תוכן שיווקי
לקראת אירוע IBM Instana Webinar, יום א', 12 בספטמבר

היעד: לשחרר פיתוחים מהר יותר באמצעות Observability ו-AI

31/08/2021 09:30
רוברט ברון, ארכיטקט פתרונות לתחום הבינה המלאכותית ביבמ העולמית. צילום: ניב קנטור

מאת הילל יוסף

 

"ככל שקצב החדשנות גדל, כך גדל בהתאמה הצורך שלנו לשחרר מוצרים מורכבים יותר בקצב מהיר יותר, על מנת לעמוד בתחרות בשוק דינמי ומשתנה. יש קושי לעמוד באתגר זה, ולוודא שנותנים פתרון שאינו רק עסקי, כי אם כזה העומד בדרישות של ביצועים", כך אמר רוברט ברון, מהנדס פתרונות בכיר לתחום ענן ובינה מלאכותית, יבמ (IBM).

ברון התראיין לקראת כנס IBM Instana Webinar. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך באופן וירטואלי ביום ראשון, 12 בספטמבר.

לדברי ברון, "שחרור מהיר יותר של אפליקציות הוא צו השעה, ואין זה משנה האם מדובר באפליקציה חדשה, שפותחה בסביבת ענן, או לא. יש לטפל ב-TTM של כל אפליקציה, מורשת וגם חדשה. הדבר חשוב יותר כיום, כשיש יותר ויותר אפליקציות, והן יותר ויותר מורכבות".

המענה, ציין ברון, "בא לידי ביטוי בשלושה רבדים. הראשון – הבנה מה קורה על ידי יכולות תצפיתניות. להבדיל מניטור, שבו רואים איך המערכת מגיבה, פה מדובר על יכולת לדעת איך המערכת מתנהגת, מה נורמלי מבחינתה ומה מפריע לה לפעול. הרובד השני הוא  אוטומציה: המערכת לומדת לבד את הסביבה שלה ואת צרכיה, דוגמת ואוספת נתונים מדי שנייה או פחות מכך. הרובד השלישי מבוסס בינה מלאכותית, והוא מאפשר לטפל בהמון נתונים, תוך הוצאת המוץ מהתבן, התראות בטרם תקלות, ואם התקלה צצה – קבלת אותות לגבי הסיבות שמסייעות להגיע לפתרון מהיר.

היופי של המערכת, הסביר ברון, "הוא ביכולתה לענות על דרישות ועל צרכים של עובדים ממגוון סביבות – אנשי תפעול, ייצור, פיתוח – ובשפה אחת. בתוך שניות מתקבלת תמונת מצב עם ההשלכות על הביצועים, האמינות, התלויות בין הרכיבים. עם יצירת השפה המשותפת, ניתן לעבוד יחד טוב יותר. מדובר בשינוי שהוא לא רק טכנולוגי, אלא גם תרבותי-תהליכי-ארגוני".

"חברות נדרשות להתגבר על העלויות הגבוהות הכרוכות בניהול ביצועים וזמינות עבור יישומים מרובים, המשתפים סביבת ענן היברידית מורכבת יותר. בהינתן אתגרים אלה, ארגונים מבקשים לאמץ AIOps (ר"ת Artificial Intelligence for IT Operations – בינה מלאכותית לטובת תפעול המחשוב) לשיפור השימוש  במשאבי המחשוב שלהם, כדי שיוכלו לספק זמינות גבוהה וביצועים של יישומים בעלויות נמוכות יותר", הסביר.

"לא מזמן", ציין ברון, "יבמ רכשה את Instana, שמספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ולנראות ביצועים של אפליקציות, ולנראות של מערכות ניטור ה-IT. זו השתלבה ב-IBM Cloud Pak עבור AIOps של ווטסון, לאוטומציה של פעולות IT באמצעות בינה מלאכותית. כך, אנו מעניקים ללקוחות הארגוניים יכולות אוטומציה, המופעלות על ידי בינה מלאכותית, שמשתרעות מ-AIOps – השימוש ב-AI לאוטומציה של פעולות IT – ובתצפית על יישומים ותשתיות, כאשר הכל בנוי על Red Hat OpenShift להפעלה בכל סביבת ענן היברידית".

"אנחנו מאמינים כי אוטומציה המופעלת באמצעות בינה מלאכותית הפכה לבלתי נמנעת, והיא עוזרת להפוך את כל העבודות הממוקדות במידע לפרודוקטיביות יותר", סיכם ברון. "ארגונים זקוקים לנראות מלאה על מה שקורה בכל תשתית הענן ההיברידית שלהם, ובכל הארגון שלהם. עסקים מחפשים תוכנות מונעות AI, שיעזרו להם לנהל את הקושי והמורכבות של הפעלת יישומים בין עננים. המערכת שלנו לא רק קובעת פעולות, אלא גם מאפשרת ללקוחות לבצע אותן. כך אנו מבטיחים זמני תגובה מהירים של יישומים, גם בביקוש גבוה. למערך שאנו מציעים יש כבר לקוחות מחברות פורצ'ן 100 בחו"ל, והוא נמצא על הפרק בקרב מוסדות פיננסיים וחברות היי-טק בישראל".

לרישום לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים