עינת רובינשטיין, מתן: "ההיי-טק מוביל את ההתנדבות בישראל"

"ההיי-טקיסטים מרגישים ברי מזל ורוצים לחלוק את זה עם אחרים; הם אנשים מודעים, שחשובה להם המדינה, חשוב להם המקום שבו הילדים שלהם גדלים", אמרה רובינשטיין, סמנכ"לית בעמותת מתן - משקיעים בקהילה

עינת רובינשטיין, סמנכ"לית בעמותת מתן - משקיעים בקהילה

"ענף ההיי-טק מוביל את הפעילות ההתנדבותית בישראל. מגיעים ממנו סוגים שונים של מתנדבים, אנשים שמרגישים ברי מזל ורוצים לחלוק את זה עם אחרים. אלה אנשים מודעים, שחשובה להם המדינה, חשוב להם המקום שבו הילדים שלהם גדלים", כך אמרה עינת רובינשטיין, סמנכ"לית בעמותת מתן – משקיעים בקהילה.

עם זאת, היא ציינה כי "ישראל לא מובילה בתחום בחברות הגלובליות. תרבות הנתינה במקומות העבודה יחסית צעירה בארץ, זה כמעט שלא היה לפני 15 שנים. זאת, בשונה מארצות הברית, שם זה מושרש. אולם, הישראלים מצליחים להביא סוגי התנדבות חדשניים יותר".

רובינשטיין דיברה במסגרת רב שיח בנושא התנדבות בקרב חברות ההיי-טק, שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדבריה, "כדי שפעילות התנדבותית של חברות תצליח, היא לא צריכה להיות פרסונאלית אלא להתחבר לליבה העסקית של החברה, לקחת ערכים שלה ולהביא אותם לידי ביטוי בהתנדבות".

כן ציינה רובינשטיין כי "יש הבדל בין התנדבויות של חברות גלובליות לאלה של חברות ישראליות. לחברות גלובליות יש קווים מנחים בינלאומיים, שמגיעים מהמטה מחו"ל. למשל, החלטה שבשנה מסוימת מתמקדים בפעילויות התנדבותיות מסוג מסוים, בכל העולם. עם זאת, במרבית החברות יש חופש פעולה ברמה הלוקאלית – להחליט בדיוק היכן לבצע את הפעילות. כך, ניתן להביא כספים חדשים מחו"ל ולהשקיע בקהילה. זה מאפשר 'גיבוש' ברמה העולמית, גאוות יחידה".

אטי דה לאון, מנהלת התפעול ומשאבי האנוש של Qlogic בישראל

אטי דה לאון, מנהלת התפעול ומשאבי האנוש של Qlogic בישראל

היא דיברה בהקשר זה גם על עולם הסטארט-אפים ואמרה כי יש מהם "שמשקיעים חלק מהכסף הווירטואלי לקהילה ומשקיעים בתחום כסף אמיתי כשהם עושים את האקזיט".

"התנדבות בחברה קטנה שונה מאשר בחברה גדולה"

דוברת נוספת בפאנל הייתה אטי דה לאון, מנהלת התפעול ומשאבי האנוש של Qlogic בישראל. היא ציינה כי "התנדבות בחברה קטנה שונה לגמרי מאשר בחברה גדולה כי יש תחלופה מאוד קטנה של אנשים".

דה לאון הוסיפה כי "Qlogic ישראל מובילה בחברה העולמית בפעילות ההתנדבותית. החברה עושה פעילויות נקודתיות: אחת מהן היא סיוע לעמותת שורשים באריזת חבילות של אוכל למען משפחות ברמה הנזקקת ביותר. אנחנו עושים זאת פעמיים בשנה – בראש השנה ובפסח – ואני מעודדת את העובדים לבוא לפעילויות הללו עם בני הזוג והילדים. חלק מהמתנדבים אף מגיעים עם רכבים ונותנים את החבילות למשפחות, שמקבלות את זה באהבה גדולה. בפורים אנחנו מחלקים משלוחי מנות למען ילדים שמוצאים מהבית".

עוד היא אמרה כי "חברי ההנהלה מתנדבים אף הם ומשמשים דוגמה אישית לעובדים. כמו כן, כל עובד שמתנדב מקבל שי להוקרה, למשל חולצה או כובע של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים