטיחות מאחר שאפל מבצעת השקעות גדולות בלימוד מכונה ומכוניות אוטונומיות. קיימים יישומים רבים לטכנולוגיות אלה, כולל כאלה הקשורים בתחבורה עתידית, ואנחנו מעוניינים לשתף פעולה עם מינהל הבטיחות כדי לסייע בהגדרת התהליכים והשיטות המתאימים ביותר לתעשייה", כתבה החברה.

לפי דיווחים נוספים, אפל ביקשה את ההיתר כדי לבחון את פלטפורמת התוכנה שלה למכוניות אוטונומית, שתוטמע במכוניות קיימות, ולאו דווקא בשל כוונה לבנות מכונית אוטונומית משל עצמה.

הרגולציה בקליפורניה דורשת שכל יצרנית בעלת היתר לבדיקת מכוניות אוטונומיות תשלח דו"ח שנתי, שמסכם בפירוט את פעילותו של כל רכב אוטונומי שנבדק, תקלות בטכנולוגיה שנמצאו במהלך הניסוי ועוד. עוד היא דורשת שמאחורי ההגה בכל מכונית אוטונומית יהיה נהג אנושי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים