אפל הציגה תוצאות מצוינות – והפכה לחברה הגדולה בעולם

החברה צולחת את משבר הקורונה ושווה כעת 1.8 טריליון דולר – 100 מיליארד יותר מאשר סעודי אמרקו, שסובלת מהירידה במחירי הנפט כתוצאה מהמשבר בענף התעופה

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל הפכה בסוף השבוע לחברה הגדולה בעולם, עם שווי של 1.8 טריליון דולר. זאת, לאחר שפרסמה תוצאות מצוינות לרבעון השלישי של השנה הכספית, שמראות שהיא מצליחה לעבור את מגפת הקורונה בשלום, בניגוד להרבה חברות אחרות. כתוצאה מכך, שער המניה שלה בוול-סטריט הגיע ביום ו' לשיא של כל הזמנים – 425 דולר.

עם פרסום התוצאות, אפל עקפה כחברה הגדולה בעולם את סעודי ארמקו – חברת הנפט הסעודית, ששווה כיום 1.7 טריליון דולר. החברה סובלת מהצניחה במחיר הנפט, כתוצאה מהירידה הדרמטית בתעשיית התעופה, עקב מגפת הקורונה.

זינוק של 35% במכירות האייפונים

אחת הסיבות להצלחה של אפל על אף הקורונה היא הצלחת הספקים שלה בסין להתאים את עצמם למציאות ולאפשר לה להמשיך לספק טלפונים ניידים במחירים מוזלים, מה שהביא לגידול רבעוני של 35% במכירות האייפונים. ההכנסות הכלליות של החברה עלו ב-11% – או, ליתר דיוק, ב-10.92% – ועמדו על כ-60 מיליארד דולר. מתוכן, מכירות כלל המוצרים של אפל רשמו עלייה של כ-10% ל-46.5 מיליארד ומכירות השירותים צמחו בכ-15% ועמדו על 13.2 מיליארד. גם ההוצאות עלו, אם כי בשיעור נמוך יותר מההכנסות – ב-10.25% ל-46.6 מיליארד. הרווח הנקי רשם עלייה של 12% ל-11.25 מיליארד דולר והרווח למניה גדל ב-8.4% ועמד על 2.58 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות עלו ב-10.2% ל-37 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-12.1% ל-22.7 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 38%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 10.5% ל-9.6 מיליארד דולר והרווח צמח ב-13.5% ל-13.1 מיליארד.

לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה אפל את הנתונים לתשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית: ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-7.7% ל-158.3 מיליארד דולר, ההכנסות עלו ב-7% ל-209.8 מיליארד, הרווח התפעולי גדל ב-6.6% ל-51.5 מיליארד והרווח הנקי – ב-7.6% ל-44.7 מיליארד.

טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "רבעון השיא של החברה מבוסס על גידול דו ספרתי בהכנסות ממכירות מוצרים ושירותים כאחד, ומגידול במכירות בכל האזורים הגיאוגרפיים שבהם אנחנו פעילים. בתקופה קשה ומאתגרת זו, זאת הוכחה לתפקיד החשוב של המוצרים והשירותים שלנו בחיי הלקוחות שלנו. התוצאות משקפות גם את ההתמקדות של אפל בחדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים