מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, מסיים את תפקידו

המהלך בא, ככל הנראה, על רקע כוונתה של קבוצת בזק לאחד את הפעילות של שלוש מהחברות הבנות שלה - בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי. צילום: ורדי כהנא

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, מסיים את תפקידו – כך פורסם היום (ב'). המהלך בא, ככל הנראה, על רקע כוונתה של קבוצת בזק לאחד את הפעילות של שלוש מהחברות הבנות שלה – בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.

אלמליח מונה למנכ"ל בזק בינלאומי לפני 4.5 שנים. זאת, לאחר ששימש במשך כשמונה שנים כמנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית מקבוצת יורוקום – שכמו בזק, גם היא בבעלות שאול אלוביץ'. לפני כן הוא כיהן כמנכ"ל טליט ואלגדקום, ואת הקריירה שלו הוא החל בתפקידים שונים בבזק. אלצליח הוא בעל ניסיון רב בעולם ההיי-טק וגם במגזר הפיננסי, כיו"ר תפנית דיסקונט, המנהלת תיקי נכסים.

על רקע המהלכים למכירת בזק, בעקבות תיק 4,000, מתכוונת החברה לאחד את שלוש החברות הבנות תחת מנכ"ל אחד – רן גוראון, שכבר עתה משמש כמנכ"ל פלאפון ו-yes. נראה כי פרישתו מהתפקיד של אלמליח היא שלב חשוב בסלילת הדרך לאיחוד. כך גם מינויו של אילן סיגל למנהל מערך השיווק של שלוש החברות. שלב נוסף הוא ניהול משאים ומתנים עם ועדי העובדים בחברות הבנות – מהלך שהדירקטוריונים שלהן אישרו היום להנהלות להתחיל לבצע.

העובדים לא מרוצים

בוועד עובדי בזק בינלאומי כלל לא מרוצים מההתפתחויות האחרונות. לימור ליברמן-לביא, יו"רית הוועד, אמרה בתגובה לפרסומים כי "נדהמנו לגלות מכלי התקשורת על סיום העסקתו של מנכ"ל החברה ועל פיטורי סמנכ"לים. מקומם כי כך, באופן חד צדדי, יוצאת אל הפועל תכנית של שינוי ארגוני – טרם תחילתו של משא ומתן ובניגוד להסכם הקיבוצי עליו חתומה החברה מול עובדיה. לא ניתן יד לפגיעה בעובדי החברה, ולא נסכים לשום מהלך של שינוי ארגוני בלי לנהל משא ומתן. לא נהסס לממש את סכסוך העבודה הקיים ולנקוט בכל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו, לרבות השבתת החברה".

היא הוסיפה כי "יצירת מצב בו הנהלה משותפת מנהלת במקביל כמה חברות שונות היא טעות חמורה. חברה בסדר הגודל של בזק בינלאומי אינה יכולה להסתפק במנכ"ל או סמנכ"ל ב-30% משרה. בנוסף, לא ייתכן שהדירקטוריון הזמני של הקבוצה, שנמצא בהליך מכרזי למציאת בעל שליטה חדש, יוצא למהלך שכזה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון וולובלסקי

    מוטי אדם יקר ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה ,מוטי מאחל לך הצלחה בתפקיד הבא עברת את פרעה תעבור גם את זה,אנחנו עוד נפגש ונעשה עסקים בתחום התקשורת גם בתפקידך החדש,בשמחות ,רוני

אירועים קרובים