תוכן שיווקי
לקראת תחרות הטאף מאדר

הכירו את משתתפי נבחרת הטאף מאדר: רפי שקולניק, אוויה

01/05/2022 13:02
רפי שקולניק, מנכ"ל הפעילות העסקית של אוויה ישראל.

נבחרת טאף מאדר למען גדולים מהחיים על שם שלמה טירן לשנת 2022 יצאה לא מכבר לדרך. זו השנה השביעית שבה הנבחרת תשתתף באתגר ה-Tough Mudder, שייערך הפעם בסקוטלנד.

הנבחרת מורכבת מקבוצה של מנכ"לים, מנמ"רים ובעלי תפקידים בכירים אחרים במגוון ענפי המשק, אשר לצד האימונים לקראת טאף מאדר פועלים להשגת תרומות, ומשתתפים בפעילויות למען עמותת גדולים מהחיים, המסייעת לילדים החולים בסרטן ובני משפחותיהם.

עיקר התרומות מיועדות להקמת "גני חלומות" – גני ילדים המותאמים לילדים החולים בסרטן. לאחר שנחנך גן בבאר שבע, מיועדות כעת התרומות להקמת "גן חלומות" בירושלים. קפטן ויזם הנבחרת הוא אלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר.

את הנבחרת הישראלית מלווה קבוצת אנשים ומחשבים  מאז הקמתה לפני שבע שנים, והיא מפיקה מדי שנה את המסע ל-Tough Mudder.

רפי שקולניק, מנכ"ל הפעילות העסקית של אוויה ישראל

ספר על עיסוקך/הישגיך.  

"בעשרים פלוס השנים האחרונות אני מנהל ומוביל חברות טכנולוגיות בינלאומיות בארץ ובאזור אגן הים התיכון ואפריקה. מתמחה בעיקר בהחדרת מותגים אמריקניים לשווקים חדשים וגידול מואץ במכירות.

בסוף שנות התשעים התחלתי עם חברת נט-אפ, שהפכה למובילת שוק, המשכתי בהקמת הסניף הישראלי וניהול חברת נימבל סטורג', שנרכשה על ידי HP, והיום אני מוביל את חברת אוויה (Avaya) בארץ, בעולמות פתרונות הטלפוניה ומוקדי השירות. את החברה התחלתי לנהל לפני כארבע שנים, אחרי שעברה משבר בעולם, שהשפיע על התוצאות גם בארץ. בארבע השנים האלו החזרנו, הצוות ואני, את החברה למקומה הטבעי כמובילת שוק – הן בטכנולוגיה והן במכירות".

מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?

"האחריות שלי כמנהל, כאבא (ובשנה האחרונה כסבא!) וכפעיל חברתי מפגישה אותי יום יום עם האפשרות לתרום ולשפר. אני משתדל לעשות את הטוב ביותר, כך שהמשפחה, העובדים וגם אני נהיה תמיד חיוביים. בעולם ההתנדבותי אני פעיל במספר עמותות, תורם הן מכספי והן מזמני למטרות שאני מאמין בהן. והלוואי שתמיד אהיה בצד הנותן".

למה את/ה רוצה להיות בנבחרת?
"הנבחרת היא פלטפורמה מדהימה שבנויה מאוסף נדיר של אנשים טובים, שמטרתה היא שיפור חייהם של ילדים ושל המשפחות שלהם, אשר נאבקים במחלת הסרטן, ולאפשר להם להתמודד טוב יותר בתקופה מאתגרת זו". היכולת שלי להגיע למוסדות ולאנשים טובים ולגרום להם לפתוח את הכיס למען מטרה כל כך חשובה מסבה לי סיפוק ששום דרך אחרת לא יכולה להשיג. זה כמעט אגואיסטי, אני נהנה מחברה טובה, פעילות גופנית מטורפת, וכל זה כמסגרת לתרומה למטרה מקודשת, לא יכולתי לבקש שילוב טוב יותר".

מה הזיקה שלך לספורט אם בכלל?

"הספורט מלווה אותי כבר המון שנים, וב-20 השנים האחרונות ביתר שאת. התחלתי לעשות סקי, לרוץ, קצת אופניים ושחייה. משתדל לעסוק בספורט שלוש פעמים בשבוע. לקראת גיל חמישים החלטתי שמתנה נאה תהיה מרתון מלא, הגברתי את קצב האימונים ורצתי את מרתון ברלין – חוויה לחיים".

מהם תחביביך?

"אני חובב ספורט כפי שאמרתי, גם כמשתתף פעיל וגם כצופה, ויחד עם זה טיולים בטבע, טיולים בחו״ל ולא מעט אפייה. אני חובב בצק גם בצד האפייה וגם בצד האכילה. חובב יין. השנה חברנו כמה חברים עם יקב בוטיק ועשינו חבית משלנו, כולל כל התהליך מהבציר ועד לבקבוק".

קצת על משפחתך ומה יגידו על השתתפותך בנבחרת?

"אני נשוי מזה 32 שנה לעליזה, מדריכת כושר אישי ואב לשלוש בנות מדהימות. טל הבכורה סיימה הנדסה באוניברסיטת בן גוריון ועובדת כמפתחת בחברת חד קרן מקומית, נשואה לרועי, גם הוא מהנדס וגם הוא מפתח בחברת היי-טק גדולה, ובעיקר – שניהם הורים לנכדה הראשונה והמדהימה שלי רומי. דנה, הבת השנייה, סטודנטית להנדסה בבן גוריון (מסורת…), שותפה מלאה לשיגעון האפייה שלי ומעסיקה אותי כסו-שף במשרה מלאה. מאיה הקטנה היא חיילת בחיל האוויר, חיה את החיים על 120 קמ״ש… המשפחה מבינה שאבי המשפחה חי את השיגעונות שלו, ותומכת ומפרגנת, בטח כשהפיצות והפוקאצ'ות שאני מכין יוצאות חמות מהטאבון".

מה החלום הגדול ביותר שלך?

"להמשיך להיות בריא ופעיל, שהמשפחה תישאר מאוחדת ובריאה. כל השאר זה באמת בונוס".

אירועים קרובים