מהם הפרופילים של מנהלי הדיגיטל והדטה העסקיים?

מיהם אותם אלה שאנשי ה-IT צריכים להגדיר עבורם דרישות ולייצר את הנתיב האסטרטגי שבו על החברה לצעוד בעולמות הדיגיטל והדטה?

דנה פרידמן, בעלים משותפים בחברת דאטה טאפאס

בחלק הראשון של סדרת הטורים שלנו הציג אייל בירן פרופילים שונים של מנהלים בצד הטכנולוגי: איש הפיתוח העצמי, החדשן האולטימטיבי וה-Middle Man, המשלב בין תכונות האופי של השניים הראשונים.

בטור הנוכחי אנתח שלושה פרופילים בצד העסקי של מנהלי דיגיטל ודטה עסקיים. אלה הם המשתמשים של אנשי ה-IT, שצריכים להגדיר עבורם דרישות ולייצר את הנתיב האסטרטגי שבו על החברה לצעוד בעולמות הדיגיטל והדטה.

טייס ה-F-15

מדובר במשתמש עסקי מאתגר במיוחד: חולם החלומות. חדשן ויצירתי, אבל ממש לא מחובר לקרקע. כל משימה היא בעיניו דחופה ומיידית, בלי שום תעדוף. כל פרויקט מאופיין בתכולות שמתאימות לפרויקט בנאס"א (NASA). הוא סבור שהשמיים הם הגבול ושאם עולים עם פתרון, הוא חייב להיות הפתרון הכי מתקדם שיש. הוא לא בנוי ליישום לפי שלבים ולא מאמין בעקרון הפרטו (עקרון ה-80/20, שגורס שהמקור של 80% מהפעילות ב-20% מהגורמים הפעילים). מצידו, או שנותנים לו תוצר ב-100% או שלא עולים עם הפרויקט בכלל.

זהו משתמש מהסוג המתיש. חדשנות ורף ציפיות גבוה זה בסדר, כל עוד לא חוצים אותם לכיוון רף בלתי סביר ולא מבינים שפשוט בועטים בדלי. במקום לדרוש פיתוחים בלתי אפשריים, עדיף לנסות ולהתפשר על עלייה מדורגת עם שדרוגים והרחבות, בהתאם לקצב יישום מאומץ אך לא בלתי הגיוני.

המתמיד

זהו הקצה השני – היפוכו הגמור של הטייס.

הוא תמיד יענה במסמך "מרתק" לדרישות הרגולציה או למשימות ההנהלה. הוא תמיד יחכה לפיתוחי המתחרים ויבקש לתת להם מענה – תמיד באיחור. משתמש זה לעולם יסביר שהצורך של הלקוח, שהוצג לו כדרישה עסקית אפשרית, מתאים רק לחלק קטן של הלקוחות ובטוח שיש במדגם טעות סטטיסטית. הדעה הקבועה שלו היא שחדשנות משבשת והוא לעולם יצטט איזה מאמר שקרא, שעיקרו הוא שדיגיטל זה באזזז.

המתמיד הוא איש שתמיד עסוק. הוא בכל פעם בישיבת היגוי, דיון, ועדה, כנס, מפגש, מחקר, שיחה או משהו אישי. הוא תמיד עובד על אוטומט, שתקוע על כפתור ה-"לא" . בכל מקרה לא עכשיו, לא צריך, לא כדאי, לא יושגו אישורים, לא הגיוני, לא ישים. תמיד המשתמשים האחרים לא הבינו. תמיד הם ולא הוא.

מדובר במסרס דיגיטלי. בזכותו עולם האופליין עוד קיים ואם זה היה תלוי בו, באג 2000 היה מתממש, וכל הדיגיטל הזה לא היה מעיק עליו ומכביד על משימות יומו. איתו הארגון אף פעם לא יוביל בעולם הדיגיטלי, ונדמה שלא צריך להרחיב מעבר לכך.

The Middle Man

כמו ה-Middle Man במאמר הקודם, גם כאן איש האמצע מאזן את שני עמיתיו הקודמים.

מדובר במנהל דיגיטל ודטה מהזן האיכותי והמצליח ביותר – כזה שמשלב ניסיון, חוכמת חיים ואורך רוח יחד עם הבנה של העולם הטכנולוגי החדש. הלמידה, ההתפתחות האישית והתזוזה עם השוק לא מפסיקים אצלו. מטרתו ברורה: הארגון שבו הוא עובד יוביל באסטרטגיה דיגיטלית עסקית וטכנולוגית, ישתפר בתנועה וישלב חדשנות שמותאמת למצב הארגון.

איש האמצע ינהל בו זמנית שתי תוכניות עבודה: תוכנית לקידום מענה לצרכים העסקיים השוטפים ותוכנית לקידום חדשנות – והכול בפרופורציה ועל פי הגיון בריא. הדרישות מבחינתו מתפתחות בשלבים, התקציבים מותאמים למטרות, יש סיפור כלכלי מאחורי כל דרישה ואתגור הצוות ממקום של הנהגה ולא של טענה.

איזה טיפוס של מנהיג דיגיטל עסקי אתם? עם מי אתם מזדהים?

הכותבת הינה בעלים משותפים בחברת דאטה טאפאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים