תוכן שיווקי

קלאודאדג' וקוגני ישלבו כלי בינה מלאכותית בשירותי ההגנה של מיקרוסופט

קלאודאדג' תטמיע את פתרונות אבטחת המידע האוטונומיים של קוגני בקרב לקוחות מיקרוספט בישראל, שיאפשרו לכלי ההגנה של מיקרוסופט לספק הגנה ממוקדת על המידע באופן מיטבי

26/12/2022 14:55
מימין: גיא איזדורפר, מייסד-שותף ומנכ"ל קוגני, ניסים כספי, מנכ"ל קלאודאדג'.

השקת ChatGPT, הצ'אט-בוט האינטליגנטי שיודע להתנסח בצורה כמעט אנושית ולהגיב גם לשאלות ספונטניות, המחישה לכולנו עד כמה משמעותית מהפכת הבינה המלאכותית – שהולכת ונכנסת כמעט לכל תחום בחיינו. דוגמה מרשימה במיוחד לכך ניתן למצוא בפלטפורמת הגנת המידע של חברת קוגני (coggni) – סטארט-אפ ישראלי מצליח, שפיתח כלי AI שמשתלב בשירותי ההגנה של מיקרוסופט (Microsoft).

הרעיון פשוט: המערכות של חברת קוגני ממפות ומסווגות באופן אוטונומי את כלל הדטה הארגונית, מבלי לשבש תהליכי עבודה ומבלי להזדקק להשקעה ממושכת של שעות עבודה אנושיות. הודות למהלך הזה, תוכני המידע הארגוני שהצטברו בפינות נידחות של הרשת הופכות נגישות לשימוש – ולא פחות חשוב, ניתן לאמץ כלים הגנתיים כדי למנוע השתלטות עוינת עליהם.

"פיתחנו מערכת שיודעת לחשוב בצורה אנושית", מסביר גיא איזדורפר, מייסד-שותף ומנכ"ל קוגני, "מדובר בפיתוח שלא מעט חברות ניסו להגיע אליו בעשור האחרון אבל אנחנו היחידים שהצלחנו לעמוד במשימה: לגרום למערכת להתמודד עם המידע שמציף אותה באמצעות פעולות שמקבילות להבנה של אדם בשר ודם".

"כדי שפעילות האבטחה תהיה אפקטיבית באמת", מתאר ניסים כספי, מנכ"ל קלאודאדג' (CloudEdge), "צוותי האבטחה ומנהלי מערכות המידע חייבים להיות בשליטה מלאה על הדטה שלהם. עד הפיתוח של קוגני מדובר היה בנקודת תורפה. שיתוף הפעולה יאפשר ללקוחות קלאודאדג' לסווג את המידע הרגיש בארגון, וכך לנצל באופן מיטבי את כלי ההגנה המתקדמים של מיקרוסופט באמצעות כלי הבינה של קוגני".

משולש הזהב: קוגני-קלאודאדג'-מיקרוסופט

הנחת המוצא של קוגני היא שלא תיתכן אבטחת מידע נאותה מבלי שתהיה הבנה מלאה של מה הוא המידע שעליו יש להגן. השילוב בין התנהלות המדמה תבונה אנושית ובין יכולות אנליטיות השמורות רק למכשור טכנולוגי מתקדם, הופך את השימוש בפיתוח של קוגני לגורם משנה משחק.

"בדקנו את הנעשה בכ-200 ארגונים", אומר איזדורפר, "וגילינו שבאופן גורף – מרבית המידע בארגון נכנס תחת קטגוריה של 'דארק דטה'. דהיינו שקיים אבל הוא בלתי נגיש ובלתי מזוהה".

וכאן הפיתוח של קוגני נכנס לתמונה. מדובר ביישום שמסוגל לזהות ולקטלג באופן אוטונומי, ללא התערבות אנושית, את כמויות המידע העצומות שמצטבר בארגון. איזדורפר מסביר: "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שלאף ארגון אין אפשרויות להקצות כוח אדם באופן שיצליח להשתלט על כל המידע שמצטבר אצלו, ולמעשה מבינים שאין סיבה לשאוף לזה. אנחנו מאמינים גדולים במוטו של מיקרוסופט – Do more with less. הרעיון הוא להפחית את התלות בכוח אדם באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית, באופן אוטומטי, ללא התערבות אדם".

"כלי האבטחה של מיקרוסופט נותנים בקרה, נראות והגנת נתונים ברמה הגבוהה ביותר", אומר אלי שלמה, מוביל תחום הסייבר סקיוריטי בחברת קלאודאג' – שותפה בכירה של מיקרוסופט, בעלת הסמכת MSSP. כעת, הוא מסביר, "השילוב בין הפיתוח של קוגני ובין יכולות ההגנה שמספקת מיקרוסופט מבטיח שדרוג מהותי של מערך האבטחה, "כשאנחנו, בתור שותף של מיקרוסופט, שמכיר היטב את השוק ואת צורכי הלקוחות, נמצאים שם כדי לתווך בין שני הגורמים הללו ולהעניק את היכולות שלהם לארגונים שמחפשים לקבל את שירותי אבטחת המידע המתקדמים ביותר. מדובר ביישום שההתחברות אליו אינטואיטיבית לחלוטין. עם התקנה ידידותית ומערכת שרצה אוטומטית ומספקת מוניטורינג עם מידע קריטי שבעבר היה דורש ממך חודשים של עבודת מיפוי, כדי שמערכות ההגנה המיקרוסופטיות המתקדמות יוכלו לעשות את מה שהן יודעות לעשות הכי טוב ולהגן על המידע הרגיש של הארגון".

להאיר את ה-DARK DATA

האופן שבו המערכת האוטונומית של קוגני פועלת מאפשר לה לא להסתפק בקטלוג קשיח של המידע אליו היא נחשפה, אלא גם לנתח פרמטרים שונים ולפיהם לדעת לסווג את אופיו של כל פריט מידע. "בוא ניקח כדוגמה שני קבצי מידע", הוא ממחיש, "הראשון הוא קובץ של מידע פרסומי ללקוחות, השני הוא תלוש משכורת. אחד הדברים הבסיסיים שהמערכת של קוגני עושה זה לדעת לסווג את הקבצים בהתאם לשיוך שלהם ולתת להם את היחס הראוי מבחינת אבטחת מידע וקטלוג".

הפיתוח החדש של קוגני קיבל באחרונה את תעודת ההכשר האולטימטיבית: הכרה על ידי מיקרוסופט, שבחרה בחברה הישראלית לקחת חלק בארגון הסייבר האקסקלוסיבי MISA (Microsoft Intelligent Security Association) של ענקית הטכנולוגיה- ארגון גג טכנולוגי המונה כ-400 חברות דגל בכל רחבי העולם.

אירועים קרובים