תוכן שיווקי
לקראת Dell Technologies Forum, יום ד', 6 ביולי, לאגו ראשל"צ

"הטרנספורמציה הדיגיטלית מסייעת לארגונים להגיע לחוף מבטחים"

04/07/2022 12:09
ליאור פוני, מנכ''ל דל טכנולוגיות ישראל.

מאת: הילל יוסף

"מחקר שערכנו, שבחן את השינויים בארגונים בעקבות מגיפת הקורונה, העלה כמה ממצאים מעניינים. אחד מהממצאים המובהקים הוא שהאנושות המציאה את עצמה מחדש, והתגמשה לאור המציאות החדשה. בעולם הטכנולוגי, זאת טרנספורמציה דיגיטלית: המוכנות של אותם ארגונים עזרה להם להגיע לחוף מבטחים – ואנו סייענו להם בכך", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל דל טכנולוגיות (Dell Technologies) ישראל.

פוני התראיין לקראת כנס Dell Technologies Forum. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד' השבוע, ה-6 ביולי, באולם לאגו בראשון לציון.

לדברי פוני, "הסקר שערכה החברה בקרב ארגונים מ-40 מדינות, כולל בישראל, בקרב יותר מ-10,000 נשאלים, בחן מה הייתה מידת ההיערכות שלהם בטרם המגיפה, ומה השתנה אצלם בשלוש השנים האחרונות. כשבוחנים את הטרנספורמציה הדיגיטלית בהקשר זה, רואים כי יצר החדשנות גרם להם לקצר תהליכים, מ-שנים לחודשים. אנו נמצאים בתקופה מאד מעניינת, המשנה באופן כמעט מוחלט את הצורה בה ארגונים צורכים טכנולוגיה. ישנה האצה בהטמעת סביבות מרובות עננים. מדובר בהיבט קריטי לארגונים, החפצים להיות גמישים, חדשניים ומאמצי טכנולוגיה מוקדמים. ניתן לראות גם למול ארגונים מסורתיים, חברות הזנק, אשר מאמצות את הטכנולוגיות החדשות בלא 'דבשת' בירוקרטית, מה שמאפשר להם להיות יותר תחרותיים ואטרקטיביים".

"לחשוב על הענן כמודל של תשלום על הצריכה כשירות"

פוני הסביר כי "מצב זה גורם לאותן חברות להכניס דיגיטליזציה לדטה סנטר הקיים, עם רענון, הלימה לרגולציות, אבטחת מידע, ופיתוח אפליקציות – כדי לפעול בצורה מיטבית בסביבה מרובת עננים, המאפשרת גמישות. כך, כלל השוק נע לעבר מגמת 'תשלום לפי צריכה'. אחד המניעים במעבר לענן הוא ביכולת לשלוט בצרכים ובהוצאות באמצעות רכישת שירותים לפי דרישה".

"אלא שהמעבר לענן עדיין מאתגר ארגונים המתבססים על תשתיות 'און פרם', רישוי מסורתי בדטה סנטר המקומי – המוצאים עצמם מעבירים עומסי מחשוב ואפליקציות לענן. לשם כך, פיתחנו פתרון, המאפשר ללקוחות לחשוב על הענן כמודל של תשלום על הצריכה כשירות, לפי מה שנצרך בפועל", הרחיב פוני.

"אנו מציעים לארגונים פתרון מבוסס צריכה, שבאמצעותו ארגונים יכולים להמשיך לעבוד במודלים הקיימים, עם האפליקציות הקיימות, אבל בעבודה מדויקת יותר, עם גמישות מרבית, וצריכת בעננים. המודל שלנו מציע: 'שלמו לפי צריכה בפועל, עם כלי מדידה וניהול, שעל בסיסם תקצו את המשאבים הנדרשים'. באופן זה, מהלקוח הארגוני מתייתר הנטל של הניהול, התכנון והעבודה בסביבה חסרת גמישות. כך, הם יכולים להשתמש בדטה סנטר-כשירות, הן ברמה התפעולית והן בזו הטכנולוגית".

מעטפת הגנה מוכללת ומירבית

"לצד זאת", ציין, "אנו מרחיבים את שירותי אבטחת המידע שאנו מעניקים, לטובת מעטפת הגנה מוכללת ומירבית. זאת, כדי לענות על המצב החדש, בו כמות המתקפות הולכת וגדלה מדי יום. אנו מציעים לארגונים להגן על הנכס המשמעותי שלהם, המידע, עם אפשרות לחזור לאותה נקודה בזמן של המתקפה, עם מידע ש-גובה ואוחסן, וכך הם יכולים להמשיך את העבודה בלא השבתות – גם אם הם הותקפו. אנו רואים גידול בדרישה למענה איכותי בעולם הגנת הסייבר. הפתרון הייחודי שלנו, מאפשר לזהות מתקפה עוד בטרם היא מתחוללת, למשל, כופרה 'רדומה', המחכה להוראה לפעול".

"המידע העסקי הוא ה'זהב', הנכס החשוב ביותר", אמר פוני. "ויש לשמר ולשמור אותו. מטרתנו היא לסייע לארגונים להגן עליו ולהפיק ממנו את המירב. זאת, לטובת השגת תובנות שיביאו לקבלת החלטות בעלות ערך עסקי, עם יכולת לניהול המידע בצורה נכונה וקלה".

"ארגונים מנהלים, ויידרשו לנהל סביבות מחשוב מורכבות ומבוזרות, בשמיים ובקרקע", סיכם פוני, "ויהיה עליהם לתת את הדעת למגוון נושאים – דור 5; מחשוב קצה – המאפשר תועלות עסקיות; עבודה בסביבה היברידית; ומחשוב קוואנטי, שיהפוך לדומיננטי. בשנה האחרונה חווינו בדל טכנולוגיות ישראל גידול דו-ספרתי בהיקף הפעילות שלנו.

נוכחנו לדעת שהמיזוג עם EMC התגלה כמוצלח ובעל ערך אמיתי עבור לקוחותינו. כך, אנו מביאים ללקוחות הארגוניים טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, שמניבות להם ערכים עסקיים".

אירועים קרובים