תוכן שיווקי
לקראת אירוע Industry 4.0, ה-11 באוקטובר, אולם האירועים LAGO, ראשון לציון

ההצלחה של נטפים: המנמ"רית מספרת על הטמעת המערכות החכמות

ראיון עם ענבל אטל, מנמ"רית רצפת הייצור בנטפים, לקראת הרצאתה בכנס תעשיה 4.0 כאן ועכשיו של אנשים ומחשבים

29/08/2018 12:39
ענבל אטל, מנמ"רית רצפת הייצור בנטפים. צילום: יח"צ

נטפים, החלוצה והמובילה בעולם בטכנולוגיית ההשקיה בטפטוף, מספקת עבורנו בכתבה זו הצצה אל הליך הטמעת מערכות חכמות, ש-"כמעט שלא קרה".

החברה, שנוסדה ב-1965, מחזיקה ב 17 מפעלי ייצור ב-13 מדינות ברחבי הגלובוס, היא בעלת 30 חברות בנות, יש לה נציגויות ביותר מ-110 מדינות והיא מעסיקה קרוב ל-5,000 עובדים. תחזית המכירות שלה ל-2018 מראה עלייה דרמטית בביקושים בהודו ובארצות הברית. עולם הייצור המורכב של נטפים כולל הזרקה, הרכבה ושיחול, והיא מפעילה יותר מ-200 מכונות הזרקה והרכבה ומעל ל-100 קווים, שמייצרים מיליארדי פריטים ויותר מחמישה מיליארד מטרים של קווי טפטוף בשנה.

לקראת אירוע Industry 4.0, ה-11 באוקטובר, אולם האירועים LAGO, ראשון לציון

"המערכות שהטמענו הותאמו לנו לפי דרישותינו על ידי מספר חברות תוכנה", אמרה ענבל אטל, מנמ"רית רצפת הייצור בנטפים, בראיון לאנשים ומחשבים. "לאחר סיום הטמעת מערכות ה-MES ונגזרותיהן ברצפת הייצור, אנחנו עובדים בימים אלה על הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום התעשייה 4.0".

היא סיפרה ש-"בזכות המערכות יצרנו אחידות בתהליכי הייצור, בקרה על האתרים השונים והתייעלות תפעולית. המערכות מספקות מידע שמאפשר לנו לקבל התראות בזמן אמת על חריגות בתהליך הייצור או על הזדמנויות להתייעלות, ומאפשר לעובדי הייצור לקבל החלטות בזמן אמת לשיפור איכות המוצר. בנוסף, מאפשרת הטכנולוגיה עמידה בנהלים ובתקנים וכמובן ניתוח להבנת סיבות השורש לבעיות או תקלות ברצפה וטיפול בהן. כמו כן, המערכות מקטינות משמעותית טעויות אנוש על ידי חיבור ישיר למכונות הייצור ועדכון הפרמטרים ישירות במכונה, בהתאם להזמנת הלקוח, שימוש בתוויות מבורקדות שנקראות באמצעות סורקים דיגיטליים והתראות באם התגלתה חריגה".

מדוע הטמעת המערכות החכמות כמעט שלא יצאה לפועל?
"חסמים שונים מנעו ממקבלי ההחלטות לצאת לדרך: החשש מהשינוי הצפוי, אי אמון בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות שנובע מחוסר ידע והקושי להעריך את החזר ההשקעה. אלה היו הדברים בעבר הרחוק. כיום, נושא הטמעת מערכות בקווי הייצור מקבל תמיכה רחבה מהנהלת ומעובדי החברה".

מה בכל זאת גרם לנטפים לצאת מאזור הנוחות ולקפוץ למים העמוקים?
"הבנו את היתרונות הגלומים בתהליכי התעשייה 4.0, שמאפשרים גלובליזציה ואחידות: מידע שווה זהב, ושימוש בדו"חות ובמידע תומך החלטה. מסכי ה-Real time data, שמאפשרים לענות על שאלות קריטיות לארגון בזמן אמת, היוו משקל קריטי בכך. איך ניתן לחסוך בחומר גלם? כיצד מונעים פחת? באיזה אופן ניתן לשפר את איכות הייצור? מה משפיע על איכות המוצר? איך נוכל לנצל את הנכסים שלנו בצורה אופטימלית? – אלה מקצת השאלות שאנחנו יודעים לענות עליהן כיום במהירות".

אילו תגובות עולות מהשטח?
"בכירים בחברה מעריכים את היתרונות הגלומים בכך. ב-2010, כדי להגדיל כושר ייצור, היינו צריכים לרכוש קווי ייצור חדשים בעלות של מיליוני דולרים. ב-2018, בזכות המידע מהמערכות, אנחנו מתמקדים בשיפורים הנדסיים של צווארי הבקבוק ומציבים יעדים מאתגרים לייצור, מה שמאפשר לנו לחסוך את המיליונים הללו. במבט לאחור, לא תמצא אף אחד בארגון שהיה מוכן לוותר על המערכות ועל הערך שהן נותנות לייצור ולתפעול".

מהפכת התעשייה 4.0 כוללת את הטרנספורמציה שעוברת התעשייה הגלובלית לצורך הגברת יעילות הייצור והתחרותיות. המטרה העיקרית הינה הטמעת טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות בעולם הייצור התעשייתי לצורך הגברת הפריון.

רוצים ללמוד איך להיות "חכמים" בתעשייה? ב-11 באוקטובר יתקיים באולם LAGO בראשון לציון האירוע השנתי המרכזי של מגזרי הייצור בישראל, Industry 4.0: כנס תעשיה חכמה – כאן ועכשיו! הוועידה, שמופקת על ידי אנשים ומחשבים, תפגיש מאות סמנכ"לי ומנהלי ייצור, כמו גם מנמ"רים בתעשייה, במוסדות הממשל ובמוסדות האקדמיה, לדיון על חדשנות בייצור. בכנס ייקחו חלק, בין היתר, התאחדות התעשיינים, איגוד התעשייה הקיבוצית וגורמים בכירים במשרד הכלכלה והתעשייה.

להרשמה לאירוע לחצו כאן

אירועים קרובים