זהירות: סרטון בן חמש שניות שיגרום לקריסת ה-iPhone שלכם

נחשף סרטון וידיאו קצרצר שניסיון צפייה בו ייאלץ את מכשיר הדגל של אפל להינעל ולקפוא ● יש דרך להחזיר את המכשיר לחיים לאחר הקריסה, אבל בכל מקרה מדובר בהרפתקה מלחיצה

אל תמות! צילום: BigStock

משתמש Reddit גילה אתמול (ג') באג שיגרום לכל iPhone שבעליו יילחץ על קובץ MP4 המכיל לכאורה סרטון וידיאו, במטרה לצפות בו – להיפגע.

אתר The Verge, שדיווח על התופעה המטרידה, בדק את הבאג במכשירים רבים המופעלים על מערכת iOS 10.1 הכוללת את כל העדכונים האחרונים, וכן על מכשירים המבוססים על גרסת הבטא של iOS 10.2. כל הטלפונים החכמים של אפל (Apple) שהשתתפו בבדיקה קפאו זמן קצר לאחר הפעלת הסרטון.

לופ שגורם ל-iPhone לקרוס

בסרטון שעלה באתר The Verge ושמדגים את מעללי הבאג, ניתן לראות כי קישור לסרטון, שנשלח באמצעות iMessage, גרם ל-iOS 10 להפעיל את הקובץ בנגן ברירת המחדל. הסרטון, שנראה כפגום, יוצר לופ שגורם ל-iPhone לקרוס כ-10 שניות לאחר תחילת הצפייה בו.

הדרך היחידה לשחזר את המכשיר לאחר ההתרסקות היא להחזיק את לחצן ההפעלה וכפתור הבית בו-זמנית ולבצע איפוס מוחלט של המכשיר. ה-iPhone יעבוד כרגיל לאחר שיאותחל בדרך זו.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתגלה באג התרסקות ב-iOS. בשנה שעברה השביתה מחרוזת טקסט את אפליקציית iMessage של אפל על מכשירי iPhone, והחברה התייחסה לבעיה בגרסת iOS 8.4 שיצאה מאוחר יותר. דפדפן ספארי (Safari) החל אף הוא להתרסק באקראי במכשירי iPhone מוקדם יותר השנה, בשל בעיית תוכנה, אך זו נפתרה במהירות.

אפל טרם מסרה את תגובתה לאתר, שמציע לקוראים להיות לעת עתה זהירים במיוחד בכל הנוגע בקישורים לקבצי MP4 שאתם מקבלים מחברים או ממקורות לא ידועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים