חברת החשמל: מקיט ממשקה את ה-PLM של סימנס ל-ERP של סאפ בפרויקט בהיקף חצי מיליון שקלים

הממשק, T4S, מאפשר זרימת נתונים מהירה בין שתי מערכות הליבה, לצורך תמיכה בניהול מחזור חיי המוצר ובתהליך המעבר מפיתוח לייצור ● כיום מעביר הממשק נתונים של הרכבות מבנה פלדה בתחנות כוח, ובהמשך יעביר גם את כל פרטי התכנון ● אלי שחם, חברת החשמל: "הפרויקט היה מורכב - הן מבחינה תהליכית והן מבחינה טכנולוגית"

מקיט מערכות מקבוצת מלם-תים הטמיעה עבור חברת החשמל ממשק המחבר בין מערכת ה-ERP של סאפ (SAP) למערכת ה-PLM של סימנס (Siemens) המותקנות בחברה. היקפו הכספי של הפרויקט, שארך כחצי שנה והסתיים בשבועות האחרונים, עומד על כחצי מיליון שקלים.

הממשק – T4S (קיצור של Teamcenter עבור SAP), מאפשר זרימת נתונים מהירה בין שתי מערכות הליבה בחברת  חשמל, ה-PLM וה-ERP, לצורך תמיכה בניהול מחזור חיי המוצר ובתהליך המעבר מפיתוח לייצור. הממשק, המשרת יותר מ-400 עובדי החברה, מעביר באופן אוטומטי ומבוקר מידע הנדסי – כגון פריטים, עצי מוצר, מסמכים ועוד – בין שתי המערכות.

השימוש בממשק הגנרי נועד לחסוך זמן ולהקטין את האפשרות לטעות אנוש. הוא כולל בין היתר שכבת ניהול, המאפשרת מעקב ובקרה על זרימת הנתונים בין המערכות. כיום מעביר הממשק נתונים של הרכבות מבנה פלדה בתחנות כוח, כולל רשימות החלקים ושרטוטי הרכבה. בהמשך יעביר ה-T4S גם את כל פרטי התכנון, כולל צנרת, מכשור וחשמל. בסך הכל מדובר במאות אלפי פריטים והרכבות.

חברת החשמל הייתה הראשונה בארץ להטמיע את מערכת Teamcenter. זו  מאפשרת ניהול תיקי מוצר, תיקי ייצור, עצי מוצר, מסמכים, ניהול תהליכים, ניהול שינויים, שיתופיות עם קבלני משנה וממשק לסביבת אופיס (Office), מערכות CAD ומערכות ERP.

לדברי אלי שחם, מנהל מחלקת מערכות מידע לפרויקטים הנדסיים באגף המיחשוב והתיקשוב של חברת החשמל, "הפרויקט הביא לכך שנתונים עוברים באופן אוטומטי מהסביבה ההנדסית לסביבת הבנייה בחברת החשמל. הפרויקט היה מורכב – הן מבחינה תהליכית והן מבחינה טכנולוגית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים