עובדי בזק בינלאומי הפגינו: "המיזוג – שינוי שיפגע בחברה"

העובדים מנעו הבוקר (ד') את כניסתם של חברי דירקטוריון בזק לישיבה, שהייתה אמורה להתקיים במשרדי החברה הבת - ובסופו של דבר התקיימה במטה הקבוצה ● בבזק בינלאומי העדיפו שלא להגיב

הפגנת עובדי בזק בינלאומי הבוקר (ד') מול מטה החברה. צילום: יח"צ

עובדים רבים של בזק בינלאומי – בוועד עובדי החברה מונים אותם במאות – מנעו היום (ד') את כניסת חברי דירקטוריון בזק למטה החברה, כאות מחאה על הצדדים החד צדדיים, לטענתם, שבוצעו על ידי הדירקטוריון שלה. בעקבות כך הועברה פגישת הדירקטוריון, שתוכננה להתקיים במשרדי בזק בינלאומי, למטה של בזק.

ישיבת הדירקטוריון תוכננה להתקיים על רקע השינויים הארגוניים בקבוצה בכלל ובבזק בינלאומי בפרט, שבמסגרתם עזב אותה מוטי אלמליח, המנכ"ל. בהנהלת קבוצת בזק מעוניינים לאחד את פעילות החברה עם אלה של שתי חברות אחרות שבבעלותה – פלאפון ו-yes – תחת ניהולו של רן גוראון, שכבר משמש כמנכ"ל של החברות הללו. דירקטוריון בזק אף הסמיך השבוע את ההנהלות של כל אחת מחברות הקבוצה לנהל משאים ומתנים עם העובדים על "התייעלות ושינויים ארגוניים", כלשונם.

"לא ניתן לדירקטוריון זמני לפגוע בחברה"

לאור השינויים הארגוניים הודיעה לימור ליברמן-לביא, יו"רית ועד עובדי בזק בינלאומי, על מימוש סכסוך העבודה שהוכרז במאי השנה, בשיתוף עם ההסתדרות, ועל מאבק נגד הנהלת הקבוצה בכל הכלים שיידרשו. פעולת המחאה שבוצעה היום היא חלק מהצעדים הללו.

לימור ליברמן-לביא, יו"רית ועד עובדי בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

לימור ליברמן-לביא, יו"רית ועד עובדי בזק בינלאומי. צילום: יח"צ

ליברמן-לביא אמרה כי "לא ניתן לדירקטוריון זמני לקבוע עובדות בשטח ולפגוע בחברה הרווחית ביותר מבין החברות הבנות של בזק. נילחם על כל עובד בחברה, בכל הכלים העומדים לרשותנו. מדובר בשינוי חד צדדי, שנעשה על ידי הנהלה כוחנית, בניגוד להסכם הקיבוצי עליו חתומים שני הצדדים. ברור לכל כי שינוי ארגוני בבזק בינלאומי, באופן חד צדדי כפי שנעשה כרגע ולא באמצעות תהליך הידברות, משמעותו פגיעה קשה ביותר בחברתנו, על כלל עובדיה, התרבות הארגונית שבה והפעילות שלה".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, מסר כי "ההסתדרות תעמוד לצד עובדי החברה. לא נאפשר שום פגיעה בעובדים ולא ניתן יד לקיומם של צעדים חד צדדיים. אני קורא להנהלת בזק לנהל משא ומתן בשקיפות סביב השולחן ולא דרך התקשורת".

בבזק בינלאומי העדיפו שלא להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים