מנזקי הקורונה: הושעתה רכישת פורסקאוט ב-1.9 מיליארד דולר

אדוונט אינטרנשיונל הודיעה לפורסקאוט על השהיית רכישתה בעקבות אי הוודאות שנוצרה בשווקים בשל מגיפת הקורונה ● למרות ההשהיה, שני הצדדים מנהלים דיונים מתמשכים בנוגע לעיתוי הסגירה ותנאי העסקה

חוזרים לשולחן המשא ומתן על רכישת פורסקאוט

נגיף הקורונה לא עוצר: אקזיט הענק, שדווח עליו בפברואר השנה, ובמסגרתו פורסקאוט (Forescout) הישראלית תירכש תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן – הושהה. הרוכשת, אדוונט אינטרנשיונל (Advant International), קרן הון סיכון פרטית מבוסטון המנהלת נכסים בסך של יותר מ-50 מיליארד דולר – הודיעה על כך לנרכשת בסוף השבוע.

העסקה הייתה צפויה להסתיים אתמול (ב'). שווי הרכישה, לו הייתה מתממשת, עמד על 30% יותר משוויה של החברה נכון למחצית אוקטובר 2019, אז החלו הדיונים על העסקה. למרות ההשהיה, שני הצדדים מנהלים דיונים מתמשכים בנוגע לעיתוי הסגירה ותנאי העסקה, כך לפי פורסקאוט – שציינה כי אין כל ביטחון ששתי החברות תגענה להסכמה על התנאים.

"זוהי תקופה המתאפיינת באי ודאות לכל עסק וקהילה על פני כדור הארץ, המנווטים בין האתגרים שיצרה מגיפת הקורונה", אמר מייקל דה סזארה, מנכ"ל ונשיא פורסקאוט, "אנו ממשיכים להאמין כי אדוונט היא השותף הנכון עבורנו ונהיה מחויבים להשלמת העסקה בקרוב".

מניית הנרכשת צנחה ביותר מ-20% בטרם פתיחת המסחר אתמול (ב'), מה שהביא לה ערך של 1.45 מיליארד דולרים, סכום הנמוך ב-450 מיליון ממה שהרוכשת הייתה אמורה לשלם.

עוד הודיעו אנשי אדוונט לפורסקאוט, כי פורטינט תבעה אותה בבית משפט מחוזי, על הפרת זכויות של שלושה פטנטים שלה, לכאורה.

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא מאוגדת כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב גם המנכ"ל, דה סזארה – לשעבר נשיא מק'אפי.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC, (ר"ת Network Access Control – בקרת גישה לרשת הארגונית). ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad, כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (הבא.י את מכשירך לעבודה) ועימה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק באוקטובר 2017 על פי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים היא הייתה שווה יותר מכפול מכך – יותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות היחידות, והכנסותיה, עד הקורונה, צמחו בשיעור שנתי דו ספרתי.

הטכנולוגיה של החברה מנטרת רכיבי רשת של מאות ספקים באמצעות חיבור לרשת התקשורת ובלי צורך בהתקנה של תוכנות קצה או רכישת חומרה. בנוסף, באמצעות ממשקים לרכיבים ברשת, היא מבצעת עשרות פעולות לתיקון פערי אבטחה שהתגלו. לקוחותיה הם ארגונים גדולים יחסית, בהם גופים פדרליים בארצות הברית וארגוני תעשייה. לחלקם יש יותר ממיליון מחשבים, ובסך הכל היא מסייעת להגן על עשרות רבות של מיליוני מחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים