מטריקס חתמה הסכם ראשון להפצת ה-ERP של מיקרוסופט; מנכ"ל STKI: התחרות תהיה במחיר

לאחר סדרה של עיכובים, נראה כעת שהגרסה העברית של מערכת ה-ERP של מיקרוסופט קרובה מתמיד, ועתידה לאיים על ההגמוניה של סאפ ואורקל ● למרות זאת, מלאכתה של קבוצת מיחשוב - החברה הראשונה שחתמה עם מטריקס על הסכם הפצה, עוד רבה ● ד"ר ג'ימי שוורצקוף: הכסף מדבר - מי שיוריד את המחיר, ינצח

מטריקס ו-mAXimum ERP – מפיצת מערכת Dynamics AX ERP של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל, חתמו על הסכם ראשון מסוגו עם קבוצת מיחשוב לשיווק המערכת בישראל. המדובר באחד השלבים הסופיים בכניסתה לשוק של הגרסה העברית של מערכת ה-ERP. לדברי ד"ר ג'ימי שוורצקוף, מנכ"ל STKI, סיכויי ההצלחה בחדירה לשוק הישראלי של המערכת החדשה טמונים רק במחיר: "אם הם יציגו מחיר בעלות מופחתת משמעותית מזו של אורקל (Oracle) וסאפ (SAP) – הם יצליחו".

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שוורצקוף, כי סיכויי החדירה של מערכת ERP נוספת לשוק הישראלי, שהוא שוק רווי באופן חלקי – מאד תלויים. לדבריו, בישראל נמכרו כ-100 עד 150 מערכות ERP לארגוני אנטרפרייז, אולם עדיין ישנם בפלח השוק הארגוני הבינוני-גבוה 200-300 ארגונים שטרם הטמיעו מערכות ERP. הוא הסביר, כי פלח שוק זה יהיה היעד המרכזי של מטמיעי ה-ERP של מיקרוסופט, לצד מאות ואלפי ארגונים קטנים יותר, במגזרי תעשייה שונים. בארגונים אלה, אמר, יש מערכות ERP ישנות, המבוססות על מחשבי AS/400, וכן מערכות ERP המיועדות למגזר התעשייתי, תוצרת QAD-SIT.

על פי מנכ"ל STKI, ארגונים נוספים המהווים יעד למערכת החדשה, הם כאלה שהוטמעו בהם בעבר מערכות ERP ישראליות, או ארגונים שבשל הרחבת פעילותם לשוק הבינלאומי, נדרשים לעמוד בתקנות ורגולציות שלא נדרשו להם בעבר. היעד האחרון למערכת בשוק המקומי, הוא חברות סטארט-אפ מקומיות. ד"ר שוורצקוף סיים בהמלצה לסאפ ולאורקל "להתחרות במערכת החדשה במחיר וביכולות האינטגרציה".

עדיף מאוחר מאשר אף-פעם
מיקרוסופט אמורה היתה להשיק בישראל את פתרון ה-ERP מתוצרתה ב-10 בנובמבר השנה, אולם ההשקה נדחתה, והיא תקרה עד סוף השנה. זאת, לאחר שהחברה הודיעה באוקטובר 2007 שהגרסה הישראלית של הפתרון תהיה זמינה ב-2008. תהליכי ה-"גיור" של המערכת לעברית והתאמתה לדרישות התקינה הפיננסית בישראל הושלמו בימים אלה, ועם השקתה – תוצע המערכת לעסקים וארגונים.

הלוקליזציה וההפצה של הפתרון החדש יבוצעו על ידי מטריקס באמצעות חברה בת ייעודית שהקימה, mAXimum ERP. המכירה וההטמעה של הפתרון יבוצעו על ידי מערך שותפים עסקיים שכולל את מלם מערכות מקבוצת מלם-תים, טלדור, אורגנו, פיסגה, אלמוג, מטריקס, מיחשוב, תדיעד ו-Prodware.

מערכת ה-Dynamics AX 2009 מהווה חלק מחבילת היישומים העסקיים של מיקרוסופט, הכוללת גם מערכת לניהול קשרי לקוחות. החבילה מטפלת בניהול ההיבטים הפיננסיים ותהליכי התפעול של ארגונים, וכוללת תשעה מודולים בסיסיים, ובהם: ניהול כספים, ניהול מלאי, ניהול כוח אדם, ניהול הייצור ועוד. המודולים מאפשרים קישוריות מלאה לחבילת היישומים אופיס (Office) של מיקרוסופט. הגרסה ש-"גוירה" היא החמישית בסדרת הגרסאות של Dynamics AX, ועד היום השקיעה ענקית התוכנה בפיתוחה יותר מ-1.5 מיליארד דולרים. המערכת הותקנה ביותר מ-11,000 ארגונים בעולם, והיא מיועדת ללקוחות מכל גודל וסוג.

לקבוצת מיחשוב ניסיון של יותר מ-30 שנים בפיתוח וביישום פתרונות מיחשוב ותוכנות ארגוניות לרבות פתרונות ERP. יש לה מומחיות רבה בעולם ה- BI, מודול שהוא משמעותי במערכת ה-ERP של מיקרוסופט. לדברי משה מצליח, מנכ"ל קבוצת מיחשוב, "אנו נערכים לנושא מזה זמן, לרבות הכשרת עובדים שעברו מבחני הסמכה של מיקרוסופט, גיוס של עובד שעבד כמיישם בכיר של המערכת בחברת Columbus IT, המיישמת הגדולה ביותר בעולם של תוכנה זו. בימים אלה אף מתקיימת הכשרה פנים ארגונית ל-15 מיישמים בעלי ניסיון רב בתחום ה-ERP, בהיקף ראשוני של כ-100 שעות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלעד

    פתרונות טובים אבל מה עם שחזורים ולא מעניין אותי גיבויים כי עם גיבוי אני לא יכול לעשות כלום אני צריך שחזורים

  2. מיכאל

    כדאי מאוד שייקחו בחשבון מתחרה מאוד חזק ה- ERP של פריוריטי שכבר מוטמע במעל ל3000 אירגונים מסוג SMB.

אירועים קרובים