תוכן שיווקי
לקראת אירוע - הכנס השנתי של ISACA ישראל, 28 בספטמבר, LAGO, ראשון לציון

האם אתם מסייעים בקידום חדשנות?

16/08/2016 16:06
אסף ויסברג, נשיא ISACA ישראל

כתב: שהם יריב

כנס מתקשר אצל רובנו אסוציאטיבית עם הרצאות, ישיבה של כמה שעות טובות וחברות המציגות את הפתרונות שלהן. לא כך בכנס השנתי של ISACA ישראל, שכותרתו Enabling Innovation ושיתקיים ב-28 בספטמבר באולם האירועים LAGO בראשון לציון. ISACA מציעה באירוע שלה הרבה מעבר לזה. הוא יכלול הרצאות מקצועיות של טובי המומחים בעולמות התוכן שבהם האיגוד עוסק: ניהול סיכונים וביקורת מערכות מידע, וכן אבטחת מידע והגנה בסייבר – עולם תוכן בו מציעה ISACA הסמכות ייחודיות ומגוון רחב של פרסומים מקצועיים.

דבר מסקרן במיוחד שהמגיעים לכנס ימצאו בו הוא התנסות מעשית, באמצעות שתי סימולציות שיתקיימו במהלך הכנס. מירב הכרי, חברת הנהלת ISACA ישראל ויו"ר ועדת הכנס, אומרת ש-"במטרה לאפשר העמקה והתמקדות מקצועית, יתקיימו באירוע שני מסלולים מקצועיים נפרדים: מסלול ניהול סיכונים וביקורת בעולמות ה-IT כמאפשר של חדשנות טכנולוגית בארגון, ומסלול CSX למקצועני סייבר, שיתמקד באתגרים שבסביבה החדשנית. בכל מסלול יתקיימו הרצאות עומק מקצועיות ותיערך סימולציה, המתאימה לקהל היעד שלו".

ככלל, אומרים בסניף הישראלי, "אנחנו מבינים שחדשנות טכנולוגית משנה את פני המציאות ואת הדרך שבה עסקים פועלים. כפועל יוצא, אנחנו, אנשי המקצוע בתחומי טכנולוגיות המידע וההגנה בסייבר, נדרשים להתאים את דרכי הפעולה שלנו ואת המיקוד וסדרי העדיפות, במטרה להבטיח שאנחנו מקיימים את תפקידנו באופן מקצועי ואפקטיבי".

"על כן, מתמקד השנה הכנס של ISACA ישראל בחדשנות וכיצד אנחנו, אנשי טכנולוגיות המידע וההגנה בסייבר, יכולים לסייע בקידום יוזמות חדשניות בארגונים בהם אנחנו עובדים. הקניית ידע תיאורטי וחשיפה להתנסות מעשית יאפשרו לכל אחד מאתנו לרכוש כלים חדשים, שיקדמו אותנו מקצועית ויתרמו לארגונים שבהם אנחנו עובדים", הם מציינים.

אסף ויסברג, נשיא ISACA ישראל, מספר על הסימולציות שיתקיימו במהלך הכנס: "לאור התגובות המצוינות שקיבלנו מהמשתתפים בסימולציה שקיימנו במסגרת הכנס בשנה שעברה, החלטנו השנה להמשיך ולאפשר לימוד חווייתי. המטרה היא שכל אחד יתנסה מעשית, בתחום העיסוק שלו, בהתמודדות עם אירוע סייבר או תקלה תפעולית אחרת. לשם כך פיתחנו שתי סימולציות: סימולציה תהליכית, שתתקיים במסגרת מסלול ניהול סיכונים וביקורת מערכות מידע, וסדנה טכנולוגית, במסגרת מסלול סייבר – CSX."

שוקי פלג, חבר מועצה ב-ISACA ישראל, ואייל כהן וקובי פינטו הם חברי תת ועדת הסייבר של האיגוד, האמונים על פיתוח הסימולציה למסלול ניהול סיכונים וביקורת מערכות מידע. הם סיפרו כי "בסימולציה השנה, בחרנו באירוע תקיפת סייבר שמתבצע נגד חברה מסחרית בסדר גודל בינוני. מדובר בחברה בעלת לקוחות בכל העולם, המבצעת פעילות עסקית מול ספקי שירותים בפריסה עולמית. הסימולציה משלבת מגוון אירועים, כולם מבוססים על מקרים שאירעו בשנה-שנתיים האחרונות".

לדבריהם, "כמו בכל מחזה טוב, יש כאן גניבת כספים, הדלפת מידע, חשיפת פרטים אישיים, סחיטה ו-'אקדח' שמופיע במערכה הראשונה ויורה במערכה השלישית. הסימולציה תאפשר למשתתפים לחוות תהליכי קבלת החלטות במצבים של חוסר ודאות".

אורן אלימלך, חבר תת ועדת הסייבר, ואורן הדר, סגן יו"ר תת ועדת הסייבר, ומי שמשמש גם כחבר מועצה ב-ISACA ישראל, אמונים על פיתוח הסימולציה למסלול הסייבר – CSX. הם מסרו כי "מדובר בסדנה התנסותית-טכנולוגית, שמעולם לא נערכה בכנסים מקצועיים. היא תאפשר למשתתפים התנסות מעשית בהתמודדות עם אירוע סייבר (Incident response walkthrough workshop), גילוי פעילות לא תקינה ברשת הארגונית ולימוד דרכי ההתמודדות בעת גילוי אירוע סייבר בארגון".

יצוין כי על מנת להשתתף בסימולציה זו, על המשתתפים להביא עימם מחשב נייד.

47 שנים של חדשנות

ISACA, למי שאינו מכיר, הוא עמותה בינלאומית שמרכזה בארצות הברית, הפרושה בכ-180 מדינות, ולה 214 סניפים בעולם. העמותה צמחה מתחום ביקורת מערכות המידע והרחיבה את המעגלים למנהלי סיכונים, אבטחת מידע ובשנתיים האחרונות בצורה מאוד מסיבית גם לתחום ההגנה בסייבר.

"האיגוד מספק מעטפת מקצועית של 360 מעלות", אומר ויסברג, "החל מקורסי הכנה למבחנים להסמכות הבינלאומיות של האיגוד, וכלה בכנסים, השתלמויות וערבי עיון בארץ ובעולם. זאת, במטרה לשמור על רמה מקצועית גבוהה של אנשי המקצוע. כמו כן, מפרסם האיגוד מסמכי מתודולוגיה ומסמכי עבודה בתחומים הרלוונטיים. אנחנו עוטפים את איש המקצוע בכל הידע והכלים הנדרשים לו לביצוע עבודתו".

ISACA הוקם ב-1969 והסניף הישראלי – עשור לאחר מכן, ב-1979. היה זה הסניף הראשון באזור אירופה ואפריקה, וה-40 בעולם בכלל. מדובר בהישג יפה למדינה קטנה כמו ישראל ובעוד הכרה של גוף בינלאומי חשוב בחדשנות כחול לבן.

הכנסים של ISACA ישראל קנו להם שם בתעשייה כאירועים שבהם ניתן לצבור הרבה ידע עיוני והשנה, כאמור, גם מעשי, עם שני מסלולים מסקרנים במיוחד.

מתעניינים בנושא? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס השנתי של ISACA ישראל, בהפקת אנשים ומחשבים.

אירועים קרובים