לקראת איחוד החברות הבנות: האם בזק עומדת לפטר עובדים?

הדירקטוריונים של החברות הבנות הסמיכו את ההנהלות לנהל משאים ומתנים עם ועדי העובדים על "התייעלות ושינויים ארגוניים" ● ההודעה – על רקע ההחלטה לאחד את הפעילויות של yes, בזק בינלאומי ופלאפון

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

האם בזק עומדת בפני מהלך של פיטורים? הדירקטוריונים של החברות הבנות של הקבוצה אישרו היום (ב') להנהלות החברות לפתוח במשא ומתן עם ועדי העובדים למה שמכנים בבזק "התייעלות ושינויים ארגוניים" – שם קוד לפיטורים, בדרך כלל.

בהודעת בזק נמסר כי "בהמשך לדיווחים בדבר בחינת מהלכים שונים בחברות הבנות בקבוצת בזק, הדירקטוריונים של yes, פלאפון ובזק בינלאומי אישרו היום לכל אחת מההנהלות של החברות הבנות להיכנס למשא ומתן עם ועדי העובדים בחברות בנוגע לתהליכי התייעלות ושינויים ארגוניים".

ההודעה באה על רקע הכוונה לאחד את פעילויות שלוש החברות הללו תחת ניהולו של רן גוראון, שמיוני האחרון משמש הן כמנכ"ל פלאפון (חברה שהוא ניהל אותה גם קודם) והן כמנכ"ל yes. ההחלטה על האיחוד באה על רקע הפגיעה התדמיתית בקבוצה, בעקבות פרשת 4,000, שהחשוד המרכזי בה הוא הבעלים של בזק, שאול אלוביץ'.

עוד דבר שלא סייע הוא התוצאות האחרונות – והעגומות – שהשיגה בזק ברבעון השני, עם ירידה של 5% בהכנסות וצניחה של 45% ברווח הנקי. החברות הבנות של החברה (להוציא בזק אונליין, שדרכה במקום) רשמו ברבעון השני של השנה ירידות, בשיעורים של בין 5% ל-17%.

עוד נכתב בהודעת בזק כי "מטרת החלטה זאת היא להבטיח את חוזקן ומעמדן של החברות הבנות לאורך זמן בענף התקשורת. זאת, בשוק תחרותי הפועל תחת מגבלות רגולטוריות כבדות על החברות, ולנוכח הצורך בהשקעות גבוהות בתשתיות ובטכנולוגיה. יש לציין כי החברות הבנות ממשיכות לפעול כפי שהתנהלו עד כה, באופן עצמאי ונפרד".

טרם התקבלה תגובת ההסתדרות, שבה עובדי בזק מאוגדים.

"הנהלה משותפת – טעות חמורה"

לימור ליברמן-לביא, יו"רית ועד עובדי בזק בינלאומי, מסרה כי "לא ניתן יד לפגיעה בעובדי החברה, ולא נסכים לשום מהלך של שינוי ארגוני בלי לנהל משא ומתן. לא נהסס לממש את סכסוך העבודה הקיים ולנקוט בכל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו, לרבות השבתת החברה".

לדבריה, "יצירת מצב בו הנהלה משותפת מנהלת במקביל כמה חברות שונות הוא טעות חמורה. חברה בסדר הגודל של בזק בינלאומי אינה יכולה להסתפק במנכ"ל או סמנכ"ל ב-30% משרה. בנוסף, לא ייתכן שהדירקטוריון הזמני של הקבוצה, שנמצא בהליך מכרזי למציאת בעל שליטה חדש, יוצא למהלך שכזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים