תוכן שיווקי
לקראת אירוע TechITup, הפורום הטכנולוגי של אואזיס, יום ד', ה-30 באוקטובר, באולם הבית, אזור התעשייה רעננה

"יש לסגור את הפער בין אנשי הפיתוח ותפעול ה-IT"

27/10/2019 14:53
מימין: עמוס רוזנבוים, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואורי ליבנת, סמנכ''ל ההנדסה של אואזיס. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף.

"אנחנו רואים רצון לסגור את הפער הקיים כיום בין אנשי הטכנולוגיה ואנשי תפעול ה-IT. התעשייה סוף סוף מתחילה להתייחס לפער הזה ונותנת כלים שיעזרו לצמצם אותו", אמרו אורי ליבנת, סמנכ"ל ההנדסה, ועמוס רוזנבוים, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אואזיס.

השניים התראיינו לקראת אירוע TechITup – הפורום הטכנולוגי השנתי של אואזיס. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ד', ה-30 באוקטובר, באולם הבית שבאזור התעשייה רעננה.

"מגמה נוספת", ציינו השניים, "היא כניסה הולכת וגדלה של בינה מלאכותית לעולמות ה-IT. המגמות הללו מתחברות, כי חלק גדול ממה שמצפים מהבינה המלאכותית לעשות הוא לקצר את הזמן של איתור ויירוט תקלות. בשני עולמות תוכן ב-IT, ברישות ובאבטחת מידע, נוצר בשנים האחרונות פער בין עולמות אלה אל מול ה-DevOps – שהתקדם מאוד. ה-NetOps וה-SecOps לא עשו את אותה ההתקדמות. כך, נוצרה מציאות שבה שני תחומים אלה מעכבים את הביזנס – או גרוע יותר, שפשוט מדלגים עליהם".

ליבנת ורוזנבוים ציינו כי "אנחנו מבחינים במאמץ לסגור את הפער הזה, עם כלים לעולמות הרישות ואבטחת המידע. יש שלוש חברות שאנחנו מטמיעים את מוצריהן פועלות לסגירת הפער: ג'וניפר מספקת פתרונות ופלטפורמה לניהול מלא של סביבות מרובות עננים. מוצר ה-SOAR (ר"ת Security Orechestration, Automation and Response) של פאלו אלטו, עם פתרונות דמיסטו, שאותה רכשה באחרונה, מספק את הדור הבא בתגובה לאירועי סייבר. F5, עם פתרונות NGINX, שאותה רכשה, פועלת בעולם משלים לעולם הקוד הפתוח ומנגישה תכונות מתקדמות בצורה שהיא Dev Friendly".

פרויקטים והכשרות באואזיס

לדברי ליבנת, "בשנתיים האחרונות עסקנו בהכשרת צוות ההנדסה שלנו, כך שיעסוק גם בכתיבת קוד של מערכות אורקסטרציה (Orchestration). סיימנו כמה פרויקטים, במסגרתם ביצענו מיכון לתהליך הטמעת נתבים ומתגים במערכי הרישות בארגונים. סביבות דטה סנטר גדול דורשות הטמעה דינמית, עם מענה מהיר לשינויים החלים ברשת. הכשרנו צוות לטובת קידוד, כדי שהם יוכלו לעסוק באורקסטרציה של המערכות בארגונים. בחודשים האחרונים עשינו מאמץ בקרב הארכיטקטים והמהנדסים שלנו לבנות מודל הטמעה של דמיסטו מבית פאלו אלטו. לקראת 2020 נכשיר אנשים ו-Best Practices שלנו לפעול בתחום".

רוזנבוים אמר כי "על בסיס פרויקטים למיכון ה-IT שביצענו אצל כמה לקוחות ארגוניים שהם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, בנינו מדריך (מנואל) לטובת עבודה עם Ansible – כלי לאוטומציה בעולם ה-IT. כך, בארגון ביטחוני גדול בנינו מערכת שמאפשרת לאנשיו לפרוש VLAN-ים חדשים בכל הקמפוס – ובצורה אוטומטית. באופן זה התייתר התהליך בו המהנדס עובר מתג מתג ומגדירו ידנית. תהליך הגדרה וההטמעה קוצר ב-90% מהזמן, ונעשה בלי שגיאות אנוש". הוא הוסיף כי "באוטומציה, הכל מדברים על חיסכון בזמן בהקמה, אבל יתרון נוסף הוא אחידות בהקמה, מה שמאוד עוזר בהמשך – בתפעול, באיתור תקלות וביצירת סדר בארגון".

עוד הוא אמר ש-"עד היום ביצענו מספר פרויקטי אוטומציה. אני מאמין שב-2020, מספר הפרויקטים יגדל ויהיו עשרות לקוחות – חלקם קיימים וחלקם חדשים, שנערוך אצלם פרויקטים שכאלה, של מיכון הרישות".

"בעולם האבטחה", ציין רוזנבוים, "לארגונים לוקח יותר מדי זמן לאתר אירועים ולהגיב. נעשה ניטור, אלא שאיסוף הנתונים והצלבתם לוקחים זמן. הדבר נכון עוד יותר בישראל, שלא ניחנה בתפעול מאורגן ומסודר. פער נוסף, שאנחנו רואים בחברות ישראליות בכל גדלים, הוא מיעוט של תפעול האבטחה. פעמים רבות תפעול האבטחה נעשה על ידי אנשי סיסטם ורשת ולא על ידי צוות אבטחה תפעולי. דמיסטו מבית פאלו אלטו מזהה את הפער ופועלת לצמצמו".

ליבנת ורוזנבוים סיכמו באומרם ש-"אנחנו עובדים באופן הדוק עם ג'וניפר, פאלו אלטו ו-F5 – כי החברות רואות את האתגרים הטכנולוגים בצורה דומה לשלנו. נגדיל את הפעילות שלנו בתחומים אלה ב-2020".

להרשמה לאירוע לחצו כאן.

אירועים קרובים