טקס אותות ההצטיינות למנכ"לים: האנשים לפני המחשבים

הטכנולוגיה נחוצה, אבל מה שהלקוח רוצה קודם כל הוא ליצור קשר עם הגורם האנושי - הבנקאי, סוכן הביטוח ועוד ● מקבלי האותות בטקס CEO Awards, שנערך היום (א'), מבינים שעוד לפני הטכנולוגיה, יש לשמור על הגורם האנושי

ממי אתם מעדיפים לקחת משכנתא - מהמחשב או מבן אדם? צילום אילוסטרציה: BigStock

טקס הענקת אותות ההצטיינות למנכ"לים בכירים במשק, CEO Awards, הנערך זו השנה השלישית על ידי אנשים ומחשבים בשיתוף שטראוס אסטרטגיה, הוא אחד הטקסים היותר ייחודיים בענף ההיי-טק.

יש בענף זה לא מעט תחרויות, טקסים והענקת פרסים – לאנשי טכנולוגיה, למנהלי מחשוב ולארגוני היי-טק. תחרות מצטייני המחשוב IT Awards, אף היא מבית אנשים ומחשבים, היא האירוע המרכזי שנערך בכל שנה. במהלך אירוע זה אנחנו מעניקים אותות הצטיינות לפרויקטי IT שנערכו בארגונים, בהובלת המנמ"רים, וסייעו באופן ישיר לליבה העסקית. בנוסף, אנשים ומחשבים תעניק פרסי הצטיינות אישית למנמ"רים בטקס שייערך ביום ד' השבוע.

אולם בכל פרס שניתן למי מהארגונים או האנשים מודגש שללא הובלה ועידוד של ההנהלה, בראשות המנכ"ל ומועצת המנהלים, שום פרויקט לא יזוז. זה נכון לגבי כל אחד מהמגזרים שמהם מגיעים שבעת המנכ"לים שקיבלו היום את אותות ההצטיינות: בנקאות, ביטוח, תעשייה, תחבורה וקמעונות. כל אחד מהם הוכיח, כשהופיע בפני ועדת השופטים – כולם מנכ"לים ובכירים נוספים לשעבר במשק – שההחלטה שלו לאמץ פרויקטים טכנולוגיים ולהעמידם בראש סדר היום הייתה אחד המרכיבים המרכזיים שאפשרו לו לממש את היעדים העסקיים של הארגון שהוא מוביל.

זה דבר ייחודי, שלא היה נכון לפני כעשור. המציאות המשתנה והמרוץ לדיגיטל נותנים את אותותיהם.

המרכיב היותר מעניין בטקס הזה הוא שעל המנכ"לים שנבחרו המליצו המנמ"רים של הארגונים שהם מנהלים. אחד אחר השני הם הופיעו בפני ועדת האיתור ושכנעו את חבריה כיצד ההישגים שלהם, כמנמ"רים, הם חלק מהחזון של המנכ"לים, שדוחפים ויוזמים.

קודם כל האנשים

בין השורות עלתה נקודה חשובה מאוד, שמגיעה בתקופה האחרונה יותר ויותר לסדר היום: הקשר בין הטכנולוגיה למימד האנושי. בעידן של המרוץ המטורף לדיגיטל, שארגונים רבים מתהדרים בכך שהם נמצאים במהלכו או שכבר הגיעו לקו הסיום שלו, צץ הצד השני של המטבע – הלקוח, הצרכן, המבוטח או התעשייה שתלויה בחומרי גלם שמייצר אותו מפעל. מי שהציף את הסוגיה הזו במהלך הכנס בצורה הכי חדה וברורה הוא אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות.

המסר של פרשר תואם את הקמפיין שהבנק מוביל: שקודם כל יש לשים את הדגש על האנשים, הלקוחות, על המענה האנושי שפוגש הלקוח כשהוא מגיע לאינטראקציה עם הארגון – ובמקרה הזה הבנק. פרשר דיבר על עידן ה-"טוטאל דיגיטל", תוך קריצה ברורה ל-Paper – המיזם החדש של בנק לאומי. הוא אמר בבהירות שהטכנולוגיה יכולה בקלות לייצר בנקים דיגיטליים לחלוטין, ללא מגע יד אדם, אלא שבנקים שמאמינים שהם יצליחו בכך – בעוד זמן לא רב פשוט לא יהיו קיימים. לא צריך אותם, רובוטים יעשו את זה טוב יותר.

לכן, מנכ"ל מזרחי-טפחות הדגיש שאסור להידרדר לתהום המפתה הזו. המגע האנושי הוא עדיין האופציה המועדפת על הלקוחות. אף אחד לא רוצה שיסגרו לו את הסניף ליד הבית. בנק זה לא רק עובר ושוב ושיקים שניתן להפקיד או לפדות אותם באמצעות ממשק דיגיטלי. ברגעים החשובים בחייו, כמו בלקיחת משכנתא, הלקוח צריך את הפקיד המקצוען, האישי, זה שמטפל בו כבר שנים.

פרשר חזר והדגיש שהוא בעד טכנולוגיה ובעד הממשקים הכי חכמים, שיובילו את הלקוח אל הבנק ולא יבריחו אותו משם. זה, לדבריו, ההבדל. ולראייה, פרשר נמנה על מקבלי הפרסים בטקס השנה – בזכות הובלה טכנולוגית שמציבה את בנק מזרחי-טפחות בחזית הדיגיטלית הפיננסית, לא פחות מהבנקים האחרים. אבל בהחלטה אסטרטגית שקיבל, הבנק הזה החליט להציב את האדם בחזית – ולא את הטכנולוגיה.

המהפכה הטכנולוגית-בנקאית הדרמטית ביותר

הוכחה נוספת לסגירת מעגל זה היא הופעתו בטקס של שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב, חברה בת של מזרחי-טפחות. גלברד אמנם לא נמנה על מקבלי הפרס, אבל הוא עלה לדבר בתור נציג של גוף שעשה את המהפכה הטכנולוגית הכי דרמטית, הכי רחוקה שיכולה לעשות בנק: החלפת מערכת הליבה שלו מההתחלה ועד הסוף.

בנק יהב התנתק ממערכת הליבה המעולה של בנק הפועלים. יש לציין שכל המהלך בוצע על ידי TCS, חברה בת של התאגיד ההודי טאטא (TATA). הבחירה בה אירעה לאחר מרתון של חיפושים שביצע הבנק בכל העולם במשך ארבע שנים רצופות ומתישות.

הפרויקט בבנק יהב מהווה מעין מגדלור שבקצה שלו יש זרקור ענק. כל המערכת הפיננסית, ובפרט זו הבנקאית, המתינה בקוצר רוח לראות מתי יידלק הזרקור, שיאותת על עלייתו של הפרויקט לאוויר. הדבר קורה בימים אלה. כעת, שאר הבנקים מתחילים לבדוק את הנושא הזה, בזהירות ובהתאמה. בנק איגוד כבר אימץ את התהליך ובקרוב ייפרד מבנק לאומי.

כאמור, התפיסה שלפיה "טוטאל דיגיטל" לא יכול להיות לעולם פתרון מלא נכונה לא רק במגזר הבנקים אלא בכל אחד מהמגזרים שמנכ"לים של ארגונים שפועלים בהם זכו בפרסים. זה כולל את חברות הביטוח, שמבצעות 40% מהפעילות שלהן בדיגיטל. עדיין, בחזון הנראה לעין, ארגון שירצה לשרוד צריך להשקיע בלי גבול בהון האנושי, להבטיח שלקוח שפונה לארגון ישמע קודם כל מענה מבן אדם, ולשפר את חוויית הלקוח. זוהי מילת הקסם של ימינו. והלקוח, כך מתברר, אוהב דיגיטל, חי ברשת, אבל עדיין רוצה גם את המימד האנושי.

אם נרצה להוציא מסר מסכם, לקח מכנס זה, אפשר לומר ששבעת המנכ"לים שזכו אומרים למנמ"רים שלהם: אנחנו בעד טכנולוגיה, דוחפים חדשנות, מוכנים לעשות מהפכות, אבל בשום אופן לא נאפשר שהדיגיטל יחליף את ההון האנושי. אם תרצו, זה כל הסיפור: קודם כל אנשים, אחר כך טכנולוגיה, והם ילכו תמיד בסדר הזה – האנשים לפני המחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים