פייסבוק בחרה להקים את הדטה סנטר שלה בניו-מקסיקו במקום ביוטה

ההחלטה - שהתקבלה אחרי מאבקים ציבוריים ופוליטיים רבים, כמו גם חיזורים נלהבים בדמות הטבות מס ושאר פיתויים - עשויה לספק דחיפה לכלכלת ניו-מקסיקו המדשדשת ● כך לפחות מקווים במדינה

משתנים אך לא נעלמים. דטה סנטרים. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) בחרה כפר על שפת האזור המטרופוליטני הגדול ביותר של ניו מקסיקו כמקום שבו ישכון הדטה סנטר החדש שלה.

ההודעה, שהתפשטה אתמול (ד'), גרמה לפרץ שמחת ניצחון בקרב נבחרי ציבור, שחגגו לאחר מאבק קשה, את מה שיכול להשפיע באופן דרמטי על המצב הכלכלי הרעוע של המשק במדינה.

החדשות על החלטתה של ענקית המדיה החברתית לבנות את הדטה סנטר החדש שלה דווקא בלוס לונס, הממוקמת דרומית לאלבקרקי – העיר הגדולה ביותר במדינת ניו מקסיקו שבארצות הברית – מגיעות לאחר רכבת הרים תחרותית בין ניו מקסיקו ויוטה, שבמסגרתה ניסתה כל אחת מהמדינות למשוך את המתקן אל בין גבולותיה.

ניצחון גדול בעבור העם והעתיד הכלכלי

העניין של פייסבוק בניו מקסיקו התעורר לפני יותר משנה, באוגוסט 2015, כשבכירים מהחברה נפגשו עם המושלת הרפובליקנית, סוזאנה מרטינז. במהלך ביקור בקליפורניה, הציגו מרטינז וצוות הפיתוח הכלכלי שלה את ההשפעה החיובית שעשויה להיות על המדינה, המיושבת בדלילות, אם הענקית תבחר בה.

"בעזרת השיפורים שביצענו במהלך השנים האחרונות", אמרה המושלת בתגובה להחלטה של הענקית, "ניו מקסיקו סוף סוף מתחרה שוב, ובמקרה זה, זהו ניצחון גדול בעבור העם של המדינה שלנו והעתיד הכלכלי שלנו".

פרויקט בהיקף 1.8 מיליארד דולרים

בעוד שהפרויקט זכה לתמיכה פוליטית נרחבת בניו מקסיקו, מנהיגים מקומיים ביוטה הדפו את התכנית בשל תמריצי מס שהוצעו לפייסבוק במדינה, והיו בעיניהם נדיבים מדי.

מנגד, תומכי יוטה אמרו שהפרויקט יספק מקפצה להיי-טק, שיכולה למשוך חברות אחרות לווסט ג'ורדן שבמחוז סולט לייק שבמדינת יוטה. אך המבקרים טענו שהמחיר בעבור הקרקע היה גבוה מדי מכדי לסחוף פיתוח אחר.

במקביל הסכימה לוס לונס לוותר לחלוטין על גביית ארנונה במשך 30 שנה בתמורה לתשלומים שנתיים מפייסבוק שמתחילים ב-50 אלף דולר ומגיעים לפחות מ-500 אלף דולר. ההסכם לפיתוח הכלכלי המורכב כרוך גם בהקלות במס שיינתנו לאורך הזמן על ציוד מחשבים בשווי מיליארדי דולרים.

אין ספק כי בכירים בניו מקסיקו היו להוטים לרצות את פייסבוק, לאחר שהמדינה נפגעה קשה עקב שינוי לרעה במגזרי הנפט והגז טבעי שלה. דטה סנטרים, שהם המפתח לכלכלה הפורחת של מחשוב הענן, בדרך כלל מייצרים גם מספר מקומות עבודה מקומיים. גורמים רשמיים מקווים שהבנייה של הדטה סנטר של פייסבוק תשפיע על חלקים אחרים של הכלכלה, כולל בנייתן של שלוש תחנות סולאריות בקנה מידה תעשייתי שאמורות לקזז בצריכת החשמל של המבנה.

גורמים רשמיים בלוס לונס אמרו שהסנטר יהיה פרויקט בנייה בהיקף של 1.8 מיליארד דולרים וייצור 300 משרות זמניות ישירות ו-50 משרות קבועות. הבנייה צפויה להתחיל בחודש הבא ולהסתיים עד סוף 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים