בהוראת הרשויות: אובר הפסיקה את שירות הרכבים האוטונומיים בסן פרנסיסקו

השירות הופסק שעות לאחר שהוא הושק באירוע גדול – מאחר שהחברה לא השיגה את הרישיון המתאים להפעלתו

אובר

אובר (Uber) הפסיקה אתמול (ד') את פעילות שירות הרכבים האוטונומיים שלה בסן פרנסיסקו, שעות לאחר שהחלה אותו. זאת, לאחר שהרשויות בקליפורניה הורו לה לפעול כך, בטענה שהיא מפעילה את השירות בניגוד לחוק.

הרשויות הזהירו את אובר שלפני הפעלת השירות מחדש, עליה לקבל אישור מהמדינה – מה שלא עשתה לפני שהפעילה את השירות – שאחרת צפויים נגדה צעדים משפטיים.

במכתב ששלח לאובר ציין בריאן סובלט, סגן יו"ר DMV – הרשות הרלוונטית בקליפורניה, כי "ההפעלה של שירותי החברה בכבישים הציבוריים של המדינה אינה חוקית עד שהיא תקבל אישור, לאחר מבחנים. כל הפעולות שעושה אובר בקליפורניה כדי להפעיל רכבים שמצוידים בטכנולוגיה אוטונומית חייבות להפסיק עד שהחברה תקבל את הרישיון".

הביטול הגדול – לאחר אירוע השקה גדול

ההחלטה של הרשויות התקבלה כמה שעות לאחר שאובר, שהמטה שלה נמצא בסן פרנסיסקו, השיקה את השירות באירוע גדול. היא מחבלת בנוסף במאמצים של החברה לאפשר שירות של רכבים אוטונומיים בכל מקום שהיא נכנסת אליו לפני המתחרות. יצוין כי אובר כבר מפעילה החל מספטמבר שירות רכבים אוטונומיים בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה, ארצות הברית.

בניו-יורק טיימס (New York Times) דווח כי מוקדם יותר החודש התעוררו בעמק הסיליקון שאלות האם הפעלת השירות בסן פרנסיסקו על ידי אובר חוקית, שכן שמה לא הופיע באתר של ה-DMV, ברשימת החברות שיכולות להפעיל שירות שכזה. זאת, לעומת חברות אחרות שעוסקות בתחום, כמו גוגל (Google), טסלה (Tesla) וג'נרל מוטורוס (GM).

כשנשאלה על כך אז, ענתה אובר שהיא פועלת לפי החוקים בכל המדינות, כולל קליפורניה. לאחר ההוראה להפסיק את השירות, לא נתקבלה תגובה מאובר.

יצוין כי עוד לפני השקת השירות בסן פרנסיסקו פורסם ביוטיוב (YouTube) סרטון שבו נראה רכב אוטונומי של אובר עובר באור אדום. החברה הגיבה על כך בטענה שמדובר ב-"טעות אנוש" ומסרה שהיא חוקרת את המקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים