תוכן שיווקי

מהפכת ה-AI: להצטרף היום – או לרדוף אחרי התעשייה

השילוב בין בינה מלאכותית לפלטפורמות Low Code\No Code של מיקרוסופט מבטיח עידן חדש של התייעלות ארגונית ועשייה דיגיטלית מתקדמת ● מומחי מיקרוסופט ו-KPMG Edge מספקים מבט עתידני על ההווה – שעולה על כל דמיון

29/03/2023 14:04
הצטרפו כעת – או שתאלצו לרדוף אחרי התעשייה. מהפכת ה-AI.

זה אמנם היה ממש לא מזמן, אבל כבר ניתן לקבוע שהעולם הדיגיטלי נחלק לימים שלפני נובמבר 2022, ולעידן שבא אחרי שחברת OpenAI השיקה גרסה ראשונית של הצ'אטבוט ChatGPT. כיום, חודשים ספורים וכמה עדכוני גרסה אחר כך, התוכנה – ששולבה בכלי הפיתוח של מיקרוסופט וזכתה לכינוי Copilot – הפכה לחלק אינטגרלי מהתעשייה.

"הבאזזז וורד כיום היא AI", אומר עידו רון, שותף ומוביל תחומי הדיגיטל והבינה המלאכותית ב-KPMG Edge, הזרוע הטכנולוגית של KPMG. לדבריו, "אם הטרנד החם בתעשייה בשנת 2022 היה פתרונות ה-Low Code\No Code, הרי שכיום כל הנושא הזה עבר העצמה. השילוב של בינה מלאכותית בשירותי התוכנה של מיקרוסופט המבוססים על פיתוח Low Code זה גורם משנה-משחק לחלוטין".

עידו רון, שותף, ראש מחלקת Digital ו-AI ב-KPMG Edge, הזרוע הטכנולוגית של KPMG ישראל.

עידו רון, שותף, ראש מחלקת Digital ו-AI ב-KPMG Edge, הזרוע הטכנולוגית של KPMG ישראל. צילום: ניקי וסטפהל

"סוד הקסם הוא פשטות", מסבירה אורית קנטורוביץ'-סוטובסקי, מנהלת פעילות יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל. "ברגע שמשלבים בינה מלאכותית עם Low Code Integration, הארגון יכול לפתח בקלות, במהירות ובלי השקעה משמעותית, אפליקציות שמסייעות להתנהלות עסקית משופרת. ארגון שמבוסס על פתרונות ה-Low Code\No Code של Microsoft Power Platform, יוכל לשלב בינה מלאכותית כדי לאפשר למערכת עצמה לקדם את הארגון מבחינה עסקית, טכנולוגית וארגונית", הרחיבה.

אורית קנטורוביץ'-סוטובסקי, מנהלת פעילות יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל.

אורית קנטורוביץ'-סוטובסקי, מנהלת פעילות יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל. צילום: עינת להב

בוט בתפקיד יועץ ארגוני

שנת 2022 עמדה בסימן זליגת משתמשים ביישומים דיגיטליים לפעילות המבוססת על פלטפורמת Low Code\No Code, שמאפשרת לגורמים העסקיים בארגון לקדם פעילויות מבלי להיות תלויים במפתחי התוכנה. שילוב של בינה מלאכותית בתהליך, מספק הזדמנות לקחת את מהלכי הייעול הללו צעד נוסף קדימה.

"אם עד לפני כמה חודשים דיברנו על העברת מרכז הכובד בארגון מהמפתחים ואנשי הטכנולוגיה לגורמים העסקיים", מסביר רון, "אז במציאות של בינה מלאכותית המערכת עצמה היא הגורם שתופס דומיננטיות. היא יודעת לנווט את הארגון לפי הצרכים שהיא מזהה שהוא צריך".

"זה מתחיל", הוא מסביר, "כבר בשלבי התכנון. כל ארגון שרוצה להשתדרג טכנולוגית ולגבש לעצמו מפת דרכים דיגיטלית מחפש ייעוץ מקצועי. בעידן ה-AI אתה נותן למערכת עצמה לבצע Process discovery. הבוט, שנשען על מודלים חכמים של בינה מלאכותית, מתכלל את המידע וממליץ על תהליכים".

אפשר לקבל דוגמה?
"היה לנו לקוח מעולמות הביטוח שמעביר מדי יום אינספור מסמכים. הזנו אותם למערכת וקיבלנו המלצה לבצע מיכון ואוטומציה של כל נושא הקבלות. מתברר שהיו מקרים אבסורדיים שבהם קבלות דיגיטליות הודפסו, הועברו בין מחלקות ואז נסרקו מחדש. אלה תהליכים מסרבלים שבוט מאתר בין רגע, וזו באמת רק דוגמה קטנה למהלכי ענק שניתן לקדם בקלות".

נחשו מי יבנה את האפליקציה

נקודת הממשק הבאה היא שלב בניית האפליקציות עצמן.

רון: "כולנו התלהבנו כשראינו שיש בוט שיודע לתקשר ושאנחנו יכולים לגרום לו לייצר דברים מופשטים כמו שיר או תמונה. אז באותה מידה, אנחנו יכולים להביא את המערכת ליצור Low Code Apps".

אתה אומר, למה להסתפק בניתוח מידע אם אפשר לגרום לו לייצר את המידע הזה.
"בדיוק. לתת ל-AI לבנות את האפליקציה שאוגרת את המידע ואת האפליקציה שמנתחת אותו, כי המערכת תדע בדיוק איזה יישומים אנחנו צריכים כדי להפוך את המנגנון ליעיל ביותר".

הבוט מבין את התוכן ומזהה את הסנטימנט

נקודת ממשק שלישית נוגעת בפעילות המערכתית עצמה. "הדוגמה הקלאסית במקרה כזה היא הדואר הארגוני", אומר רון. "הבוט יודע לענות בצורה עניינית לאלפי מיילים שמתקבלים – ולסווג את הפניות לפי מחלקות, לפי נושאים ואפילו לפי סנטימנט. אם הוא מזהה לקוח כועס, הוא יידע לענות לו באופן כזה שיעזור לפייס אותו – וזה בזמן שנציג שירות בלא מעט מקרים היה עשוי להגיב בצורה חסרת סבלנות ולהחריף את המצב".

"ומה שיפה בכל העניין הזה הוא שהכל נעשה בשפה טבעית", אומרת קנטורוביץ'-סוטובסקי. "כל אדם בארגון שמורשה לכך יכול לתפעל את המערכות ולעשות את זה בלי שהוא נזקק לידע טכנולוגי ואפילו בלי להזדקק לשפה מקצועית. הבינה המלאכותית כבר תבין אותו".

לוקחים את זה אישי

וכאן הגענו לאחד הנושאים שעומד בליבת מהפכת ה-AI – התאמה אישית. "פרסונליזציה זו מילת המפתח כיום", מחייך רון. "בעולם העסקי כולם רוצים להפוך את השירות לדיגיטלי, יעיל ומקצועי – אבל לספק לו טאץ' אישי. שילוב AI יעזור להתאים לכל לקוח את המציאות שנכונה עבורו".

זה אומר שכשאני נכנס לאפליקציה היא תיראה אחרת מאשר כשאמא שלי עושה את זה?
"בהחלט. למשל, אם ניקח את עולם הריטייל-טק – רשת מזון לא תסתפק יותר באתר אחיד, שבו הלקוח יתחיל לחפש מוצרים. אם, למשל, יש לקוח שסובל מלחץ דם גבוה, המזון עם רמות הסוכר הנמוכות יועבר למדפים הקדמיים באפליקציות. אצל לקוח טבעוני, מוצרי החלב יודחקו לאזור מוצנע. והכל, כמובן, באופן אוטומטי".

אז אם הבינה המלאכותית דואגת להכול, איפה המקום שלכם בסיפור הזה?
"אני אשתמש בביטוי שאנחנו מכירים ממקום אחר, ואגיד שכאן נדרשת מערכת של איזונים ובלמים, כדי לוודא שהמערכת עובדת כמו שצריך ולא יוצאת משיווי משקל".

קנטורוביץ'-סוטובסקי: "מי שרוצה להנות באופן אופטימלי מיתרונות הבינה המלאכותית של Microsoft Power Platform יצטרך אנשים של מיקרוסופט, או שותפים רשמיים של מיקרוסופט כמו KPMG Edge, כדי שיבצעו הטמעה נכונה של המערכות, יוודאו אבטחת מידע וידאגו שלא נעשים נזקים. התפעול היומיומי בהמשך ייעשה כמעט מעצמו בזכות המעבר ל-AI – ושלא יהיה ספק, בתוך זמן אפסי זה יהיה חלק משגרת העבודה של כל אחד מאיתנו. כל מי שעושה שימוש בתוכנת אופיס 365, למשל, יזכה ליהנות מהיתרונות הללו באופן אינטגרלי – אבל כדי להגיע לשלב הזה חייבים שיהיה מבוגר אחראי שיפקח על הכל". 

רון: "ולסיכום, חשוב להבין שמדובר ברכבת שכבר יצאה מהתחנה. לא מדובר ב'דבר הבא' בתעשייה, אלא במה שקורה עכשיו. ארגון שלא יצטרף היום למהפכת ה-AI, בעוד שנה ימצא את עצמו רודף אחרי הרכבת הזו".

הכתבה בשיתוף: KPMG Edge – הזרוע הטכנולוגית של KPMG ישראל, המספקת סט רחב של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, ייעוץ והטמעה של טכנולוגיות בפרויקטים אסטרטגיים, שפשוט חייבים להצליח. החברות במשק הישראלי מתמודדות עם אתגרים מורכבים, שמחייבים מענה טכנולוגי הוליסטי ומתקדם עם מוצרים ושירותים מתקדמים בכל התחומים – מענן ודאטה, ל-AI דיגיטל וסייבר. עם הגב של הניסיון הגלובלי, בשילוב חדשנות ויצירתיות, בנינו את אחת הקבוצות הטכנולוגיות החזקות בישראל, ויצרנו שותפויות עסקיות עם השחקנים הטכנולוגיים המובילים בשוק.

מתוך הצורך העסקי, אנחנו בונים מעטפת טכנולוגית שתפורה לצרכים של הלקוח ומביאה מומחיות מרחבי העולם בכל אחד מהדומיינים הטכנולוגיים.

מעוניינים להתייעץ עם עידו רון לגבי יישום הפתרונות המתקדמים בארגון שלכם? צרו קשר

אירועים קרובים