תוכן שיווקי
בעקבות אירוע EDC, ה-21.12, לאגו, ראשון לציון

מגמת ההיברידיות גוברת ומאפשרת גמישות מלאה

21/12/2021 14:00
רוני שדה, מנכ"ל MedOne.

מאת: רוני שדה, מנכ"ל MedOne

כיום ארגונים מחפשים יותר מתמיד גמישות, יעילות כלכלית ומענה לצרכים משתנים. טרנד ההיברידיות – המשלב בין שימוש בדטה סנטר לשימוש בענן ציבורי – מאפשר את הגמישות הנחוצה לחברות שאינן מעוניינות לעבור לענן באופן מוחלט, אך צריכות להגדיל משאבים, וכך הן יכולות לעבוד בשני המישורים. גם במקרה שארגון מחליט לעבור לענן באופן מלא, המעבר לא נעשה ביום אחד, ולכן ישנה חשיבות יתרה לתהליך הדרגתי שבמסגרתו הארגון ממשיך לעבוד On Premise (בחצר או באתר הלקוח), ברמה מסוימת לזמן מה.

MedOne דואגת להקים את מתקני הדטה סנטר ושירותי הענן המאובטחים והטובים בישראל. ארבעת מתקני הדטה סנטרים של החברה הם תת-קרקעיים, ממוגנים ומוגנים מפני נזקי אדם וטבע, ומארחים מערכי מחשוב מורכבים של חברות גדולות ובולטות במשק הישראלי – כולל חברות בינ"ל – על כל מגזריו: ממשל וציבור, בריאות, פיננסים, היי-טק ועוד.

ההיברידיות מספקת הדרגתיות במעבר לענן

יתרונות המעבר לענן הם רבים, החל מהיכולת לעבוד בצורה אג'ילית וכלה בביטול הצורך להתעסק בהתקנת, תפעול ותחזוקת ציוד – מה שמפנה כוח אדם למשימות חשובות יותר. ההיברידיות מספקת הדרגתיות במעבר, אפשרות לאחסן חומרים רגישים על שרתי הלקוח ולא בשרתים מרוחקים, וכן את היכולת להתאים את סביבת השימוש לצרכים נקודתיים.

ארגון הבוחר בפעילות היברידית יכול להשתמש רוב החודש בעיקר במשאבי ה-On Premise שלו, וכמעט ולא להשתמש בענן. אז בסוף החודש – כשנעשות פעולות שנועדו לסכמו וצורכות משאבי מחשוב רבים – הוא יכול לעבור לעבוד באופן נקודתי בענן הציבורי למשך כמה ימים, להעלות את משאביו שם בעשרות אחוזים, להשתמש בכוח המחשוב שהענן מציע לו כדי לקבל תוצאות מהירות, וכשהוא מסיים – להתנתק מהענן ולחזור לעבוד On Premise בעבודת השגרה. פעילות כזאת חוסכת לו כסף רב, שכן הוא משלם רק על מה שהשתמש בו.

באמצעות תשתית מתקדמת, התומכת בכל תחומי הפיתוח השכיחים כיום בסביבת הענן, כולל DevOps ו-Kubernetes, ארגונים יכולים לנהל מערך פיתוח חדשני ולקבל זמני תגובה מהירים במיוחד. משום שהשרתים נמצאים בגבולות ישראל ולא מעבר לים, התשתית היא בעלת התקנות המחמירות ביותר בישראל ומותאמת לרגולציות המקומיות. נקודה זו חשובה גם בהיבט של הרגשת הביטחון שיש לארגונים כאשר המידע שלהם מאוחסן בישראל ולא במדינות זרות.

מאפשר גמישות מלאה לארגונים. ענן היברידי. אילוסטרציה.

מאפשר גמישות מלאה לארגונים. ענן היברידי. אילוסטרציה. צילום: BigStock

הסייבר – חייב להיות במרכז השיקולים של כל ארגון

השנה האחרונה הוכיחה יותר מעל לכל כי נושא הסייבר חייב להיות במרכז השיקולים של כל ארגון ובייחוד בהקשר של התאוששות מאסון (Disaster Recovery). אם פעם היה צורך בבניית חדר מחשבים תואם, תוך שכפול המשאבים, הרי שהיום ההמשכיות העסקית עוברת לענן ציבורי, במקום לשרתים פיזיים של הארגון, שמשלם רק על המשאבים השוטפים המועטים שהוא צורך, מה שבהכרח מאפשר חיסכון עצום בעלויות – של 40%-50% לעומת פתרון ההמשכיות העסקית המסורתית של פעם.

בנוסף, פעמים רבות בעת מתקפת סייבר והעתקת דטה מאתר אחד לאחר – משתכפלת גם המתקפה, למשל בתוכנת כופרה, כך שגם העותק הנוסף למעשה נהרס. גם כאן הענן מהווה יתרון, שכן ניתן ללכת אחורה עד לפני המצב שבו הווירוס הופעל, לנטרלו ולהחזיר את הארגון מהר מאוד למצב הנקי בו עבד לפני המתקפה, כמעט בלי לאבד מידע.

אין ספק שמבחינות רבות המענה המחשובי הטוב ביותר כיום הוא המשולב-היברידי. ארגונים שכבר החלו בתהליך מבינים היטב את היתרונות, וארגונים נוספים מצטרפים לשירותים אלו מדי יום. אני מאמין שבשנת 2022 תהיה תאוצה בתחום זה.

במקביל בשנה הקרובה יהיה גם דגש על קיימות, המהווה כיום טרנד חזק בעולם בכל הקשור להורדת פליטות פחמן והורדת צריכת חשמל. חשוב שהדטה סנטרים יגובו בטכנולוגיות שיאפשרו זאת, ויקטינו מהותית את ה-Overhead שהדטה סנטר מוסיף לכל קילוואט חשמל שהלקוח צורך, הנובע מאלמנטים תומכים ודרושים כמו קירור אוויר מאסיבי. אני מעריך שחברות נוספות יצטרפו למגמה זו בעולם.

אירועים קרובים